برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیر برنامه‌های خواننده تیتراژ سریال «شمعدونی» همزمان با انتشار اولین تک قطعه مستقل او به «موسیقی ما» گفت
قطعه «ترانه‌ام به تن بزن» به منزله جداشدن یا جدانشدن «سعید آتانی» از «دنگ‌شو» نیست
موسیقی ما – اولین تک قطعه مستقل «سعید آتانی» برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی  ما» قرار گرفت. این اثر «ترانه‌ام به تن بزن» نام دارد. آهنگسازی این کار توسط «سینا رفیعی» انجام شده و تنظیم اثری از «مار-جی لطف‌آبادی» است. شعر این قطعه از سروده‌های «ترنم حسین‌آبادی» است و «امیر جمالفرد» هم میکس و مسترینگ قطعه را انجام داده است. سعید آتانی در حالی این قطعه را منتشر کرده که او طی چند سال اخیر با گروه «دنگ‌شو» فعالیت داشته و به همراه آنها در شهرهای مختلف ایران روی صحنه رفته است. همچنین اجرای تیتراژ سریال «شمعدونی» و حضور در تیتراژ سریال «پژمان» از جمله کارهای آتانی است که در رسانه ملی شنیده شده است.

«سینا رفیعی»، مدیر برنامه‌های این خواننده ، در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» جزئیات اولین تک قطعه سعید آتانی را به این شکل تشریح کرد:«برنامه‌ریزی‌های لازم برای اولین قطعه مستقل «سعید آتانی» از یک سال قبل انجام شد. هماهنگی‌ها و هم‌فکری‌های لازم را انجام داده بودیم که بالاخره سعید هم کارهای مستقلش را منتشر کند. قطعات مستقل سعید آتانی به منزله جدایی او از گروه «دنگ شو» نیست. خواستیم ببینیم در ژانری که با دنگ‌شو خیلی متفاوت چه اتفاقاتی برای سعید رخ خواهد داد و ایده‌های مختلف را بررسی کردیم تا به امروز رسیدیم. تا جایی که امکان داشت توانستیم روی مباحث الکترونیک موسیقی کار کنیم زیرا قطعاتی که آماده انتشار داریم با کارهای گروه دنگ‌شو تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. تنظیم‌کننده اولین قطعه «مارجی لطف‌آبادی» است. او آن زمانی که در ایران حضور داشت در کنسرت «رضا صادقی» برای او ارکستر را نوشته بود. او اکنون در «قبرس» حضور دارد و یک رهبر ارکستر سرشناس در آن کشور است. خانم «ترنم حسین‌آبادی» هم ترانه‌سرای این کار یکی از بهترین چهره‌های عرصه ترانه است که قطعا از این به بعد از او بیشتر خواهید شنید. «امیر جمالفرد» مسترینگ قطعه «ترانه‌ام به تن بزن» را انجام داده و با او در زمینه تنظیم هم همکاری‌هایی انجام می‌دهیم. همه چیز آماده است تا شخصیت مستقل سعید آتانی را معرفی کند. این تک قطعه به منزله جداشدن یا جدانشدن «سعید آتانی» از دنگ‌شو نیست. این فقط یک قطعه مستقل برای ژانر جدید است. آهنگسازی این کار هم توسط خودم انجام شده است.»

آهنگساز قطعه ترانه‌ام به تن بزن درباره سبک جدید سعید آتانی هم گفت: «سبک کاری من موسیقی پاپ بود و بخش عمده موسیقی پاپ در حال حاضر الکترونیک است. حدود چهار سال قبل که سعید با دنگ‌شو فعالیت خود را آغاز کرد به او پیشنهاد دادم و دوست داشتم که کار الکترونیک را هم تجربه کند. به دلیل اینکه یک سری ایده‌ها در ذهن دارم که اجرای آنها از توانایی خودم و خیلی از دوستانم خارج است. خواننده‌های موسیقی سنتی به دلیل توانایی‌هایی که در اجرای تصانیف و آوازها دارند روی گام‌های بالا مسلط هستند و بازی با حنجره آنها قابلیت بالایی دارد. آن ایده‌ها چهار سال قبل با سعید اجرایی نشد و اکنون کارهایی که با سعید انجام می‌دهیم را در ژانر فیوژن – الکترونیک طبقه‌بندی می‌کنم. به دلیل اینکه ترکیبی از سازهای غربی، آواز ایرانی و پایه الکترونیک را در کارها داریم. موسیقی کاملا الکترونیک است اما در قطعه ترانه‌ام به تن بزن و کارهای دیگر از سازهای غربی بهره‌ برده‌ایم و آواز و تحریر‌های ایرانی هم در وکال وجود دارد. به همین دلیل اسم فیوژن – الکترونیک را انتخاب می‌کنم. این عنوان یک اصطلاحی بود که همین الان به ذهنم رسید و امیدوارم سوءتفاهم نشود که ما سبک خلق کرده‌ایم. موسیقی کار ما الکترونیک است و سبک تلفیقی است و به همین دلیل چنین عنوانی را انتخاب کردم.»
او در ادامه یک درخواست هم از مخاطبان و شنوندگان این قطعه داشت:«شخصیت مستقل سعید آتانی، تثبیت شده و ما چند پروژه را در دست تولید داریم و چند کار هم آماده است. برخی از آثار در اختیار مارجی لطف‌آبادی است و چند کار را هم «مسعود سخاوت‌دوست» ساخته است. مسعود در جشنواره فیلم فجر امسال یکی از نامزدهای کسب سیمرغ بلورین بود. ادامه فعالیت‌های مستقل سعید منوط به این کار نیست و ما این ژانر را قطعا ادامه می‌دهیم. اگر قطعه اول ما آن بازخوردی که می‌خواهیم را داشته باشد حتما یک موزیک ویدئو هم برای آن تولید می‌کنیم. روند کاری ما قطعا توام با انتقاداتی خواهد بود و آنها را بررسی می‌کنیم. همین انتقادات شاید باعث شود در کارهای بعدی که داریم تغییراتی را لحاظ کنیم. نکته حائز اهمیت این است که از مخاطبان عزیز درخواست می‌کنم قطعات سعید را به دفعات گوش کنند و سپس انتقادات خود را در سایت «موسیقی ما» و سایر صفحات اجتماعی برای ما بنویسند. پروژه‌های سعید باید چند مرتبه شنیده شوند و امید زیادی داریم که مورد پسند مخاطبان واقع شوند. کسانی که کارهای سعید را دنبال می‌کردند و اکنون می‌خواهند گوش کنند یک مقدار صبور باشند چون اتفاقات بسیار خوب داخلی و بین‌المللی برای او رخ خواهد داد.»

سعید رفیعی در پایان گفت:«ما برای هواداران دنگ‌شو احترام ویژه‌ای قائل هستیم و برای ما بسیار اهمیت دارند. زیرا این عزیزان در اجراهای دنگ‌شو همیشه به سعید آتانی لطف دارند اما این قطعه با حال و هوایی که آنها تا کنون از سعید شنیده‌اند و سراغ دارند تفاوت دارد. امیدوارم طرفداران دنگ‌شو این موسیقی را به فال نیک بگیرند. چون قرار است که این گروه را در اجراها همراهی کنیم ولی به هرحال کاراکتر مستقل موسیقایی سعید آتانی به این شکل است. از سوی دیگر به دنبال جذب اسپانسر برای کارهای آینده هستیم چون بخشی از پروژه‌های ما با همکاری ارکسترهای مطرح ترکیه و اوکراین ضبط خواهد شد. همچنین چند موزیک ویدئو با پروداکشن‌های بزرگ را تدارک دیده‌ایم که همه این کارها مستلزم حضور حامی مالی است. و نهایتا باید بگویم که خیلی‌ها زحمت کشیدند و تلاش کردند که این قطعه امشب منتشر شود. همه عوامل تولید از عکاس و طراح تا میکس و مسترینگ برای این کار زمان و انرژی زیادی صرف کردند. اما یک تشکر ویژه هم می‌خواهم از خانواده محترم «طهماسبی» داشته باشم که همیشه به سعید لطف دارند و در کنار ما بودند و هستند.»

قطعه «ترانه‌ام به تن بزن» را برای اولین بار از «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» بشنوید و دانلود کنید. همچنین برای این قطعه تیزر تصویری هم آماده شده که نسخه کامل را هم می‌توانید دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اسفند 1394 - 19:58

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 10:21

بسى دوست داشتم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعه «ترانه‌ام به تن بزن» به منزله جداشدن یا جدانشدن «سعید آتانی» از «دنگ‌شو» نیست | موسیقی ما