برنامه یاد بعضی نفرات
 
سایت موسیقی ما خواشی ارکستر سمفونیک تهران را پیگیری میکند
علی رهبری: تا قراردادم را امضا نکنم، چیز قطعی‌ای وجود ندارد
موسیقی ما- «امروز جلسه‌ای چند ساعته با معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسؤولانِ ارکستر داشتیم؛ اما همچنان مساله‌ای قطعی وجود ندارد و این جلسات برای رسیدن به نقطه‌ی مشترک ادامه خواهد داشت.»

اینها را «علی رهبری» - آهنگساز و رهبر ارکستر- می‌گوید. رفتنِ او از ایران در اواخر سال گذشته با حاشیه‌های بسیاری همراه بود. حالا او دوشنبه‌ی گذشته با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرده است که روایت‌های متناقضی از آن دیدار گزارش شده است. «علی رهبری» اما به سایت موسیقی ما می‌گوید: «ما در جلسه‌ی امروز تلاش کردیم تا وضعیت نوازنده‌ها مشخص شود و قراردادی حرفه‌ای با آنها بسته شود؛ خوشبختانه این اتفاق در ماه‌های اخیر با دستور وزیر محترم ارشاد و همچنین معاونشان رخ داده است.»

او در پاسخ به این سوال که آیا مساله‌ای با اداره‌ی ارکستر به صورت شورایی دارد، می‌گوید: «هر ارکستری می‌تواند شورا داشته باشد و این شورای مشورتی در کنار مدیر هنری ارکستر فعالیتِ خود را ادامه دهد. من نیز مخالفتی با این مساله ندارم؛ در این مدت هم با بسیاری از آهنگسازان و رهبران ایرانی کار کردم؛ اما آنچه مشخص است، این است که تاکنون دوبار استعفای من را نپذیرفته‌اند و به همین خاطر من هم‌اکنون مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران هستم.«

«علی رهبری» همچنین در پاسخ به این سوال که آنچه روز دوشنبه از جلسه‌ی شما با وزیر منعکس شد، گزارش‌هایی متناقض بود، به طوری‌که معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مساله اشاره کرد که هنوز چیز قطعی‌ای وجود ندارد، می‌گوید: «حق با آقای مرادخانی است؛ تا زمانی که من قراردادم را امضا نکرده‌ام، چیز قطعی‌ای وجود ندارد. البته از آنجا که استعفای من پذیرفته نشده است، من همچنان مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران هستم.»

او همچنین به این مساله اشاره دارد که برنامه‌های «مهر تا مهر» را ادامه خواهد داد و برنامه‌های سابق ارکستر را ادامه خواهد داد. در این میان البته اپراها اجرا نخواهد شد.

در این میان «علی مرادخانی» در گفت و گویی با خبرنگار موسیقی فارس دراین باره گفت: «موضوع آقای رهبری و ارکستر سمفونیک تهران همان گونه بود، هست و من هنوز استعفای ایشان را نپذیرفتم. در جلسه‌ای که با جناب وزیر برای دیدار سال نو داشتیم به این موضوع اشاره شد ولی اصولا باید مورد مطالعه قرار بگیرد؛ چرا که اجماع لازم در حوزه موسیقی و همکاری اهالی موسیقی بسیار مهم است»
 
او همچنین گفته است: «موضوع پذیرش یا عدم پذیرش استعفا را جناب وزیر مطرح نکردند و بیشتر خواستار بررسی موضوع و رفع سوتفاهامات بودند که البته آقای رهبری قول دادند که بیشتر به کار بپردازند تا حواشی کمتر شود و همچنین قول دادند از افرادی که به هر نحو مورد خطاب و بی مهری قرار گرفته اند، دلجویی و عذرخواهی کنند. به هر جهت این موضوع هنوز در دست بررسی است.»
این در حالی است که ارکستر سمفونیک تهران به مدت 6 شب، اردیبهشت ماه قرار است همراه با «لوریس چکناواریان» به اجرای برنامه بپردازد.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 فروردین 1395 - 21:11

دیدگاه‌ها

جمعه 13 فروردین 1395 - 02:16

دقيقا نمي فهمم اين همه باج دادن به علي رهبري منافع چه كسي را تامين مي كند؟؟ آيا واقعا قحطي رهبر اركستر داريم؟؟ از آن گذشته اركستر سمفونيك ما در بهترين حالت چقدر مخاطب دارد كه اينهمه بايد برايش هزينه كنيم؟؟

یکشنبه 15 فروردین 1395 - 00:31
یک موسیقی دوست

هیچی مخاطب نداره و در کنسرت ها سالن رو با عروسک پر میکنن و کسایی که موسیقی کلاسیک دوست دارن آدم حساب نمیشن.
از اونجایی که همه ی دیگر رهبرای ارکستر ایرانی با هربرت فون کارایان همکاری داشتن و ارکستر هایی چون فیلارمونیک برلین و وین و bbc رو رهبری کردن ما هیچ نیازی به ایشون نداریم.
اگر یک شخصیت درست هم خواستار موندنش باشیم داریم بهش باج میدیم...

151.240.145.59
شنبه 14 فروردین 1395 - 04:14

من شخصا امیدوارم گه بازگشت این عزیز یک شایعه ای بیش نباشد و برای همیشه ایران را ترک کنند.باشد که ما هم نفس راحتی بکشیم

یکشنبه 15 فروردین 1395 - 00:26
یک موسیقی دوست

مد شده هر کی اینجا نظر میده یا بنویسه نوازنده ارکستره یا عضو ارکستر؟

151.240.145.59
شنبه 14 فروردین 1395 - 05:20

be nazaram ostad ali rahbari dar poste asliye khod yani rahbare orkestr samfonike Tehran be noe orkestr flarmonike iran(teharn)bagi bemanad salah tar ast.

یکشنبه 15 فروردین 1395 - 00:24
یک موسیقی دوست

شما با املای قدرتمندی که در زمینه نوشتن اسامی مربوط به موسیقی دارید مسلما میتونید راجع به استاد رهبری اظهار نظر کنید.

151.240.145.59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی رهبری: تا قراردادم را امضا نکنم، چیز قطعی‌ای وجود ندارد | موسیقی ما