برنامه یاد بعضی نفرات
 
اختصاصی «موسیقی ما»؛ جزئیات تور «هوای گریه» از زبان سرپرست گروه
همایون شجریان تور «هوای گریه» را در خوزستان ادامه می‌دهد
موسیقی ما - «همایون شجریان» در ادامه تور کنسرت‌های «هوای گریه» به جنوب ایران سفر خواهد کرد. این خواننده با همراهی ارکستری به سرپرستی «سینا جهان‌آبادی» روزهای پایانی بهمن‌ماه به دیدار مخاطبانش در استان خوزستان می‌رود.
 
به گزارش «موسیقی ما»، شجریان روز 28 بهمن در سالن «ولایت» شهرستان «بهبهان» روی صحنه می‌رود که بلیت‌های این برنامه با استقبال خوب علاقه‌مندان مواجه و تمام شده است. به همین خاطر، زمزمه‌هایی مبنی بر تمدید این کنسرت در بهبهان شنیده می‌شود. فرزند خسرو آواز ایران در ادامه، طی روزهای 29 و 30 بهمن در شهر اهواز و به میزبانی سالن «گیت بوستان» روی صحنه می‌رود.
 
تور اجراهای «هوای گریه» این روزها مخاطبان زیادی را در شهرهای مختلف به سمت موسیقی اصیل ایرانی جذب کرده و سینا جهان‌آبادی درباره این تور به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت: «در تور کنسرت‌های «هوای گریه» قطعاتی از آلبوم‌های «نسیم وصل» و «با ستاره‌ها» را اجرا می‌کنیم. دو سال قبل این آثار با ارکستر بزرگ در تهران اجرا شد اما در حال حاضر ارکستر کوچک‌تری برای این تور تدارک دیده‌ایم. اولین کنسرت ما در شهر بجنورد بود و در آن شهر 9 سانس برنامه داشتیم. 3 سانس در قوچان، دو سانس در اردبیل و دو سانس هم در اراک سایر برنامه‌های ما در قالب تور هوای گریه بود.»
 
جهان‌آبادی در خصوص ادامه این تور گفت: «احتمال دارد که نیمه دوم اسفندماه هم این تور را پیگیری کنیم؛ اما هنوز این مسأله قطعی نشده و به زودی اطلاع‌رسانی‌های لازم در زمینه انجام خواهد شد. اما ادامه تور «هوای گریه» در تابستان سال آینده خواهد بود و طی آن به اقصی‌نقاط ایران سفر می‌کنیم.»
 
نوازندگان و اعضای گروه در این برنامه عبارت‌اند از حسین رضایی‌نیا (دف، دایره، دندیر)، پاشا هنجنی (نی)، پریچهر خواجه (قانون)، میلاد محمدی (تار)، آیین مشکاتیان (تمبک)، شهرام رکوعی (فلوت)، علی جعفری‌پویان (ویولن 1)، پریسا پیرزاده (ویولن 2)، لعیا اعتمادی (ویولن آلتو)، نگار نوراد (ویلنسل) و آتنا اشتیاقی (کنترباس) به عنوان اعضای ارکستر روی صحنه حضور دارند. خودم هم سرپرست و نوازنده کمانچه هستم.»
 
جهان‌آبادی نهایتاً درباره رپرتوار و جزئیات محتوایی کنسرت‌های «هوای گریه» هم گفت: «آهنگسازی تمامی قطعاتی که اجرا می‌کنیم، از آقای محمدجواد ضرابیان است. تصانیف «تو کیستی»، «خانه سودا»، «افسونگر»، «غریبانه»، «عشق از کجا» و «دفتر دل» از آقای ضرابیان است. تصنیف «هوای گریه» تنظیم ایشان و بنده است و همچنین «با ستاره‌ها» را هم من تنظیم کرده‌ام. اشعار رپرتوار ما هم از سروده‌های «مولانا»، زنده‌یاد «سیمین بهبهانی»، «فریدون مشیری»، «سایه»، «حسین منزوی» و «رهی معیری» است. در طول کنسرت‌هایی که داریم علاوه بر اجرای این قطعات، همایون شجریان قطعات آوازی‌ای را هم به صورت بداهه اجرا خواهد کرد. همچنین تکنوازی و بداهه‌نوازی سازهای ایرانی هم داریم که گاهی اوقات با آواز بداهه همایون شجریان همراه خواهد بود.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 بهمن 1394 - 16:56

دیدگاه‌ها

سه شنبه 27 بهمن 1394 - 11:42

چه اثار عزيز و شنيدني و خوبي كه كار آقاي ضرابيان بوده است
حضور آقاي جهان آبادي هم اتفاق بسيار خوبي است
و آواز بداهه همايون شجريان هم جدا از هر بخش زيباي اين كنسرت، شنيدن و حلاوت ديگري دارد. هنر آوازخواني همايون شجريان فوق العاده قوي است و اي كاش در آثار آلبومي شان بيشتر به اين نقطه قوت و تمايزشان بپردازند.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همایون شجریان تور «هوای گریه» را در خوزستان ادامه می‌دهد | موسیقی ما