برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشر «هرمس» و کمپانی «E.C.M» برگزار می‌کنند
دوئت «نقش» با اجرای گلفام خیام و مونا مطبوع‌ریاحی
موسیقی ما - گلفام خیام و مونا مطبوع‌ریاحی به مناسبت انتشار آلبوم «نقش» که با همکاری کمپانی E.C.M و «هرمس» ضبط و تولید شده، بار دیگر این پروژه را طی دو شب در تالار رودکی روی صحنه می‌برد.
 
به گزارش «موسیقی ما»، دی‌ماه سال 93 بود که گلفام خیام و مونا مطبوع‌ریاحی، اجرایی را در تالار رودکی با عنوان دوئت «نقش» (دوئت گیتار کلاسیک و کلارینت) روی صحنه بردند و به مدت دو شب قطعاتی را نواختند که ساخته خودشان بود. همان زمان رامین صدیقی (مدیر نشر هرمس) به دلیل مراودات و دوستی که با شرکت E.C.M و مدیر آن «مانفرد آیشر» داشت، آلبوم را به او پیشنهاد می‌دهد که منجر به همکاری این دو شرکت (هرمس و E.C.M) با یکدیگر می‌شود و در نتیجه اولین همکاری کمپانی پرافتخار E.C.M با یک نشر ایرانی رقم می‌خورد.
 
رامین صدیقی درباره این اجرا به «موسیقی ما» می‌گوید: «قرار است اواخر ماه مِی که مصادف با اردیبهشت‌ماه است، این آلبوم منتشر شود و به مناسبت انتشار آن، مونا مطبوع‌ریاحی و گلفام خیام روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 15 و 16 اردیبهشت‌ماه، طی دو شب در سالن رودکی اجرا خواهند داشت.»
 
در این اثر، خیام و ریاحی در عین بهره‌گیری از موسیقی بختیاری و قومی ایران، ‌فضایی مدرن هم ایجاد کرده‌اند. موسیقی که شاید خیلی نتوان سبک خاصی به آن اطلاق کرد اما به هر حال در حریم موسیقی کلاسیک ایرانی قرار می‌گیرد. صدیقی درباره قطعات اجرایی در این کنسرت می‌گوید: «این کنسرت تماماً شبیه اجرای دو سال پیش آنها نیست و بخشی از آن تغییر کرده است. در این یک سال و نیم، بچه‌ها قطعات دیگری را هم آهنگسازی کرده‌‌اند که به مجموعه اضافه شده است. آنها در این کنسرت، کل آلبومی که قرار است توسط نشر هرمس و E.C.M منتشر شود را اجرا می‌کنند که فرازهایی از آن را در کنسرت پیشین خود اجرا کرده بودند.»
 
شرکت «E.C.M» بعد از گذشت 45 سال از تأسیس‌اش توانسته نبض بخش مهمی از موسیقی دنیا را در دست بگیرد و با هنرمندانی چون «کِیت جَرِت»، «یان گاربارِک»، «پَت مِتِنی» و دیگر بزرگان موسیقی دنیا همکاری کند. در این میان از بین هنرمندان ایرانی تنها «کیهان کلهر» بود که توانست دو اثر با این شرکت منتشر کند.
 
اما شاید بتوان گفت در این سال‌ها بین‌المللی بودن هنر کیهان کلهر، کمی پررنگ‌تر از ایرانی بودن این هنرمند بوده و اگر بتوان از این چهره بزرگ بین‌المللی چشم‌پوشی کرد، عملاً می‌توان گفت این اولین همکاری شرکت E.C.M با هنرمندان ایرانی است و همچنین اولین پروژه‌ای است که با مشارکت و طرح یک شرکت ایرانی انجام شده است.
 
کنسرت مشترک گلفام خیام و مونا مطبوع‌ریاحی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 15 و 16 اردیبهشت ماه ساعت 20 در تالار رودکی برگزار می‌شود و برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توانید به سایت تیوال مراجعه کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1395 - 11:18

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دوئت «نقش» با اجرای گلفام خیام و مونا مطبوع‌ریاحی | موسیقی ما