برنامه یاد بعضی نفرات
 
در جریان نشست خبری اولین آلبوم مستقل این هنرمند مطرح شد
کامران تفتی: آلبوم «عکس زمستونی تهران» فارغ از کاراکتر بازیگری من یک آلبوم موسیقی کامل است
موسیقی ما – مراسم رونمایی و نشست خبری اولین آلبوم مستقل «کامران تفتی» دوشنبه ده اسفند برگزار شد. این اثر نهم اسفندماه در بازار توزیع شد و عوامل آن صبح امروز در برابر خبرنگاران قرار گرفتند و توضیحاتی را درباره این پروژه مطرح کردند. در این مراسم «آیدا مصباحی»، تهیه‌کننده، «میثم یوسفی»، مدیر هنری، «بهنام جلیلیان»، طراح موسیقی، «حسین غیاثی»، «رامین عبداللهی»، «سعید رضایی» و «نسیم کیانی» از عوامل این مجموعه حضور داشتند. آلبوم «عکس زمستونی تهران» اولین تجربه مستقل کامران تفتی در بازار به حساب می‌آید که فضای آن نسبت به آثار گذشته این بازیگر سینما و تلویزیون تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. البته به گفته تهیه‌کننده این اثر قرار است که در آینده نزدیک جلسه نقد و بررسی عکس زمستونی تهران هم برگزار شود و مراسم امروز صرفا برای معرفی آلبوم بود.

«آیدا مصباحی»، تهیه‌کننده این آلبوم، در ابتدای نشست خبری گفت:«نمی‌دانم چرا در اینجا نشسته‌ام. جای آنجا در کنار شما است. روزنامه‌نگار هستم و روزنامه‌نگار می‌مانم و کار دیگری به غیر از روزنامه‌نگاری انجام نمی‌دهم. ما این آلبوم را تهیه‌ کردیم تا خودمان چند ترک بشنویم و حالمان خوب باشد. تشکیل این آلبوم از آنجا بود که من همیشه با اتودهای ترانه‌های میثم یوسفی و حسین غیاثی سر و کار داشتم. اتودهایی که چندسال بود در آب نمک نگه داشته بودند را گرفتم و بدون اینکه از آنها اجازه بگیرم به خانه بردم! به من گفتند که این کارها را می‌خواهیم به یک خواننده خیلی معروف بدهیم اما من به آنها زور گفتم. قبل‌تر هم ما در جمع‌های صمیمی خودمان می‌گفتیم که صدای کامران یک ویژگی خاصی دارد. دور همدیگر جمع شدیم و ما مثل آقای اوجی بلد نیستیم آلبوم تهیه کنیم. این آلبوم اثری است که خودمان دوستش داریم و در این مدت با ترس و لرز وارد تهیه‌اش شدیم. زیرا اصولا ورود دوستان بازیگر به عرصه موسیقی آنقدر فیدبک‌های منفی داشته که ما دستمان برای این اتفاق خیلی می‌لرزید. کامران خودش را کاملا در اختیار ما گذاششت و آنقدر در این مسیر همراه بود که ما در روند تولید آلبوم فکر نمی‌کردیم با کامران تفتی بازیگر طرف هستیم. به عنوان یک خواننده حرفه‌ای با ما همراه بود. آقای «بهنام جلیلیان» هم تا کنون دوست داشتند در سایه حرکت کنند اما از این به بعد خیلی‌ها به سراغشان می‌آیند.»

کامران تفتی هم اولین صحبت‌های خود در نشست خبری را اینگونه بیان کرد:«چقدر سخت است آدم در جایگاه دیگری صحبت کند. بخش اعظم آلبوم عکس زمستونی تهران مدیون خیلی‌ آدم‌های دیگری است. تک تک اعضایی که اسم آنها در کاور آلبوم نوشته شده آنقدر آدم‌های حرفه‌ای هستند که من شاید از این اتفاق خیلی دور بودم. سعی کردم کاراکتر بازیگری من متفاوت باشد و اگر قرار است اتفاق موسیقایی رخ دهد کاملا به عنوان یک خواننده نه حرفه‌ای ولی تا حد زیاد دلی و احساسی حضور داشته باشم. واقعا اگر هوش آیدا مصباحی و مدیریت این اتفاق نبود، اگر حمایت‌های میثم یوسفی نبود و درایت بهنام جلیلیان برای طراحی موسیقی اگر وجود نداشت این آلبوم هم وجود نداشت. مارکت موسیقی ایران شرایط متفاوتی دارد و این آلبوم هم با این اتفاق کمی جایگاه متفاوتی دارد. قایق ما در ابتدا یک پارو داشت ولی در ادامه آنقدر آدم‌های متخصص در کنار یکدیگر قرار گرفتند که اکنون با سر بلند می‌توانم بگویم آلبوم عکس زمستونی تهران فارغ از کاراکتر بازیگری من یک آلبوم موسیقی کامل است. «سعید رضایی»، «نسیم کیانی»، «رامین عبداللهی» و میثم یوسفی کسانی هستند که نام آنها را تا الان زیاد شنیده‌اید ولی از این به بعد بیشتر خواهید شنید.»

میثم یوسفی یکی دیگر از عوامل تولید آلبوم بود که ضمن تسلیت درگذشت «شیدا جاهد» گفت:« من در صنف روزنامه‌نگاری، به روزنامه نگار غرغرو معروف هستم. نتیجه روزنامه‌نگار و ترانه‌سرا بودن این است که همه می‌گویند خودت چه کار کردی؟این اولین آلبومی است که همه ایده آل هایم در آن رعایت شده چرا که همه ما به هم کمک کردیم تا تولید آلبوم در بهترین شرایط ممکن به مخاطبان عرضه شود و امیدوارم تفکرگرایی و جدی گرفتن مخاطب در آلبوم های تولید شده حوزه موسیقی پاپ بیشتر شود. همچنین کامران در گذشته آثاری را منتشر کرده بود که استقبال زیادی را به دنبال نداشت. بچه‌های سایت «موسیقی ما» گواهی می‌دهند که زمانی که ما اولین قطعه کامران در فضای جدیدش را منتشر کردیم چقدر کامنت منفی دریافت کردیم و ما باید این ذهنیت را هم پاک می‌کردیم.»

بهنام جلیلیان هم در ادامه اعلام کرد:« یکی از امتیازهای آلبوم این است که توانستیم با حفظ جایگاه بازیگری کامران تفتی  آن را  تولید کنیم. اگرچه خیلی ها بر این باور هستند که ورود بازیگران به عرصه خوانندگی عیب بزرگی است، اما من دوست دارم به جنبه مثبت ماجرا نگاه کنم و بگویم که در این مدت هر آنچه که من به لحاظ حسی از کامران تفتی می خواستم، به درستی انجام می داد بنابراین نه تنها این حضور را یک عیب نمی دانم بلکه اعتقاد دارم که این آلبوم، تجربه بسیار موفقی است و در یک جمله این آلبوم یک آلبوم محترم است که در هر یک از قطعات آن می‌توانیم با روحیات متفاوت خواننده آشنا شویم.»

حسین غیاثی هم یکی دیگر از ترانه‌سراهای آلبوم بود که در این نشست حضور داشت و گفت:« بدون هیچ تعارفی، این آلبوم نتیجه اعتماد اعضا به یکدیگر و درایت خانم آیدا مصباحی به عنوان تهیه کننده است. ترانه های منتشر شده در این آلبوم در طول این سال‌ها همراه ما بودند ولی اتفاقی رخ نداده بود که فضایی برای انتشار داشته باشند. من از تمام قطعات منتشر شده راضی هستم و هر بار که آنها را می شنوم احساس می کنم با جان و دل در خدمت ملودی اثر هستند و مطمئنم همانگونه که کار برای ما بازخورد خوبی داشت، برای مخاطب نیز بازخورد خوبی خواهد داشت.»

در بخش بعدی برنامه علی اوجی که به عنوان مجری طرح در پروژه عکس زمستونی تهران حضور داشته هم گفت:«آلبوم عکس زمستونی تهران آلبوم قابل دفاعی است. می می‌توانم بگویم کامران تفتی یک استعداد در موسیقی ما است و هرکسی غیر از این بگوید، به اعتقاد من چیزی نمی‌داند. بهنام جلیلیان به عنوان طراح موسیقی آلبوم نیز موسیقی بسیار خوبی را به مخاطب ارائه داده و من تصور می کنم که در آینده نام او را بیشتر می شنویم. به هر ترتیب بنده فکر می کنم راه کامران تفتی در موسیقی راه دشواری است چرا که اگر او در آینده کار ضعیف تری از این آلبوم بسیار خوب را به مخاطب ارائه دهد، سقوط وحشتناکی خواهد داشت.»

کامران تفتی در بخش دیگری از جلسه درباره دلایل همکاری با بهنام جلیلیان و اینکه آیا به دلیل دوستی این موزیسین با میثم یوسفی او هم مجبور شده که چنین همکاری را بپذیرد گفت:«در این آلبوم هیچ اجباری وجود نداشت. به غیر از یک بخش که آن هم کنار گذاشتن آلبوم قبلی من به اجبار آیدا مصباحی بود. زیرا من یک آلبوم کامل تولید کرده و آماده داشتم اما آیدا مصباحی آن را شنید و گفت که باید کنار بگذارم. دلیل حضور بهنام جلیلیان در این آلبوم صرف دوستی با میثم یوسفی نیست. او از نظر من موسیقی‌دان است و خیلی متفاوت است که شما پاپ – راک کار کنید و بتوانید اینقدر درست قدم بردارید و ملودی‌های تکراری نداشته باشید. حتی به نظر من بهنام جلیلیان نسبت به کسانی که در بازار کار می‌کنند متفاوت‌تر است و تخصص او به عینه مشخص است. تیزهوشی او در انتخاب ملودی‌ها و تنظیم هم فوق‌العاده بود. من قبلا بابت کارهایی که بهنام جلیلیان ساخته بود از او یک سابقه موسیقایی داشتم. زمانی هم که متوجه شدم دوست میثم یوسفی است انگار جفت شش آوردم و خدا به من لطف کرد و توانستم بهنام را به عنوان طراح اصلی موسیقی آلبوم داشته باشم. با او قبل از تخصصش که حرف ندارد توانستیم از لحاظ احساسی هماهنگ شویم.»

«شاهرخ تویسرکانی»، «یغما گلرویی»، «افشین مقدم»، «نیما مسیحا»، «مانی رهنما»، «روزبه نعمت اللهی»، «عبدالله اسکندری»، «نیما رمضان»، «علیرضا میرآقا»، «سیامک عباسی»، «حمیدرضا صمدی»، «حسن علیشیری»، «کاوه آفاق»، «محمدحسین مقدس تفرشی»، «حجت اشرف‌زاده»، «نیما کرمی»، «علی ضیاء»، «سامان مقدم»، «علی قربانزاده» و «شبنم فرشادجو» از جمله چهره‌های سرشناس حاضر در این مراسم بودند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اسفند 1394 - 18:20

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 21:39

آلبوم فوق العاده ای بود ، خیلی متفاوت و خاص و البته دلنشین تو این روزا که کارای تکراری زیاده واقعا اثر فوق العاده جالب و دوست داشتنی هست
از شنیدن چند باره اش لذت بردم و البته صدای کامران تفتی که قوی و تاثیرگذاره.
تبریک برای این کاره متفاوت و
ارزشمند....

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:27

عالیه انشالله آقای تفتی عزیز در تمام مراحل زندگی موفق باشن ایشون هنرمند مورد علاقه من هستند

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:27

آلبوم خیلی زیبایی بود

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:27

صداش عالیه،❤❤❤❤❤❤❤

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:27

ترک اولش ک عالی بود??یادداشتی که اقای تفتی تو البوم نوشتنو باید جدی گرفت باید دلت لرزیده باشه تا این البومو بفهمی...

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:27

حالا فارغ از این جبهه گیری ها انصافا خوب میخونن البته موسیقی به شدت سلیقه ایه

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:27

انصافا آلبوم خوبی بود

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:27

ای داد بی داد،یارو گفته صداش عالیه!اگه سطح شنونده های موسیقی ما این باشه فقط میشه گفت،ای داد بی داد،ای داد بی داد

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:27

خوشم نیومد دیگه همه میخوان خواننده شن هرکسی را بحر کاری ساختن?

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:27

فقط مونده بود این بخونه دیگه

سه شنبه 11 اسفند 1394 - 00:47
امیر (چاوشی)

اول برو گوش بده بعد نظر بده
منم دیدم اول همین حرف زدم اما زمانی ک گوش دادم فهمیدم اشتباه کردم
بسیار آلبوم خوب و زیباییه با اشعار فوق العاده
برو یبار گوش کن ضرر نمیکنی
البته اگ به پاپ راک علاقه داری

46.224.203.82
دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:27

آقای اوجی ماشالاااا همیشه در صحنه?

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:27

خیلی خوبه آلبومش خیلی

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:27

درود . علی وارث هستم ترانه سرا . اگه به ترانه احتیاج دارین درخدمتم

Mpz
دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:27

واقعن خوب بود البوم برای اولین تجربه ...

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:47

Sathe album az nazar sher o tanzim va hamechi khili balast,hamechi joz khanandeh,na inke bad bashe na ama sathe time kari khili ghavitar az ishon hast v agr albom ghavi dar omade faghat b dalil hamin time hast

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:47

تبریک میگم ی دنیا... پاینده باشید...

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 23:11

Jooooonmmm Ali ghorbanzadeeee

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 23:41

وقتی جلیلیان گفته یک آلبوم محترمه حتما خواسته دل آقای تفتی رو نشکنه

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 23:41

وقتی جلیلیان گفته یک آلبوم محترمه حتما خواسته دل آقای تفتی رو نشکنه

سه شنبه 11 اسفند 1394 - 00:37

آلبوم کامران تفتی از همه نظر عالیههه ... فقط صداش گیرایی خاصی نداره .. بر عکس آلبوم فرزاد فرزین که صدا خوبه اما ترانه ها ضعیف

سه شنبه 11 اسفند 1394 - 00:57

این آلبوم همه چی داشت از آهنگسازی خوب با استفاده از سازهای مختلف ( خسته شدیم از موزیک دیجیتال تکراری) و ترانه های جون دار ...
من بیشتر به عوامل هنری ، آهنگساز ، میکس و مستر ، ترانه سراهای این آلبوم تبریک میگم چون خیلی خوب و راضی کننده بود و ای کاش صدای دیگه ای این اثر رو اجرا می کرد.

سه شنبه 11 اسفند 1394 - 02:30

عاااااااالی بود این آلبوم .... عاااااااااالی

سه شنبه 11 اسفند 1394 - 02:56

من فقط آهنگ اول این آلبوم رو تا این لحظه گوش دادم و حقیقتا به شدت جا خوردم. خودمو آماده یک آهنگ ضعیف دم دستی کرده بودم ولی فوق العاده بود. ترانه و تنظیم و اجرای فوق العاده ای داشت سر آلبومیه این آلبوم.
امیدوارم تمام قطعات این آلبوم همین قدر فوق العاده باشه.
کاملا متفاوت

سه شنبه 11 اسفند 1394 - 08:48

این علی اوجی مگه کیه ک انقدر نظر میده؟؟؟ همه جام هست

سه شنبه 11 اسفند 1394 - 08:48

واقعا باید بعضی ها با موسیقی بیشتر اشنا بشن هرکسی باید دنبال کار خودش باشه

سه شنبه 11 اسفند 1394 - 11:36

این آلبوم به طرز وحشتناکی عاالیه خسته نباشبد به همه عوامل آلبوم . چه قدر به این آلبوم متفاوت احتیاج داشتیم عالی عالی عالی

سه شنبه 11 اسفند 1394 - 16:25

حیف یغماگلروبی که قاطی ایناشده

سه شنبه 11 اسفند 1394 - 16:25

٢ روز مونده به کنسرت کاوه یغمایی لغو میشه..اونوقت ایشون به راحتی میان مجوز میگیرن و میشن یک خواننده.. پس چرا تو ایران هیچکس و هیچ چیز سر جای خودش نیست؟ واقعا ناراحت کنندس.

سه شنبه 11 اسفند 1394 - 16:42

همین که کامران تفتی خواننده ی این البومه دلیل میشه حتی یک بار هم این البوم رو گوش نکنم حالا چه البوم خوبی باشه چه نه

سه شنبه 11 اسفند 1394 - 21:55
امیر (چاوشی)

ضربه ای ک ما طرفدارای چاوشی از تو تو این سایت خوردیم
چنگیز با ایران نکرد؟
نمیشه تو حرف نزنی خداییش؟

46.225.16.181
سه شنبه 11 اسفند 1394 - 18:47

بي نظير ، با كيفيت و غافلگير كننده !
حتي يه قطعه زائد تو آلبوم نبود و برعكس نظر كسايي كه گوشش ندادن ، صداي به شدت به جا و خوبي دارن .
تبريك به همه عواملش بخاطر شعور موسيقيايي شون

چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 12:00

به نظر من تفتی یه خواننده نیست،بیشتر یه دکلمه گوی برپایه موسیقیه.اصلا نباید وارد حیطه خوانندگی حسابش کرد.علیرضا آذر یکی از بهترین شاعرای این دوره الان دقیقا دکلمه میگه همراه موسیقی و بسیار کارش عالیه.

شنبه 15 اسفند 1394 - 15:00

اینا فقط عقده ی معروف شدن دارن تو هیچی هم هیچ ... نمیشن 90 درصد خواننده های الان ما هم همینجورین(البته اگه بشه اسمشونو خواننده گداشت)
تورو خدا گولشونو نخورین...
برعکس اون دوستایی که میگن موسیقی سلیقه ایه من میگم موسیقی ربط به طرز فکر آدم داره یکی موسیقی رو واسه سرگرمی گوش میده و به پاپ علاقه مند میشه
یکی هم موسیقی رو واسه فکر کردن گوش میده و میخواد از اون قطعه ای که گوش میده یه چیزی به فهمش اضافه بشه و رو میاره به موسیقی کلاسیک یا سنتی و...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کامران تفتی: آلبوم «عکس زمستونی تهران» فارغ از کاراکتر بازیگری من یک آلبوم موسیقی کامل است | موسیقی ما