برنامه یاد بعضی نفرات
 
هفتم خرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران؛
آنسامبل ذاستا به سرپرستی «بهنام ابوالقاسم» آثار فردین خلعتبری را اجرا می‌کند
موسیقی ما - آنسامبل «ذاستا» به سرپرستی «بهنام ابوالقاسم» هفتم خرداد ماه،‌ تعدادی از آثار «فردین خلعتبری» را با عنوان «چهار فصل باغ ایرانی»  به اجرا درخواهند آورد.

در این کنسرت، بخش‌هایی از موسیقی‌ فیلم‌های «فردین خلعتبری» - آهنگساز نامدار ایرانی- که پیش از این در آلبوم «به خاطر سنگفرشی که مرا به تو می‌رساند» منتشر شده بود، به همراه موسیقی فیلم‌هایی که او به تازگی ساخته است، اجرا خواهد شد. «به خاطر سنگفرشی که مرا به تو می رساند» در سال ۱۳۸۹ انتشار یافته است و منتخبی از موسیقی‌هایی است که او طی سال‌های ۸۰ تا ۸۸ برای فیلم‌هایی همچون پروانه‌ای در باد، سال‌های از دست رفته، بادهای بهاری، چشم‌های تقریباً نگران و… ساخته است. این مجموعه  تکوازی‌های ویولن ، ویولا و ارکستر است که توسط نوازندگان نام آشنایی همچون ارسلان کامکار، عماد رضا نکویی ، میثم مروستی ، علی جعفری و آیدین احمدی نژاد اجرا شده بود و حالا قرار است آنسامبل «ذاستا» با سرپرستی «بهنام ابوالقاسم»، و همراهی نوازندگانی چون پدرام فریوسفی، پریسا پیرزاده، سایوری شفیعی و شقایق صادقیان تعدادی از قطعات این آلبوم به همراه ساخته‌های جدید این آهنگساز چون «کفش‌هایم کو» اجرا شود.

این آنسامبل همچنین ضبط آلبوم جدیدی را به صورت بی‌كلام در دست دارد و علاوه بر آن، این گروه یك آلبوم باكلام با صدای «سپنتا مجتهدزاده» -خواننده‌ی سابق گروه دنگ شو- را در دست ضبط دارد. «ذاستا» را می‌توان از جمله گروه‌هایی دانست كه همواره دغدغه‌ی اجرای موسیقی جدی دارد. این نوازندگان عضو اركستری خاص نیستند و تلاش كرده‌اند فعالیت‌های مستقل خود را حفظ كنند. در عین حال، آنسامبل «ذاستا» خواننده‌محور نیست، اما تاکنون از حضور خوانندگان صاحب‌نام بسیاری بهره برده است.

این گروه در تلاش است تا موسیقی ایران را با فیگورهای ریتمیك و خاص ارایه دهد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1395 - 12:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آنسامبل ذاستا به سرپرستی «بهنام ابوالقاسم» آثار فردین خلعتبری را اجرا می‌کند | موسیقی ما