برنامه یاد بعضی نفرات
 
دونوازی «حسین علیزاده» و «حمید قنبری» در کرمانشاه با استقبال گرم مخاطبان این شهرستان برگزار شد
تجلیل از حسین علیزاده در دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه
موسیقی ما - شب گذشته، ‌«حسین علیزاده» در ادامهٔ تور کنسرت‌های خود در کرمانشاه در حالی به دونوازی پرداخت که این برنامه با استقبال خوب مخاطبان کرمانشاهی روبه‌رو شد و صبح امروز نیز، دانشگاه فرهنگ و هنر این شهرستان مراسم بزرگداشتی برای این آهنگساز و نوازندهٔ برجسته برگزار کرد.

به گزارش سایت موسیقی ما، این کنسرت بی‌کلام شب گذشته در دو بخش به روی صحنه رفت. در بخش اول استادِ آهنگساز، به بداهه‌نوازی سه‌تار با همراهی تنبک «حمید قنبری» پرداخت و در بخش دوم تار به دست گرفت و بار دیگر با همراهی تنبکِ قنبری بداهه‌نوازی کرد. بخش اول برنامه در بیاتِ اصفهان و دشتی بود و «علیزاده» در آن اشاراتی به ملودی‌های کهن کردی کرد؛ بعد از آن بخش دوم نیز در بیات ترک اجرا شد و به ملودی‌های بازی رسید.

همچنین صبح امروز، دانشگاه هنر این شهرستان برنامهٔ بزرگداشتی با نام «در محضر استاد» با حضور اساتید این دانشگاه و همچنین مدیر کل ارشادِ کرمانشاه برگزار کرد که با استقبال گرم دانشجویان همراه شد. استاد علیزاده در این مراسم، سخن‌رانی کرد و به جوانان توصیه کرد تا به خودباوری برسند که تمامی اعتبارِ هنر خودِ انسان‌‌ها و باور‌هایشان هستند.

این استاد پیشکسوت، در تمامی این سال‌ها همواره دغدغهٔ اجرای موسیقی در شهرستان‌ها را داشته است و بر این اعتقاد است فضا و حس و حالی که در کنسرت‌های شهرستان وجود دارد، برایش همواره دلنشین بوده است. او در این باره گفته است: ‌» موسیقی ایرانی متعلق به همهٔ ایرانیان است و مردم حق دارند که از این نعمت برخوردار شوند؛ اما متاسفانه در بسیاری از شهرستان‌ها امکان اجرای صحنه‌ای وجود ندارد. در قبل از انقلاب نیز در شهرستان‌ها برنامه‌ای نبود و تنها برنامه موسیقی در شهرستان‌ها برنامه جشن هنر شیراز بود که در این شهر برگزار می‌شد و در این میان دیدار با هموطنان شهرستانی اتفاق بسیار خوشایندی است.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 - 15:32

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تجلیل از حسین علیزاده در دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه | موسیقی ما