برنامه یاد بعضی نفرات
 
در همایش پژوهشی- موسیقی درباره‌ این ساز و با نگاهی جدید به سازها؛
سروش قهرمان‌لو درباره «سه‌تار الکتریک» سخن‌رانی می‌کند
موسیقی ما - «سروش قهرمانلو» - آهنگساز و نوازنده‌ی سه‌تار- روز جمعه -17 اردیبهشت- در همایش پژوهشی-موسیقایی درباره «سه‌تار الکتریک» در مکتب تهران سخن‌رانی خواهد کرد.

او در این همایش پژوهشی و تخصصی درباره سه‌تار الکترونیک موضوعاتی چون ضرورت تصحیح سازها و تولید ساز جدید، نگاهی کوتاه به تاریخ ابداع ساز سه‌تار، نگاهی کوتاه تاریخ و علل استفاده از پیکاپ در گیتار الکتریک، اجرا با سه‌تار الکتریک برای نمایش امکانات این ساز و نمایش تکنیک‌های نوازندگی آن، بررسی تفاوت‌های بنیادی و بسیار سه‌تار با سه‌تار الکتریک هم از لحاظ فیزیکی هم از لحاظ تکنیک نوازندگی بحث خواهد کرد.

قهرمان‌لوهمچنین درباره علل زنده ماندن یا از بین رفتن سازها، تاثیر تکنولوژی بر موسیقی ایران و ایجاد سبک‌های نوازندگی توضیح خواهد داد و در پایان نیز درباره این مساله صحبت خواهد کرد که ابتدا باید اصوات در ذهن نوازنده و آهنگساز شکل بگیرد و سپس اگر سازی برای تولید آن نبود سازی ابداع کرد.

گروه موسیقی «نیوش» به سرپرستی «سروش قهرمانلو» چندی قبل موزیک ویدئوی جدیدی با نام «انار نخل خنده» (انار) را  منتشر کرده است. انار نخل خنده را می‌توان یک قطعه موسیقایی دانست که جهان را به صلح دعوت می‌کند. گروه «نیوش» هم‌اکنون در پی ضبط آلبومی جدید و همچنین برگزاری کنسرت‌هایی است که هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نشده است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 - 14:41

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سروش قهرمان‌لو درباره «سه‌تار الکتریک» سخن‌رانی می‌کند | موسیقی ما