برنامه یاد بعضی نفرات
 
بخشی از آرشیو فروغ بهمن پور به مناسبت سالگرد افتتاح رادیو به نمایش در آمد
عکس‌های تاریخی بزرگان موسیقی روی دیوار زمرد
موسیقی ما - عکس‌های آرشیو بی‌نظیر «فروغ بهمن‌پور» این بار روی دیوارهای گالری زمرد نشستند تا علاقمندان موسیقی و هنر ایران‌زمین با بزرگان موسیقی ایران دیداری تازه کنند و یاد و خاطره این بزرگان را گرامی بدارند. فروغ بهمن‌پور، روزنامه‌نگار و محقق  باسابقه در طی سال‌ها کار در زمینه خبرنگاری و گزارشگری موسیقی، بیش از پنج هزار قطعه عکس کمتر دیده شده و دیده نشده از بزرگان موسیقی را گردآوری کرد و پیش از این منتخبی از این عکس‌ها را در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، جزیره کیش و همچنین کشورهای فرانسه، انگلستان، آلمان و سوئد به معرض نمایش گذاشته است.

تعدادی از این عکس‌ها، همزمان با افتتاح گالری زمرد به نمایش درآمد و در کنار آن، عکس‌ها و اسناد موسیقی ویژه برنامه گل‌ها نیز به نمایش درآمد.

تا کنون و در طی برقراری این نمایشگاه، استاد کمال پورتراب، فضل‌الله توکل، علی رهبری، علی مرادخانی، داوود گنجه‌ای، امین‌الله رشیدی، مهندس ایرج حسابی، محمدرضا طالقانی، عبدالحسین مختاباد (عضو شورای شهر تهران)، حسن عسکری (صدابردار پیش‌کسوت)، فرهنگ جولایی (تهیه کننده قدیمی رادیو ایران)، رضا ملکوتی (از مدیران رادیو فرهنگ) و همچنین خانواده و شاگردان اساتید پرویز یاحقی، اسدالله ملک، همایون خرم، غلامحسین بنان، مجتبی میرزاده و فریدون حافظی از جمله میهمانان این گالری بودند.

گالری زمرد با حضور مهندس پژمان پشم‌چی‌زاده (معاون معماری و شهرسازی شهرداری)، مهندس فخراالدین سلیمانی (شهردار منطقه 3)، دکتر مهدی پیرهادی (معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3) و جمعی از مدیران شهرداری منطقه 3، روز یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 ساعت 16 افتتاح شد و در روزهای آینده هم برقرار خواهد بود.

این گالری که به مناسبت هفتاد و ششمین سالروز تاسیس رادیو ایران منتخبی از عکس‌ها و اسناد موسیقی ایران را به نمایش گذاشته، به آدرس پاسداران، دشتستان هشتم (مقابل پارکینگ بانک مرکزی)، خیابان کامروا، کوچه نیایی، پلاک 5 هر روز پذیرای علاقمندان است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1395 - 10:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود عکس‌های تاریخی بزرگان موسیقی روی دیوار زمرد | موسیقی ما