برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین مجموعه ترانه‌های این ترانه‌سرا منتشر شد
مهشاد عرب: «سوءظن» طلسم را شکست
موسیقی ما - اولین مجموعه ترانه‌های «مهشاد عرب» منتشر شد. این بانوی ترانه‌سرا از کتاب «سوءظن» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی کرده و این اثر از سوی نشر «مایا» در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. مهشاد عرب سابقه همکاری با خوانندگان زیادی از جمله «نیما مسیحا»، «مجتبی کبیری»، «علی لهراسبی»، «بهنام علمشاهی»، «نادر مسچی»، «یاسر محمودی» و «ایمان قیاسی» و... را در کارنامه دارد. او همچنین طی سال‌های اخیر همکاری‌های متعددی با خوانندگان جوان پاپ انجام داده و به عنوان مدیر هنری در پروژه‌های مختلفی حضور داشته است. برای اطلاع از جزئیات کتاب سوءظن دقایقی را با مهشاد عرب همکلام شدیم و حاصل آن گفتگویی شد که در ادامه می‌خوانید.
 
  • * کمی از جزئیات کتابی که به تازگی منتشر کرده‌اید برای ما بگویید و اینکه چرا این اسم را برایش انتخاب کردید؟
اسم این کتاب «سوءظن» است. سوءظن ترانه‌ای بود که با صدای «نیما مسیحا» منتشر شد و «علیرضا قرایی‌منش» آهنگساز آن بود و «رضا تاجبخش» هم تنظیم کار را انجام داد. آقای «فریبرز لاچینی» در یکی از آلبوم‌های بی‌کلامشان هم این قطعه را با پیانو نواختند. از آنجا که این کار بسیار به دل دوستان من و طرفداران عزیز نشسته بود، نام ترانه‌اش را برای کتاب انتخاب کردم. صدها کار منتشر شده دارم و این کتاب گزیده‌ای از ترانه‌های من است و سوءظن را ترجیح دادم. حدود هفتاد ترانه را انتخاب کردم که این امر بسیار مشکل بود. در طول این چهارده سال صدها ترانه را منتشر کرده‌ام و انتخاب هفتاد مورد از بین آنها برایم آسان نبود. اما سعی کردم کارهایی را انتخاب کنم که مردم در دهه گذشته با آنها خاطرات بیشتری داشتند.
 
  • * فقط ترانه‌هایی را انتخاب کردید که با صدای خواننده‌های معروف منتشر شده بودند؟
صرفاً ملاک من این نبود. به هرحال قطعاتی هستند که خواننده‌های شناخته‌شده اجرا کرده‌اند و بیشتر به گوش مردم رسیده‌اند. ترانه «اونی که مدعی بود عاشقته» سروده مشترک من و «روزبه بمانی» بود که از با صدای «علی لهراسبی» به گوش مخاطبان رسید و برایشان خاطره‌ساز شد. «دارم فکر می‌کنم» با صدای «نادر مسچی» یا «لیلا» با صدای «سروش» و «اشتباه» با صدای «بهنام علمشاهی» از جمله سایر ترانه‌های خاطره‌انگیزی است که در این کتاب وجود دارد. «وسوسه» اولین کاری بود که «مهدی یراحی» به عنوان خواننده اجرا کرد هم در آن زمان بسیار شنیده شد. از این هفتاد ترانه‌ای که در کتاب سوءظن قرار داده‌ام طی سال‌های گذشته نظرات مثبتی از سوی مخاطبان و اطرافیان دریافت کردم. اما به دلیل اینکه در زمینه انتشار کتاب فعالیتی نکرده بودم ترانه‌های قدیمی‌تر را در اولویت قرار دادم. در آلبوم جدید «بابک جهانبخش» به نام «حالم خوبه» هم یک ترانه دارم و آن را در دقیقه نود به این مجموعه رساندم.
 
  • * قصد ندارید در آینده سایر ترانه‌های خودتان را منتشر کنید؟
سوءظن طلسم را شکست و من باید این کار را انجام دهم. تا این لحظه که کمتر از یک هفته از انتشار کتاب گذشته آنقدر بازخورد و انرژی خوب از عزیزان گرفتم که حس می‌کنم که باید این اتفاق زودتر رخ می‌داد. سایر ترانه‌های خاطره‌انگیزی که دارم را خیلی زود در مجموعه‌های دیگری به مخاطبان ارائه خواهم کرد.
 
  • * معمولاً ترانه‌سراها آثار منتشر نشده زیاد دارند. شما هم این قبیل ترانه‌های خود را می‌خواهید که حتما با صدای یک خواننده به گوش مردم برسانید یا در مجموعه‌های بعدی خودتان قرار خواهید داد؟
در همین مجموعه سوءظن هم ترانه‌های انگشت‌شماری وجود دارد که واگذار نشده‌اند. با توجه به کارهای منتشرشده زیادی که دارم سعی می‌کنم اولویت را به این ترانه‌ها اختصاص بدهم.
 
  • * چرا زودتر نسبت به انتشار مجموعه ترانه‌های خود اقدام نکردید؟
من همیشه به اجرایی‌شدن ترانه فکر می‌کردم و برایم اهمیت داشت که با موسیقی همراه شود و به گوش مردم برسد. دغدغه مکتوب‌شدن و چاپ ترانه‌ها را نداشتم و الان هم که پس از چهارده سال این اتفاق رخ داده به لطف انتشارات «مایا» و درخواست آنها بود. نمی‌گویم اشتباه است و اتفاقاً شاید من دیر به فکر افتادم. آنقدر درگیر کارهای اجرایی هستم که فرصت این کار را نداشتم. من مدیریت هنری کارهای خوانندگان جوان زیادی که در ابتدای راه هستند را بر عهده دارم و به همین دلیل زمان خودم را در مقوله اجرایی‌شدن آنها صرف کرده بودم.
 
  • * و به عنوان کلام آخر این کتاب را برای ما در یک جمله تعریف کنید.
من دیر به سوءظن رسیدم ولی سوءظن طلسم را شکست.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 - 08:55

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهشاد عرب: «سوءظن» طلسم را شکست | موسیقی ما