برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرتِ مروری بر آثار این خواننده در تهران برگزار می‌شود
استقبال از کنسرت حسام‌الدین سراج در قطر
موسیقی ما - «حسام‌الدین سراج»- خواننده‌ی نامدار موسیقی سنتی ایران- 23 اردیبهشت ماه با همراهی گروه «بیدل» در حالی در دوحه‌ی قطر – سالن کتاراهال- به اجرای برنامه پرداخت که کنسرتش با استقبال بسیار زیادی از طرف اتباعِ اروپایی این کشور و همچنین قطری‌ها و ایرانیان مقیم این کشور روبه‌رو شد.

این خواننده در این کنسرت قطعاتی چون تصنیف «نگارا» و «باده‌ی جانی» را بر اساس شعری از مولانا، «رند و خرابات» را بر اساس شعری از شمس مغربی و فرصت شیرازی و همچنین «نرگس مست» را بر اساس شعری از حافظ به اجرا درآورد. او خود آهنگسازی این قطعات را برعهده داشت. همچنین او در بخشی از اجرا «ساز و آواز» بر اساس شعری از شیخ شهاب‌الدین سهروردی و مولانا اجرا کرد. گروه «بیدل» را در این اجرا «شهرام میرجلالی» تار، «داود برزیده» نی، «بهرام خانی» عود، «محمود فرهمند» تنبک و «مسعود حبیبی» دف، همراهی می‌کردند.

این در حالی است که این خواننده‌ی شناخته شده قرار است به زودی کنسرتی در تهران برگزار کند که می‌توان آن را «مروری بر آثار حسام‌الدین سراج» در این سال‌ها دانست. این کنسرت با همراهی گروه موسیقی ایرانی، تنبور و ارکستر زهی برگزار می‌شود و رهبری برنامه را «همایون رحیمیان» برعهده دارد.

این خواننده از هشتم تا دهم اردیبهشت با همراهی ارکستر موسیقی «نقش جهان» با رهبری «مهدی پناهی» نیز به اجرای برنامه پرداخت. او در کنسرت قطعاتی چون «به اصفهان رو» یه یاد استاد «تاج اصفهانی» - استاد بزرگ آواز- را اجرا خواهد کرد، همچنین تصنیف «اشک مهتاب» از استاد محمدرضا شجریان از دیگر قطعاتی است که سراج آن را با آرزوی بهبودی و سلامت کامل ایشان به اجرا در خواهد آورد. «باد صبا» و «شب عاشقان بی‌دل» با آهنگسازی «همایون رحیمیان» را اجرا کرد. ارکستر «نقش جهان» ارکستر بزرگ از سازهای زهی، بادی و ایرانی است که در اصفهان مشغول فعالیت است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 25 اردیبهشت 1395 - 12:15

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود استقبال از کنسرت حسام‌الدین سراج در قطر | موسیقی ما