جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
در ستایش محسن چاوشی به بهانه انتشار آلبوم «امیر بی‌گزند»
تا بجوشد آبت از بالا و پست

[ سعید امیراصلانی - ترانه‌سرا ]

 شاید سال‌های 1317 (دوره تأسیس رادیو) به بعد (چیزی نزدیک به سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم) و حضور متفقین در ایران را بتوان روزهای آغازین تولد موزیک پاپ در ایران دانست. مدرنیته وارداتی و ناگهانیِ ناشی از حضور خارجی‌ها (و کمی هم تأثیر رضاشاه از رایش سوم و تلاش او برای ژرمنیزه کردن پایین تا بالای جامعه)(1) عمومی‌تر شدن صنعت سینمای ناطق(2) و برگزاری کلوپ‌های شبانه در لاله‌زار و رفت‌وآمد هیأت‌های سیاسی اروپایی و آمریکایی به ایران(3) و همچنین پیش از آنها، راه‌اندازی گروه موزیک نظام توسط ژنرال «لومیر» فرانسوی به جای دسته‌های مزقونچی که بعد‌ها شعبه‌ای از مدرسه «دارالفنون» تحت عنوان مدرسه موزیک نظام را به خود اختصاص داد(4)، همگی مقدمات پدید آمدن نوعی از موسیقی غیرایرانی را سبب شد که امروز به آن موسیقی پاپ اطلاق می‌شود.
 
البته صورت‌های اولیه این نوع موسیقی با آن‌چه که امروز از آن می‌شنوید، تفاوت‌های جدی در ساختار و فرم دارد؛ اما به هر حال در بخش اعظمی از همان آثار اولیه هم عنصر‌ هارمونی و چندصدایی -که پیش از آن و اکنون هم در موسیقی مونوفونیک ایرانی شنیده نمی‌شود- وجود داشت.
 
تاریخ کوتاه 80ساله این موسیقی را می‌شود به سه دوره تقسیم کرد:
 
دوره اول از سال‌های 1320 تا 1350 شامل آهنگسازان و خوانندگانی چون روح‌الله خالقی، مرتضی محجوبی، مجید وفادار، حبیب‌الله بدیعی، الهه، پوران، بنان، گلپا، ایرج و دیگران.
 
دوره دوم از سال‌های 1350 تا 1357 شامل آهنگسازانی مثل منفردزاده، واروژان، پرویز مقصدی، پرویز اتابکی، محمد اوشال،  و دیگران.
 
دوره سوم از 1358 تا امروز که چند اسمی از آن حذف و بی‌شمار اسم به آن اضافه شده است!
 
با این مقدمه و تاریخچه کوتاه به آنجا می‌رسم که:

در تاریخ این موسیقی، خوانندگان خیلی خوب وجود داشته‌اند. خوانندگان بد هم بسیار بوده‌اند. خوانندگان اهل فکر و اندیشه دیده شده‌اند و خوانندگان بسیار پرطرفدار هم به همین صورت. اما تا کنون در تاریخ موسیقی پاپ ایران خواننده‌ای که به درجه آوازخوان مؤلف رسیده باشد، ندیده بودم.
 
این موسیقی شاید 80 سال باید عمر می‌کرد و روزگار پر فراز و نشیبی طی می‌شد تا بالاخره به پدیده‌ای استثنایی به نام «محسن چاووشی» برسد؛ پدیده‌ای که در کمی بیش از 10 سال از سطح یک خواننده مقلد و تازه‌کار به جایی رسیده که تا سال‌ها گمان نمی‌کنم هیچ خواننده‌ای بتواند موقعیت او را در سطح مخاطب و درک و آگاهی مطلق از کاری که می‌کند، به دست بیاورد.
 
هیچ کدام از خوانندگان موسیقی موسوم به پاپ ایران، شبیه او نیستند و او هم شبیه هیچ کدام‌شان نیست
و همین امر از چاووشی یک استثنا ساخته است.
 
اما چرا؟
 
چه اِلمان‌هایی در صدا و اجرا و موسیقی چاووشی وجود دارد که او را از همه خوانندگان تاریخ موسیقی ایران مجزا می‌کند؟
 
خواننده‌ای که با صدایی بدلی از سیاوش قمیشی کارش را آغاز کرد، چه مسیری را پشت سر گذاشته که امروز به این ویرتئوزیته اختصاصی در خوانندگی رسیده است؟
 
محسن چاووشی چه راهی را انتخاب کرده که توانسته خیل باورنکردنی از طرفداران را در اقشار مختلف اجتماع برای سال‌ها گرد آورد؟
 
نگاهی اجمالی به انتخاب اشعار متأخر و اجرای آنها توسط او نشان می‌دهد که این حد از درک مفهومی و پردازشِ عاطفیِ خواندن، در هیچ کدام از خوانندگان موسیقی پاپ دیده نشده است. او ابداً در قید و بند تکنیک و نمایش نیست و این ماجرا به‌خصوص برای خواننده‌ای که طیف اصلی مخاطبین او از اقشار میانه و پایین‌تر هستند، دو رویکرد کاملاً متناقض را در بر دارد که تنها با جادوی صدای خود توانسته آن‌ها را به هم پیوند دهد!
 
رویکرد اولیه کارهای چاووشی در مضمون و اجرا ناظر به طیفی از جوانان و نوجوانان بود که شاید بتوان از آن‌ها تحت عنوان طبقات ضعیف اجتماع یاد کرد. شکل آثار اول او هم به نوعی واگویه ناخودآگاه همان طبقه اجتماعی بود و آنها در آثار چاووشی خودشان را پیدا می‌کردند و این هم‌ذات‌پنداری وسیع اجتماعی، تبدیل شد به بیگ‌بنگ چاووشی.
 
اما اکنون محسن چاووشی مضامین و آثاری ارائه می‌دهد که بی‌گفت‌وگو، فاصله زیادی با کارهای قدیمی خودش و سطح طبقه مذکور -و حتی کل موسیقی روشنفکری ایران- دارد؛ اما نه‌تنها ریزش مخاطب نداشته، بلکه طیف‌های دیگری از نخبگان را هم دارد درگیر خود می‌کند! و این همان نقطه‌ای است که باید مقابل نبوغ او سر خم کرد. و این همان جایی است که معتقدم وجه افتراق محسن چاووشی با تمامی خوانندگان موسیقی پاپ است.
 
اعتراف می‌کنم که سال‌ها به صدا و موسیقی او هیچ علاقه‌ای نداشتم.
 
اعتراف می‌کنم که سال‌ها از صدا و موسیقی‌اش گریزان بودم.
 
اعتراف می‌کنم که مطمئن بودم او شکست خواهد خورد.
 
اما باید پذیرفت که محسن چاووشی اکنون در آستانه جایگاهی قرار گرفته که از او اولین و تنها خواننده مؤلف موسیقی را در تاریخ موسیقی پاپ می‌سازد.
 
نام‌های دیگری البته در این موسیقی می‌توانستند به جایگاه یک خواننده مؤلف نزدیک شوند؛ اما در کنار انتخاب‌های غلط و چرخش‌های ناگهانی، یا اجل مجال‌شان نداد یا اعتیاد!
 
نگاهی به آلبوم‌های چاووشی از «یه شاخه نیلوفر» و «ژاکت» و... تا «پاروی بی‌قایق» و این آخری «امیر بی‌گزند» نگاه به تلاش شکوهمند خواننده‌ی بدل‌خوان و ناکوک است برای تبدیل شدن به سوپراستاری نابغه در لحن و محتوا.
 
هیچ‌کس مثل چاووشی -همان مقدارِ هرچند محدود- ظرفیت‌های صوتی و فرکانسی حنجره خود را در موسیقی پاپ نشناخته و این درک درست از عاطفه صدا در کارهای او به ویژه از آلبوم «من خود آن سیزده‌ام» بیشتر نمود پیدا می‌کند.
 
صدای چاووشی تکامل پیدا نکرد بلکه دچار استحاله شد. اجرایی که او اکنون ارائه می‌دهد، مجموعه غریبی از فرکانس‌هایی است که تا کنون در آوازخوان‌های ایرانی شنیده نشده است.
 
شاید سال‌های اول کارش، رنگ و لهجه صدای او برای بسیاری از شنوندگان حرفه‌ای موسیقی ناخوشایند و غیرآشنا می‌آمد. اما سال‌ها کار و مداومت و سخت‌کوشی و کناره‌گیری از غوغای رسانه و حاشیه‌هایش در کنار ارائه آثار متفاوت و همچنین حضور حساب‌شده در آثار سینمایی و سریال‌ها، جامعه موسیقی و دیگرانی که مخاطبش نبودند را مجبور کرد به صدایش عادت شنیداری پیدا کنند.
 
او در ادامه این مسیر، اصلی‌ترین مشکلش را با قشر متخصص موسیقی برطرف کرد. او در گام اول، موسیقی سینتی‌سایزری و ابتدایی کارهای اولش را به موسیقی جدی و باکیفیت ارتقا داده و سپس در قسمت متن و محتوا هم با چرخشی هنرمندانه از ترانه‌های زنجموره [ضجه‌مویه] و یک‌سره سیاه و تلخ به شعرهایی فاخر و درخور -که در لحظاتی برخی واژه‌ها و انتخاب‌هایش شگفت‌زده‌ام کرده است- نشان داد که نسبت بین صدا و اجرای خود را با موسیقی و شعر پیدا کرده است. اتفاق ساده‌ای که برخی از آوازخوان‌ها حتی بعد از 50 سال خوانندگی آن را نیافته‌اند.
 
نکته بسیار جالب دیگری که در مورد چاووشی باید یادآور شد، این است که تقریباً هیچ خواننده‌ای در تاریخ موسیقی پاپ ایران -و شاید حتی جهان- با این حجم باورنکردنی از طرفداران سینه‌چاک، نتوانسته به اندازه او در مقابل جاذبه شهرت ایستادگی کند.
 
چاووشی ابداً نمی‌خواند که مشهور باشد. او حتی نمی‌خواند که شنیده شود. خواندن برای او فراتر از یک مونولوگ شخصی نیست. در حقیقت، چاووشی زندگی درونی خود را زیست موسیقایی می‌کند. کاری که مارلون براندو روی صحنه می‌کرد.
 
من اکنون می‌توانم علت این‌همه بی‌تفاوتی او را به منتقدانش درک کنم. چرا که منتقدان او همواره ابعاد تخصصی و فنی صدا و آثارش را نقد کرده‌اند. حال آنکه موسیقی او اساساً برای خودش چیزی بیشتر از یک اتاق و شاید یک هدفون که صدای شکستن استخوان‌هایش را در آن می‌شنید، نبوده است؛ مثل آدم ساده و متوسطی که جلوی آینه می‌ایستد و از حقیقت خودش فرار نمی‌کند؛ مثل شاعری که در تنهایی خانه راه می‌رود و سروده‌هایش را برای خودش می‌خواند. چاووشی نمی‌خواند، او صدای خودش را خلق می‌کند. او «شاعر صدا‌ها» است.
 
همه می‌دانیم که سال‌های سال است اگر بخواهد کنسرتی برگزار کند، هیچ کدام از سالن‌ها و مجموعه‌های برگزارکننده ایران، ظرفیت مناسب را برای خیل عظیم طرفداران او ندارند و واقعاً کار برای نهاد‌های انتظامی و امنیتی سخت خواهد بود. اما او مقابل وسوسه این‌همه پول و ثروت و شهوت صحنه ایستاده است.
 
کدام خواننده در تاریخ این مقدار برای دیده نشدن، برای شهره نشدن و حتی برای شنیده نشدن تلاش کرده است؟
 
برای دوری او از صحنه و بازار دلایل زیادی مطرح می‌کنند که اتفاقاً من همان‌ها را موهبت ذاتی-الهی او می‌دانم. همان‌ها هستند که او را به چنین جایگاه دست‌نیافتنی رسانده‌اند.
 
شاید اگر حتی یکی از این علل و عوامل نبودند، او امروز «محسن چاووشی» نبود.
 
همین پکیج عجیب و غریب از سونوریته و انزواطلبی و خویشتن‌داری، در کنار درک و اشراف به ماهیت ذاتی صدایش، از او در موسیقی ایران یک استثنا ساخته است.
 
موسیقی چاووشی را نباید شنید. باید در آن غوطه‌ور شد.
 
او اکنون شعر را فقط نمی‌خواند، بلکه زندگی می‌کند.
 
من به عنوان کسی که در 3 عرصه موسیقی نواحی (فولکولوریک)، موسیقی ردیفی و موسیقی پاپ، دستی (هرچند کوتاه) بر آتش داشته‌ام، نمونه‌هایی از چاووشی را دیده‌ام و به شما اطمینان می‌دهم، افسانه چاووشی به این زودی‌ها تکرار نخواهد شد؛ به شرط آنکه با همین شهود و مکاشفه راه را قدم بردارد.
 
نورعلی‌خان برومند با دو دانگ صدای پر از خس‌خس، شامیرزا مرادی، حاج‌قربان سلیمانی، خلیفه میرزا آغه‌غوثی و... این دست خنیاگرانی که موسیقی را زیسته‌اند، کسانی‌اند که موسیقی بر آن‌ها محاط بوده است و او انگار از تبار آنها است.
 
محسن چاووشی حقیقت این شعر مولانا است:
«آب کم جو تشنگی آور به دست
تا بجوشد آبت از بالا و پست»
 
---------------------------------------------------------------------------------------
مآخذ:
(1) تاج‌الملوک همسر رضاشاه که با دخترانش به دیدار هیتلر رفته بود، بعد از وصف آن دیدار، روزگار ایران را این‌گونه توصیف می‌کند: «یک عده جوانان تهرانی هم به سبک جوانان هیتلری سر خود را می‌تراشیدند و در خیابان‌ها به هم سلام هیتلری می‌دادند.»
(2) فیلم «دختر لر» ساخته اردشیر ایرانی در سال 1312 ابتدا در بمبئی (محل ساخت فیلم) و سپس در تهران به نمایش در آمد. (تاریخ سینمای ایران. جمال امید)
(3) فصلنامه مطالعات تاریخی (موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی)
(4) سرگذشت موسیقی (روح‌الله خالقی)
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 17:58

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 18:49

درود به نویسنده بابت متن عالی و بی نظیرشون....به راستی که چاووشی هرگز نمونه و تکراری نخواهد داشت و امید که همینگونه پیشتر و پیشتر برود

جمعه 28 خرداد 1395 - 18:10
حسن

مملکتی که خواننده کار درست و محبوب و مردمی و هزار تعریف دیگرش کسی مثل محسن چاووشی باشد. باید فاتحه هنر و موسیقیش را خواند . آدمی که فراموش کرده در اولین قطعاتش با هزار و یک افکت و نرم افزار و ترفند و ..... خودش را می کشت تا شبیه به سلف لوس آنجلسیش بشود . به مدد جامعه جوگیر و مردمان سراپا اسیر احساسات به مرحله ای از ادعا رسیده که حتی استاد شجریان با آن همه سابقه و تجربه یک بار آنها را به زبان نیاورده . صدایی که محصول نرم افزارهای موسیقی ایست . . سند و مدرکش هم اینکه آقای خواننده از ترس لو رفتن و افتادن تشت رسوایی نه کنسرت نمی گذارد . نه جرات ظاهر شدن در انزار عمومی را دارد. و نه حتی یک مصاحبه صوتی از خود منتشر می کند . تماما یک دلیل دارد . این صدا دروغی بیش نیست . البته هواداران جوگیرشان همواره به فایل صوتی اجرای زنده استاد !!!!! ارجاع می دهند و دهان مخالفان را فی المجلس می بندند. گویی استاد گرانقدر 100 سال پیش به رحمت خدا رفته اند. و تنها مدرک به جا مانده از ایشان همان یک فایل صوتیست ...... وااسفا .وااسفا به این جماعت و این خوانندگان درپیتی که خوب سوراخ دعا را پیدا کرده اند. و تنها دلیل معروفیتشان این است که خاض بودنشان را از ابتدا در چشم این مردم موسیقی ندیده فرو کردند. از آقای رضا صادقی که فلسفه مضحک رنگ مشکی را علم کرد.وو در توجیه اش لاطاعلاتی می بافد که خودش هم نمی فهمد چه می گوید. آقای چاووشی که اجرای زنده را نمی پسندند. و معتقدند که امکانات مملکت در حدی نیست که ایشان بتوانند کنسرت بگذارند (( خوب برادر مثل هم سلفیهایت برو خارج از کشور کنسرت بگذار آنجا که دیگر امکانات در حد هنر والای شما موجود است . )) آن آقای محسن یگانه که هر بار سیل بدبختیها و مشکلات و اینکه عالم و آدم با او در افتاده اند تا نتواند خوانندگی کند و غیر مستقیم منتش را بر سر هوادران بخت برگشته می گذارد . آقای فرزاد فرزین و سیروان خسروی به گویا خودشان واقفند که در خوانندگی زیاد وزنه قابل توجهی نیستند لذا با فیتنس کردن و زیبایی اندام قصد دلبری می نمایند. آقای سیامک عباسی که روح ماهشان را از مخاطبین پنهان می نمایند . و دیگرانی که خودشان را می کشند تا بگویند ما خاص هستیم . همه چیز در بساطشان پیدا می شود الا موسیقی . خدا پدر بزرگانی همچون فرهاد . کورش یغمایی ، شهرداد روحانی و..... را بیامرزد که اندک آبرویی برای این موسیقی گذاشتند وگرنه آقای چاووشی و جمع همراهان این ته مانده را هم به باد می دادند.

5.226.50.177
شنبه 29 خرداد 1395 - 02:38
فرشید

حسن آقا شما اینو بدون که : سنگ بدگوهر اگر کاسه ی زرین بشکست ، قیمت سنگ نیافزاید و زر کم نشود .
تعریف و تمجید از یه خواننده تراز اول چرا شما رو آشفته کرده ، ما با هر چیزی که دوست داشته باشیم آرامش پیدا میکنیم ،
شمام با اساتیدی که بهتون آرامش میدن معاشرت کنین .دلیلی نداره انقد طلبکارانه و صد البته مغرضانه و تهمت پراکنانه ،کسانی رو که نمیشناسی به باد انتقاد میگیری .
من از برای مصلحت در حبس دنیا مانده ام ، من از کجا ؟ حبس از کجا ؟ مال که را دزیده ام ؟
محسن چاووشی بهت صدمه یی زده ؟ مال شما رو دزدیده ؟

5.222.72.232
شنبه 29 خرداد 1395 - 11:23
K.t.K

دوست عزیز حسن آقای گل. در مورد مطالبی که فرمودین چند نکته لازم دونستم یاداوری کنم. در ابتدا برمیگردیم به اولین دوره از ادواری که نویسنده بهش اشاره کرده. زمانی موسیقی ایرانی از دو عنصر صدا و شعر بهره میگرفت بنحوی که اصولا شنونده از دستگاه گام خواننده سپس شعر و در اخر ساز و هارمونی رو ست میکرد بهمین دلیل مخاطبان قدیمی سخت پسندتر بودن و عموما موسیقی اصیل ایرانی رو ترجیح میدادن چه بسا در بعضی کافه های طهران موزیک راک اند رول با تعداد اندکی شنونده اجرا و پرداخته میشد . دوره ی بعد ظهور کرد. نسل لاتهای چاله میدانی با دستمال یزدی و هیبت سبیلو خواننده های کوچه بازاری و رو حوضی. شعرها سخیفتر و موسیقی به طرز عجیبی در کما فرو رفت و سلیقه شنیداری به کافه های طهران با رقص!!! در کنار همین افراد گلپا و سرهنگ زادهو... به کار خود ادامه میدادند که یک استعداد نهفته با تلفیق شعر عالیو موسیقی کوچ بازاری سبک جدیدی بنام ایرج مهدیان شکل گرفت. دوران عوض شد و شکل شش و هشت به کمک نابودی موسیقی ایران اومد. تنظیم کننده فاخر با صدایی فاجعه (نمونه امروزی فراوان) با شنونده بدنبال رطب و کلاغ و زبان زرگری راهی جاده با سرعت معمول پیکان و فرهاد و فروغی و مهرپویا و یغمایی در انزوا!!! الان چیزی بطور کلی موسیقی ایران از بین رفته و پاپیولارها با دیس لاوهای فوق العاده مزخرف به جنگ ادبیات و موسیقی اصیل ایرانی اومدن. شما یا قوزک پا گوش مینین یا دوست دارم زندگی رو. اینکه سیروان از جایگاه تنظیم نزول پیدا کرده به خوانندگی شکی درش نیس یا ضجه های گوش خراش ف.ف. ولی چاووشی در آلبوم امیر بی گزند مطمِینا" شاهکاری بی بدیل خلق کزده. نقاد حرف درستی زده که چاوشی از ریزش مخاطب هراس نداره چون تمام سبکهارو با شجاعت اجرا میکنه در "کما" نمانده. واقعا جنگجوی فعلی موسیقی چاوشیست. در مورد کنسرت و صدا کمی انصاف داشته باشیم از البوم یه شاخه تا الان همچنان اصل صدا و خش خود صدا تغیری نکرده و صدا همونه که باید باشه. شاید به دلایل روحی گذاشتن کنسرتو بصلاح نمیدونن. کمی انصاف پریشان و شرمساری و چنگیز و آخرین اتوبوس داشته باشید....

188.211.115.53
شنبه 29 خرداد 1395 - 13:00
shahre gham

متاسفم برای جناب حسن !!!!!
شما از هیچی خبر نداری...حوصله ندارم براتون توضیح بدم..چون اگرمی دونستم فایده داره این کار را می کردم..ولی خوب می دونم هر چیهم توضیح بدیم فایده نداره...فقط یه نمونه از بی خبری های شما چهار فایل صوتی است که با چاوشی عزیز مصاحبه شده... فکر کنم به خودتون زخمت بدین !!!! پیداش می کنین...خدا همه ی ما رابه راه راست هدایت کند...

5.123.59.159
شنبه 29 خرداد 1395 - 18:32
حسن

حیف اسم من که تو هم ناممی!مصاحبه صوتی داره برو گوش کن فقط حرف زدنش میگم فقط حرف زدنشو بشنوی تنت می لرزه .معلومه صداش استعداد خدادیه که هیچکس نداره.نمیخوام چیزی دیگه ای بهت بگم فقط کم حرص بزن خوانندتو بگو تا ما هم دوسش داشته باشیم تو انقد حرص نخوری؟!

5.120.17.40
شنبه 29 خرداد 1395 - 23:09
حسن

دوستان گرانقدر مطالبتان را خواندم فقط آقای k.t.k کمی از دریچه منطق پاسخ مرا داد که البته با بعضی از بخشهایش موافق نیستم ولی در مجموع منطقی بود . آ ن فایل های صوتی را هم گوش دادم . دیگر یقین پیدا کردم که آقای چاووشی باید تا ابد مدیون برنامه نویسان رایانه باشند که توانستند با نبوغ و دانش خود هنرمندی همچون ایشان را تحویل جامعه بدهند. یادش بخیر . یک زمانی همه چیز در هنر خلاصه می شد. هنر خواندن . به کاربردن همه تواناییهای حنجره و تایید همه اساتید. (( راستی کدام استاد موزیسین (توجه بفرمایید استاد!!! ) تا کنون ایشون را تایید فرموده اند)) من نمی گویم آقای چاووشی بد خیر در غیاب عقابها گنجشکی فرصت پریدن پیدا کرده چرا بد باشد. اما بهتر است هم ایشان و هم شما هواداران متعصب جایگاه خودشان و خودتان را درک بفرمایید. وقتی استاد گرانقدری مانند حسام الدین سراج که یک شمس الضحی یش به تمام آثار آقای چاووشی می ارزد. ایرادی می گیرند نباید با پاسخ (( فلانی از اینکه مردم چاووشی رو دوست دارند حسودیش میشه )) مواجه شود . چاووشی خواننده است . اما در حد سرگرمی نوجوانان و جوانانی که درک چندانی از موسیقی ندارند. با خواندن شعر مولانا و ..... که تماما پز روشنفکری و خاص بودن است . نمی توانند به کار خود وزن بدهند . جای دوری نمی روم همین آقای ترانه سرایی که در بالا تعاریف ردیف نموده اند . اگر ایشان مولفند پس کوروش یغمایی سوپر مولفند. کوروش یغمایی که آثارش در سطح جهانی و توسط معتبر ترین شرکتها منتشر می شود. چاووشی حتی در سطح خافظ ناظری هم نیست . در پایان من از تهمت و تحقیر شما ناراحت نمی شوم اگر موسیقی ما تمامی نظرات مرا منتشر نماید برای تک تک جملاتتان جواب دارم . فعلا تا همین جا بس تا ما بقی دوستان از جمله آن آقا نوید تشریف بیاورند و پاسخ های دندان شکن ردیف نمایند.

5.226.50.177
یکشنبه 30 خرداد 1395 - 01:30
از هشتادو سه تا همین لحظه

من باورم نمیشه که سینا سرلک بخواد با چاوشی همکاری کنه در حالی که صدای چاوشی افکتیه
من باور نمیکنم بهروز صفاریان اعتبارشو به خاطر کار کردن با یه افکتی از دست بده
من باور نمیکنم که طالب زاده و قیاسی و یگانه و یراحی و...بخوان به مردم دروغ بگن که صدای چاوشی افکتی نیست.
من موند این همه افکتی داریم چرا هیچکدوم نتونستن عین صدای چاوشی رو در بیارن و اصلا در حد و اندازه نام چاوشی بشن.
شما اینارو باور میکنین؟
جنابعالی نوع منطقی تر آدمایی هستین که میرفتن تو پیج سیامک عباسی میگفتن تو اصلا وجود نداری!!!!!
عقل شما=چیزهایی که میبینید.
به خدا که اعتقاد دارین؟

213.109.245.14
یکشنبه 30 خرداد 1395 - 07:39
حسن

یه بار دیگه بهت میگم حسن اقای هم نام!سراج مراج که هیچی!که اگه تو خیابون اسم سراج و بیاری از هر هزار نفر یه نفرم نمیشناستش ،شجزیانتونم در مقابل چاوشی ناشناختس فقط شاید یه ربناشو کل ملت گوش داده باشن بقیه اثارشو فقط امثال تو گوش دادن!که فک میکنی چون تعدادتون کمه نظرتون درسته و اون اکثریت هیچی نمیفهمن!پسر جان هیس!

5.120.197.122
یکشنبه 30 خرداد 1395 - 12:19
shahre gham

جناب حسن خان...مشکل از جایی شروع می شود که شما خود راعقل کل می دانید وبقیه را ناقص العقل )بلا نسبت همه(
شما اقای مهرجویی.اقای فتحی کارگردان شهرزاد...بهروز صفاریان...
و خواننده هایی و نوازنده هاو همه ی صاحب نظران و منتقدان راهیچ می شمارید و خود را در اوج وبدون کمی وهیچ گونه ضعفی.
نمی خوام اسم ببرم ولی اشخاصی با چاوشی عزیز کار کردن که الان به دلایلی باهم رابطه ندارن و حتی می تونم بگم دشمن ایشان هستند ولی حتی یک بار هم نشد بگن که صدای چاوشی فلان است وبهمان..
مشکل اینجاست که شما از هیچی خبر ندارین ....خیلی حرفها بازگو کردنش درست نیست... شما تصمیم خودتون راگرفتین که دربرابر حقیقت و واقعیت بایستید ودیگه کاری از ما ساخته نیست...متاسفم که برای اثبات دلایل خود مصاحبه های صوتی راهم زیر سوال بردین...ازما کاری ساخته نیست...شما برای بالا بردن سنتی خوان ها واثبات انها چاوشی را می کوبین وبه ایشان توهین می کنین.
مطمئن باشید روزی خواهد رسید که مجبور می شین با اسم دیگه ای درسایت ها نظرتون را بنویسین...

5.124.131.56
یکشنبه 30 خرداد 1395 - 16:41
محسن = فرهاد

جتاب حسن برادر من اصلا نباید جواب شمارو داد اما محسن خودش جواب امثال شمارو داده با شاهکار "" تریاق ""
...........
من از برای مصلحت در حبس دنیا مانده ام
حبس از کجا من از کجا مال که را دزدیده ام
...........
تو مستِ مستِ سر خوشی من مستِ بی سر سرخوشم
تو عاشق خندان لبی من بی دهان خندیده ام
..........
چندانک خواهی در نگر در من که نشناسی مرا
زیرا از ان کم دیده ای من صد صفت گردیده ام

5.237.78.149
یکشنبه 30 خرداد 1395 - 17:39
علی

فکر کنم حسن آقا تحت تاثیر فیلم simone قرار گرفته و خیال میکنه یه دستگاهی وجود داره و محسن چاوشی فقط شعرو تایپ میکنه و دستگاه میخونه .شما روی چه حسابی محسن چاوشی رو با شجریان مقایسه میکنید!!؟دو سبک متفاوت در دو دوره متفاوت!!!دست بردارید از این صحبتا.

5.215.18.20
یکشنبه 30 خرداد 1395 - 17:55
حسن

من نمی دانم چرا دوستان عزیز بنده را از طرفداران موسیقی سنتی می دانند و مدام اصرار دارند نام خواننده مورد علاقه مرا بدانند تا احیانا سیل اهانت ها را روانه ایشان نمایند . خیر دوستان عزیز . عاشق چاووشی هستید چون سواد موسیقی در این مملکت بسیار پایین است . بهتر است بدانید همه انسانها قادر به درک ارزش هنر نیستند. 99 درصد مردم اگر تابلویی از استاد فرشچیان ببینند. بی تفاوت از کنارش می گذرند. چون به درجه لذت بردن از یک اثر هنری نرسیده اند. و اصلا زیبا شناسی یک اثر برایشان بی معنی است . بله شما عاشق چاووشی هستید. چون قادر به درک هنر امثال شجریان نیستید. صرفا با شنیدن یک صدای خش دار که بیشتر به سرفه می ماند تا صدا و چند تا افکت حس زیبا شناسیتان ارضا می شود. چرا ؟ چون هیچ وقت به دنبال تمرین شناخت و درک هنر موسیقی نرفته اید. حتی خواننده محترمتان هم هیچ تلاشی برای شناخت خودش نکرد و از ابتدا سعی کردبا تقلید از مدل لوس آنجلسی سوار بر موج محبوبیت آن خواننده مسیر 10 ساله را یک ساله برود. من معتقدم طرفداران آقای چاووشی یک اقلیت بسیار پر هیاهو هستند تا جایی که آغازگر موج نوی سینمای ایران ( داریوش مهرجویی ) پس از اینکه از همکاری با این آقا اظهار پشیمانی می کند با سیل اهانت ها و تهمتهایی مواجه می شود که هرگز فکرش را هم نمی کرددر طول عمرش بشنود . نمونه اش در جمع شما فردی مانند حسن استدلالش این است که آقای سراج یا شجریان را هیچ کس نمی شناسد ولی چاووشی را همه می شناسند پس خواننده ما بهتر است . اگر این استدلال ملاک برتری هنر یک فرد است پس آقای تتلو خیلی هنرمند تر از آقای چاووشی می باشد. اگر ملاکتان تایید و همکاری کسانی مثل یراحی و صفاریان و ..... است که این عزیزان صاحب چه شاهکاری هستند . ؟؟؟ که حالا تاییداتشان باید برای ما ملاک باشد . در بحث همکاری بین خواننده ها و موزیسین های پاپ قبل از همه پول و مراودات مالی تعیین کننده است نه درجه هنری . .در آشفتگی این بازار همین بس که فردی با سابقه هنری پر وزنی همچون محمد اصفهانی حاضر می شود تمام اعتبار هنریش را به پای آدم تازه به دوران رسیده ای مانند محسن یگانه بریزد. پس خواهشا از بحث تاییدات و همکاری در موسیقی پاپ برای خواننده محبوبتان اعتبار جمع نکنید. بهتر است بدانیدموسیقی پاپ این مملکت که برداشتیست ناقص الخلقه و بی هویت از موسیقی عربی و ترکی اگرچه در بره هایی سعی کرده با پدیده هایی همچون فرهاد ،کوروش یغمایی و تا حدودی حبیب به سوی ساختن یک هویت مستقل برود. اما در این تلاش نا فرجام هیچ جایی برای آقای چاووشی و دوستان همراهشان نیست . این آقا اگر به همین برنامه شب کوک هم می رفت در همان تست های اولیه مردود می شد. پایش را که از این مملکت بیرون بگذارد . حتی به عنوان دی جی هم نمی تواند عرض اندام کند . ولی خوب در این بازار بی هنر و مردمی که گوشی بسیار ضعیف برای درک یک قطعه موسیقی دارند در حال آقایی کردن هستند. چاووشی ، یگانه ، خراطها ، آن آقای سلطان راک !!!!!! رضا یزدانی که از موسیقی راک فقط گیتار دست گرفتنش را بلد است . رضا صادقی ، فرزاد فرزین ، سیروان خسروی و سیل مقلدان بخت برگشته ای که با طناب اینها ته چاه افتاده اند.در بهترین حالت یک ورژن بالاتر از خواننده های مجلسی هستند. امثال شجریان ، ناظری ، صدیق تعریف ،سراج و .. به معروفیت (نه محبوبیت)حضرات بالا نیستند چون وارث یک هنر والا که حاصل چندین دهه تلاش و ممارست و خون دل خوردن امثال ابوالحسن صبا ، روح الله خالقی و .... هستند .این مردم اگر هنر شناس بودند که فرشچیان و شجریان ها و ابتهاجهایشان را فراری نمی دادند. منتظر شنیدن اهان.... نظرات محترمتان هستم .

5.226.50.177
یکشنبه 30 خرداد 1395 - 20:08
س

شمس الضحی اگه منظورت شعرشه که چاوشی توی همین البوم اخیرش اونو خونده اگه تنظیمشه که خب این پاپه اون سنتی صدا هم که دیگه ...

194.146.149.124
یکشنبه 30 خرداد 1395 - 20:29
حسن

اولا تتلویی که گفتی به هیچ وجه بیشتر از چاوشی طرفداره نداره دوما اگه طرفداری هم داشته باشه هنوز به سن قانونی نرسیده!سوما به قول گلپاتون که فک کنم قبولش داری گفت رسالت مخاطب اینه که مردم و ب سمت خودش جذب کنه مثالش هم محسن چاوشی بود بعد توی بچه جقله میای میگی طرفدار مهم نیست؟!پس سراج داره واسه اروح خبیسه میخونه؟!واسه کی میخونه ها؟ببین یه چیز میگم خوب گوش کن ،برو جمعش کن!

5.120.43.254
یکشنبه 30 خرداد 1395 - 20:37
حسن

راستی خیلی خنده داره که تتلو هم از شجریانتون بیشتر طرفدار داره!!!راستی اسمایی که گفتی رو از کجای عهد قجر اوردی؟!!خالقی!صبا؟!!!حسن علی منصور!زورت میاد اینایی که گفتی دارن واسه ارواح میخونن و هیچس اثارشونو نشنیده؟!نکنه تو روحی؟!!اگه روحی بگم موذن زاده رو مزارت نوحه بخونه از این سرگردانی درای!

5.120.43.254
یکشنبه 30 خرداد 1395 - 21:59
shahre gham

بنده متوجه نشدم شما با خودتان چند چند هستین..شما علاقه مند به موسیقی سنتی هستین و برای اینکه محسن چاوشی در جایگاه بالایی قرار دارن طاقت ندارین...شما مقایسه ای را انجام می دین که از پایه اشتباه است...به شخصه بنده هم مانند بسیاری از مردم از طرد شجریان وشجریانها ناراحت هستم ... چرا شما برای بالا بردن اساتید محترم درتلاش برای سرکوب چاوشی هستین..
وقتی بنده به شما می گویم از جایی خبر ندارین باز هم اصراردارین که خبر دارین..محسن چاوشی عزیز خود ار علاقه مندان استاد شجریان هستن ...در برنامه ای تلوزیونی فکرمی کنم برنامه دورهمی بود که حجت اشرف زاده خواننده ، گفتن که وارد منزل چاوشی که میشی عکس بزرگی از استاد شجریان به دیوار نصب بود..ویا مصاحبه ای قدیمی که از علاقه مندی خود رابه ایشان اعلام کردن...
شما نمی دانید ،،، ما با محسن چاوشی زندگی می کنیم ..در غمها چاوشی گوش می دهیم درشادی ها چاوشی گوش می دهیم...شما شاید بگین صدای چاوشی افکت وفلان..این حرفها ذره ای از ارادت ما راکم نمی کند..نتیجه نهایی اینکه به فرض محال بازهم تاکید می کنم محال اگر زمانی هم مشخص بشه که صدای ایشان مشکلی دارد برای بنده فرقی ندارد..وقابل ذکراست که کسانی که می گن صدای چاوشی دارای مشکل است برای من شبیه یک طنز سخیف است...
از این مقایسه مضحک دست بردارید ودیگر چاوشی گوش ندین....گوشهاتون ممکنه به علت صدای سرفه مانند چاوشی اسیب ببینه...خواهشا گوش ندین..
وای خدا مردم از خنده..

5.124.131.56
دوشنبه 31 خرداد 1395 - 02:15
حامد

محمد اصفانهی شادمهر ودوشب قبل اقای عارف تحریرای یگانه رو تمجید کردن ....اقای حسن اقا محسن یگانه تازه ب دوران رسیدس یا شجریان که پا میشه میره بی بی سی وبا چهارتا بهایی عکس میندازه؟جالبه برام خخخخ

94.176.21.192
دوشنبه 31 خرداد 1395 - 16:56
از هشتادو سه تا همین لحظه

واحسرتاااااااا
من این همه سال از عمرمو تو تباهی گذرونده بودم.خوب شد قانعم کردی و گرنه بقیشم تو گمراهی سپری می شد و به یه افکتی گوش میدادم.
هه
جمع کن بساطتو عمو
همه شدن ناقص العقل و جنابعالی عاقل و باهوش
من موندم با این همه هوش چرا"فرار مغز ها"!!!!نشدی؟؟!!!
کسی که فکر کنه بقیه هیچی نمیفهمن و خودش دانشمنده،عمرا قانع بشه.مثل جنابعالی
واسه حرفات هم هیچ سند و مدرکی نداری.
بحث باهات بی فایدست...
نرود میخ آهنین در سنگ :)

213.109.240.105
پنجشنبه 3 تیر 1395 - 16:24
ali haki

جناب حسن خان...
با شما باید به شیوه خودت بحث کرد،به اندازه درک و فهم و شعورش جواب داد.
دوتا حرف قلمبه سلمبه یاد گرفتی اومدی اینجا داری چی میگی واسه خودت؟
از موسیقی چی میفهمی که ما (طرفدارای چاوشی) نمیدونیم؟
اگه قد نخود از موسیقی حالیت بود و جایگاهی تو موسیقی داشتی الان به جای این نویسنده داشتی مقاله مینوشتی...
جوری داره حرف میزنی انگار اسطوره موسیقی داره نقد و بررسی میکنه
جناب حبیب،محمد اصفهانی،بهروز صفاریان،فرشاد حسامی،کوشان حداد،رضا صادقی،محسن یگانه و ...
اینا چیزی از موسیقی نمیدونن فقط تو درکت از موسیقی بالاس.
تاییدات بهروز صفاریان ملاک نیست؟خخخخخخخخخخ.درست همینجا مشخصه که فرق اهنگ با بوق رو نمیفهمی
بهروز صفاریان،بهترین موزیسین ایران،به نوعی همه منتقدان بهروز صفاریان رو امضاء موسیقی بعد از انقلاب میدونن.
یا داریوش اقبالی که اهنگ چاوشی رو در لس انجلس خودش اجرا میکنه.
یا سینا سرلک،که تو ارکستر ملل فعالیت داشته،خواننده ارکستر ملی ایران،فعالیت در ارکستر سمفونیک تهران.
یا عادل روحنواز،که در مسابقات جهانی گیتار الکتریک mayones/duncan در سال 2014 مقام دوم رو کسب کرد.
یا کوشان حداد،موزیسین بین المللی و نابغه موسیقی الکتریک ایران،که با شرکت در مسابقات مختلف بین المللی رتبه و رنکینگ موسیقی ایران رو بالا برده،شرکت در مسابقات بین المللی وایپ زون روسیه و کسب دو مقام نخست در سال های 2007 و 2008.
همه اینها با این کارنامه های فوق العاده و درخشان چیزی نمیدونن از موسیقی که میان از چاوشی حمایت و تعریف میکنن.
ضمنا همون بقول خودت استاد سراج سبکش با چاوشی زمین تا آسمون فرق میکنه،اگه از موسیقی حالیت بود میفهمیدی قابل قیاس نیس.

46.224.147.237
پنجشنبه 3 تیر 1395 - 18:57
ali haki

جناب حسن خان...
با شما باید به شیوه خودت بحث کرد،به اندازه درک و فهم و شعورش جواب داد.
دوتا حرف قلمبه سلمبه یاد گرفتی اومدی اینجا داری چی میگی واسه خودت؟
از موسیقی چی میفهمی که ما (طرفدارای چاوشی) نمیدونیم؟
اگه قد نخود از موسیقی حالیت بود و جایگاهی تو موسیقی داشتی الان به جای این نویسنده داشتی مقاله مینوشتی...
جوری داره حرف میزنی انگار اسطوره موسیقی داره نقد و بررسی میکنه
جناب حبیب،محمد اصفهانی،بهروز صفاریان،فرشاد حسامی،کوشان حداد،رضا صادقی،محسن یگانه و ...
اینا چیزی از موسیقی نمیدونن فقط تو درکت از موسیقی بالاس.
تاییدات بهروز صفاریان ملاک نیست؟خخخخخخخخخخ.درست همینجا مشخصه که فرق اهنگ با بوق رو نمیفهمی
بهروز صفاریان،بهترین موزیسین ایران،به نوعی همه منتقدان بهروز صفاریان رو امضاء موسیقی بعد از انقلاب میدونن.
یا داریوش اقبالی که اهنگ چاوشی رو در لس انجلس خودش اجرا میکنه.
یا سینا سرلک،که تو ارکستر ملل فعالیت داشته،خواننده ارکستر ملی ایران،فعالیت در ارکستر سمفونیک تهران.
یا عادل روحنواز،که در مسابقات جهانی گیتار الکتریک mayones/duncan در سال 2014 مقام دوم رو کسب کرد.
یا کوشان حداد،موزیسین بین المللی و نابغه موسیقی الکتریک ایران،که با شرکت در مسابقات مختلف بین المللی رتبه و رنکینگ موسیقی ایران رو بالا برده،شرکت در مسابقات بین المللی وایپ زون روسیه و کسب دو مقام نخست در سال های 2007 و 2008.
همه اینها با این کارنامه های فوق العاده و درخشان چیزی نمیدونن از موسیقی که میان از چاوشی حمایت و تعریف میکنن.
ضمنا همون بقول خودت استاد سراج سبکش با چاوشی زمین تا آسمون فرق میکنه،اگه از موسیقی حالیت بود میفهمیدی قابل قیاس نیس.

46.224.147.237
یکشنبه 6 تیر 1395 - 03:40
محمد

با سلام نسبت به شما اقای نا محترم نظر اصلیتون رو نخوندم ولی این نظر اخری رو که نوشتی خوندم وقتم رو از سر راه نیاوردم داستان شما رو بخونم ولی از این کامنت اخرت فهمیدم اطلاعاتت درباره موسیقی اندازه کله پاچه مورچس اولا که این صدای افکت رو (که بعید میدونم حتی بدونید افکت چیه )و از این و اون شنیدید و گفتید جوابتون سکوته چی میشه گفت اگه بلدین شما هم یه صدای افکتی بدین چرا تو این پونزده سال کسی نتونسته همچین صدایی درست کنه درباره اینکه استاد موزیسین از محسن چاوشی تعریف کرده چند شخص رو میگم که شاید اصلا ندونی کین چون اطلاعاتت اندازه چی هست ؟خخخخ نفر اول استاد محسن نامجو برترین سه تار زن ایرانی و یکی از برجسته ترین و قدرتمند ترین صداهای ایران که محسن چاوشی رو بهترین دونسته نفر دوم استاد عارف که طی ویدیو ای از محسن چاوشی تعریف کرده و ایشون رو جذبترین خواننده دونسته نفر بعد اقای زلاند که میتونید ویدیو ایشون رو هم ببینید نفر بعد بهروز صفاریان که ایران بیشتر موفقیت توی موسیقی رو مدیونه ایشونه و چندین بار در تلوزیون و ...از محسن تعریف کرده نفر بعد اقای خلعتبری نفر بعدی سینا سرلک بهترین شاگرد استاد شجریان که بالاتر از پسر خودش میدونن ایشون رو نفر بعد حجت اشرف زاده نفر بعد محسن یگانه نفر بعد فریدون اسرایی نفر بعد مهدی یراحی نفر بعد داریوش نفر بعد سیاوش قمیشی نفر بعد هنگامه نفر بعد محمد علیزاده (در برنامه خندوانه)نفر بعد ایمان قیاسی نفر بعدشادمهر عقیلی و....و....و... الان میشه بفرمایید اگه اینان که نام بردم موزیسین نیستن و شما موزیسین هستین بفرمایید که ما تکلیف خودمون رو بدونیم اگرم که این اساید و موزیسین ها رو قبول دارید دیگه چنین سخنان فانتزی رو به زبان نیاورید تا موجب تمسخر قرار نگیرید این همه تعریف و تمجید نشون میده که محسن بهترینه چون حتی دشمناش و رقیباشم ازش تعریف میکنن این یعنی اخر موفقیت با تشکر تایید لطفا

5.235.1.72
پنجشنبه 11 شهریور 1395 - 04:06
AmirHossein

در جواب به جناب آقای "حسن" ، اول اینکه شما سعی دارید ضعف های سوادی و نقدهایی رو که به حرفاتون وارد میشه رو با حرف زدن رسمی و کلمات عربیتون بپوشونید و خودتون رو انسانی منطقی و با سواد معرفی کنید،
اما از منطقی که فکر میکنید خیلی دور هستید ، چون اثبات کردن کامپیوتری بودن صدایِ محسن چاوشی چه سودی واسه ی شما داره؟ اصلا مگه نمیگید صدای ایشون کامپیوتریه؟ خب ، شما هم با همین کامپیوتر آثاری مثل "پاروی بی قایق" و "چنگیز" خلق کنید ، زحمت بکشید و خلق کنید تا مردم عشق شما هم بشن
صدای چاوشی از عمق وجودش میاد ، حتی اگه افکتی رو این صدا باشه ، حسی که توو این عمق صدا واسه من ارزش داره
خیلیا توو این موسیقی صدای خاصی نداشتن ولی از ته دل خوندشون آثارشون رو محبوب میکنه.
همونجور که خدا دعوت میکنه دشمناشو به آوردن چیزی قرآن ، ما چاوشیست ها هم شما رو به همین کار دعوت میکنیم ، اثری مثل "پاروی بی قایق" یا "چنگیز" بیار.

151.239.189.144
چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 18:52

خب الان میتونید احترام بگذارید...به شاعر صداها

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 18:53

چاوشی یک اسطوره هست. ولی هنوز عده ای هستند که نمی خوان باور کنند
بعضی ها حتی نمیخوان به خودشون جرات بدن که تعصب رو بزارن کنار و گوش بدن به کارهاش. سنتی دوست ها رو عرض میکنم

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 19:10

به به
یادداشت خیلی زیبایی بود .
واقعا محسن چاوشی فراتر از موسیقی ایران کار میکنه
کسی که حتی اکثر بزرگان موسیقی اونور اب یا به اصطلاح لس انجلسی هم لب به تحسین گشودنش تا بزرگترین موزیسین ها و خوانندگان داخل کشور هم همینطور
به امید موفقیت و پیشرفت های بیشتر برای چاوشی عزیز

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 19:14

واقعا لذت بردم از خوندنش
دقیقا همین جوره که گفتین

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 19:30

چه فایده !
به نظرسنجی آخر سال که میرسه دوستان کارشناس یاد رفقای عزیزشون می افتن و در مواردی برخی مجبورن چون ممکنه منافعشون به خطر بیفته !
البته حرف من این نیست که همه ی کارشناسان باید به آلبوم چاوشی رای بدن اما...........
از من خود آن سیزدهم تا امیر بی گزند فکر میکنم حداقل یک بار باید آلبومش در بخش کارشناسی انتخاب میشد !

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 19:33

موسیقی چاووشی را نباید شنید. باید در آن غوطه‌ور شد.

تمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــام

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 19:38

نمونه‌هایی از چاووشی را دیده‌ام و به شما اطمینان می‌دهم، افسانه چاووشی به این زودی‌ها تکرار نخواهد شد؛ به شرط آنکه با همین شهود و مکاشفه راه را قدم بردارد.
----
همه خوندن دیگه؟افسانه چاوشی
حالا یه سریا بیان با حرفایی مث پرکردن سالن و تعداد لایکای اینستاگرام بگن فلانی تک ستاره موسیقی ایرانه...
چاوشی چه خوشتون بیاد چه نیاد خواننده یک این مملکته اگرم که یه سری دوستان باز میخوان بیان به صدای کامپیوتری و شعرای فوق العاده صفا گیر بدن و با اینجور حرفا چاوشی رو تخریب کنند پیشنهاد میکنم خودشون کامنت نزارن چون هدف کامنتشون چیزی جز تخریب و حسادت نیست...
و تبریک میگم به چاوشیست های عزیز رکورد دانلود غیر قانونی و فروش قانونی تاریخ یه آلبوم ایرانی توسط امیر بی گزند شکسته شد....واقعا کولاکه امیر محسن

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 20:21

باز هم تحلیلهای صفر یا صدی! از یه طرف کل موزیکهای ابتدایی چاوشی را بی ارزش نشان می دهید و فاقد اعتبار میدونید و از طرفی دیگه چاوشی رو بی نهایت بزرگ می کنید!
چطور تونستید همه اینا رو در یک تحلیل نشان دهید!!! چاوشی حرف منو شما بزرگ یا کوچیک نمیشه!

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 02:22
شعرغم

چشم بسته خوندین...در گوشهاتون را هم گرفتین...خودتون را هم به خواب زدید...بیدارشید وبه خودتان حقیقت رابقبولانید...باید قبول کنید..چاره ای نیست..می دونین که چی میگم...
زیر پوستی نوشتین که معلوم نشه منظورتون چیه ولی خب دم متنتون زد بیرون...

5.123.197.87
جمعه 28 خرداد 1395 - 02:17
علی

نه دوست عزیز.بنده یکی از طرفدارهای پروپاقرص چاوشی هستم.تا جایی که دوستام هر وقت بخوان منو اذیت کنند به شوخی از چاوشی بد میگند.ولی واقعا از تخریب الکی یا مبالغه بیش از حد بیزارم.عرض کردم چاوشی بزرگ هست و صحبت منو شما تاثیری در اصل قضیه ایجاد نمیکنه. ولی نباید کارهای قبلی چاوشی رو بی ارزش نشون داد و نباید هم چاوشی امروز رو تا حد جنون بزرگ کرد.این همون برخورد صفر یا صدی هست !

158.58.6.81
چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 20:25

بسیار عالی
یکی از جامع ترین مقالاتی که درمورد چاوشی و موسیقی ایران میشد نوشت.
ولی انصافا آقای امیراصلانی, تمام تعابیرتون یه طرغ اون "افسانه چاوشی" یه طرف.
عالی بود, دستتون دردنکنه

H.H
چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 20:36

علاوه بر موسیقی بسیار زیبا محسن چاوشی، من همیشه از شخصیتش هم الگو گرفتم،ایشون یه پکیج کم نقص انسانی هستن که میشه ازشون خیلی چیزا یاد گرفت.
خوشحالم که مخاطبتم محسن جان

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 20:51

بدون حاشیه..خواننده ای که شریف خواند

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 20:57

از همون روزای اول که محسن کفتر چاهی رو خوند به همه گفتم که یه روز شماره یک و دست نیافتنی تو موسیقی ایران میشه.
البته ناگفته نمونه همراه با چاوشی طرفدارای چاوشی هم این مسیر رو باهاش پا به پا طی کردن و هم کمک هنرمندشون بودن هم نشون دادن انتخابشون اشتباه نبود

H
چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 21:00

خیلی زیبا بود تسلط شما بر ادبیات نقد و همچنین موسیقی ایران کاملا قابل لمس بود مقایسه چاوشی با شاهمیرزا مرادی بسیار برایم جالب بود که واقعا موسیقی هر دو موسیقی روح آنان است نه موسیقی جسم
چاوشی به عرفان موسیقایی رسیده

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 21:01

متن بسیار جالبی بود از یک آدم اهل فن!
همین که ایشون اعتراف کرده سالها از چاوشی و صداش و ... بدش میومده الان داره ستودنی ازش تعریف میکنه خودش نشان از قلب بزرگ نویسنده این متنه.
به نظر من محسن چاوشی تا الان به چیزی که باید تو ایران می رسید رسیده، و وقتشه که مثل بهرام رادان، فرزاد فرزین وارد موسیقی بین الملل بشه، حالا یا با آهنگسازی و تنظیم یا با خوندن اشعاری با متن انگلیسی که همه دنیا بتونن درکش کنن.
البته همین حرکت چاوشی یعنی خوندن اشعار مولانا که کل دنیا میشناسنش میتونه شروعی باشه در این راه اما مطمئنا با اینکه در دنیا همه از این موسیقی لذت ببرند نتونن بطور کامل درکش کنن هرچند که حسو دریافت میکنن!
به امید روزی که محسن چاوشی رو تو مارکت جهانی، درخشنده تر از الان ببینیم...
ممنون "امیر بی گزند"

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 21:04

چهار نفر مثل شما این آدم رو گنده کردین که به موسیقی سنتی و شعور مخاطب و کنسرت گذاشتن نوع صدابرداری و غیره... ایراد میگیره

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 02:29
shahre gham

چاوشی نیازی به تعریف وتمجید نداره... هر چیزی هم که داره خودش بدست آورده...هنرش ما رابه طرف خودش می کشونه..ایشون هیچ وقت نمی آن بگن ازمن تعریف کن ..من خوبم..بقیه بدن....دم چاوشی گرم که اینطوری بعضی ها را....بگذریم...

5.123.197.87
پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 15:35
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

این آدم ؟! از نظر روانشناسی وقتی به این جمله میرسی یعنی خیلی دلت پره
حالا از چی ؟
خودت میدونی دیگه بازش نمیکنم سامان جان
به قول ارسطو حساس نشو ...

5.220.148.157
چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 21:17

محسسن چاوشی ی عقیدست. ی طرز فکر. یعنی وقتی میگن طرف چاوشیسته. یعنی چی.

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 21:18

سپاس از این متن زیبا...به راستی او از تبار آن بزرگانی است که موسیقی را زیسته اند؛ از تبار بزرگ کردستان حسن زیرک، که اگر اکنون صدایش را بشنوید حیرت می کنید که چه صدایی را بر کالبد نوار درب و داغان آن موقع جاودان ساخته است... اما من معتقدم اینها این ها یک دهم توانایی های محسن چاوشی نیست و از این به بعد کارهایش شنیدن دارد... او دردهایش را می خواند؛ درد عشق، درد زمانه، درد مردم و هزاران درد جورواجور دیگر... او مارکوپولوی موسیقی ایران است؛ پر از شور و شعور برای کشف سرزمین های موسیقی... براستی از آن هنرمندان است که شاید دیگر تاریخ موسیقی به چشم نخواهید دید...

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 21:23

یادداشتی به حق بود، من بعضی وقتا با اهانگای ایشون یه حسی بهم دست میده که هیچوقت نداشتم، و همیشه صدای چاووشی منو آروم میکنه، گاهی منو از زمین بلند میکنه و گاهی با آهنگی مث شرمساری منو به دل زمین میبره، خواننده کارش تاثیر گذاریه که صدای چاوشی به دور از ریا این کارو انجام میده

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 21:30

در طول همه سال هایی که در انزوا و خفا محسن چاووشی رو گوش می دادم و عشق می کردم و بین سایت ها دنبال یه نقد منصفانه و تعابیر مناسب درباره چاووشی بودم هیچ متنی بهتر از این متن در مدح و ستایش چاووشی وهنرش نخوندم

دست مریزاد به نویسنده

چاووشی صدای درون ماست وقتی درد رو نمی تونیم فریاد بزنیم و برملا کنیم

چه دردی می کشه عاشق فقط پاییز می دونه
خراسون از چه می ناله فقط چنگیز می دونه

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 21:37

زیباترین نقدی که بر چاوشی تا حالا خونده بودم .. درود ..

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 21:37

انصافا اقای چاوشی فراتر از ایران فعالیت میکنه...هنرمند واقعیه

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 21:47

چاوشی اسطوره بی بدیل!
فقط آخرین مصاحبه چاوشی رو بخونید طرز صبحت کردن این بشر رو ببینید و ببینید که چه بینش عمیقی داره!
چاوشی فقط توی موسیقی و هنرش استثنا نیست بلکه تو اخلاق و منشی هم که داره استنثناس!
یک مشت زمین دشمن گر روی به من آرند
از روی تو بیزارم گر روی بگردانم محسن جان!!!

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 22:11

واقعا زیبا بود

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 22:12

عجیب متن به دلم نشست. اونی که تو دلم بودو گفتی

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 22:23

ممنون...لذت بردم ...چاوشی صدای زندگی ست..

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 22:25

محسنِ بي گزند ! چقد لذت برديم از اين يادداشت. محسن الان بهترين خواننده ي ايران بودنو يدك ميكشه

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 22:33

واقعا دست نویسنده درد نکنه
در حین خوندن مو به تنم سیخ شد
همه حرفاش حقیقت محض بود.
ایشالا همیشه محسن خان سلامت باشه تا شاهد ترانه های فوق العادش باشیم

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 23:02

افتخار می کنم که از سال 83 طرفدار آقای چاوشی بودم و کارهاش رو تا الان دنبال کردم...به لطف آثار ایشان به مطالعه و خواندن اشعار قدیمی و فاخر رو آوردم و این رو مدیون آقای چاوشی هستم

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 23:29

واقعا عالي بود حرف دل خيلي از ماهارو گفت
چاوشي اسطورس

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 23:33

شما گفتید :
"اعتراف می‌کنم که سال‌ها به صدا و موسیقی او هیچ علاقه‌ای نداشتم"
والان 180 درجه نظرتون عوض شده
فکر نمی کنید دچار افراط و تفریط شدید؟
افسانه چاووشی به این زودی‌ها تکرار نخواهد شد؟
حاج‌قربان سلیمانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حتما محسن چاووشی در سطح خودش و سبکش نفاط قوتی داره
اما اینکه اونو در سطح حاج قربان سلیمانی بالا ببریم ، عقلانی نیست
من از زبان خیلی از صاحب نظران موسیقی شنیدم بعضی از آهنگاهای چاووشی از نظر موسیقایی دکلمه است نه آهنگ

جنس صدا و موسیقی چاوشی فضای عرفانی متناسب با اشعار عرفانی مولانا را ایجاد نمی کند
مثلا آهنگ برقص آ از محسن چاوشی را با آهنگ برقص آ با صدای هژیر مهرافروز مقایسه کنید تا متوجه تفاوت فضای عرفانی در این دوآهنگ بشوید
یا نحوه اجرای اشعار عرفانی همین حاج قربان را با آهنگ های محسن چاووشی مقایسه کنید
و این یک نقص است که فضاو ریتم آهنگ متناسب با کلام آن نباشد
من نمیگم موسیقی چاووشی خوب نیست در سبک خودش خوب است یعنی پاپ
و نقطه قوتش استفاده از اشعار کلاسیک است و این خیلی خوب است تا با این وسلیه مخاطبین عام موسیقی با اشعار کلاسیک آشنا بشن در همین حد نه اینکه چاووشی رو در ردیف افرادی مثل حاج قربان قرار بدیم
======================
هر کسی نقدی داره محترمانه و با دلیل بگه

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 02:42
شهرغم

هرکسی در جای خودش محترمه....شمانباید به خاطر اینکه اساتید محترم رابالاببرین چاوشی عزیز رابکوبین..هرکس جایگاه خودش راداره....ایشون نظرشون ممکنه باشما متفاوت باشه..شما تو ذهنتون اون اساتیدی که نام بردین در جایگاه بالاتر قراربدین..نظرتون اینه.ونمی توان بااین نظرکاری کرد..والبته اینکه می گین صدای چاوشی به درد فضای عرفانی نمی خوره این هم نظر شخصی شماست..بنده اگر چاوشی عزیز اشعاری غیر از مولانا رابخوانند بازهم به من فضای عرفانی دست می ده..چه رسد به اشعارحضرت مولانا..

5.123.197.87
پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 03:21
حامد بهرامیان

با سلام. فکرمیکنم بالا بردن محسن چاوشی در حد بزرگان موسیقی، یک مسئله ی منطقی باشه تا عقلانی.
ما میتونیم به هنرمندان بر اساس ویژگی های فنی از 0 تا 10 نمره بدیم و بگیم x از لحاظ مهارت در خوانش 10 هست و y 7، اما اگر بخوایم پای سلیقه و دل رو وسط بکشیم، قضیه خیلی متفاوت خواهد بود.
نظر صاحب نظران موسیقی، برای جمع خودشونه که میتونن صحبت کنن و نظراتشونو بگن، نه برای اکثر شنونده های موسیقی و بخصوص طرفداران یک خواننده. وقتی شما میگید دکلمه، برای منی ک دانش موسیقیایی ندارم، باید 10ها صفحه بیشتر توضیح بدید تا بتونم درک کنم منظور شما دقیقا از دکلمه چیه! چون چیزی ک من میشنوم، یک آهنگه به همراه وکال خواننده و به نظرم به هیچ عنوان دکلمه به حساب نمیاد.
دررابطه با فضای عرفانی کارهای چاوشی هم، اتفاقا یکی از دوستانم میگه: "چاوشی بخاطر حزنی که که در صداش هست، نمیتونه حق مطلب رو ادا کنه چون اساسا مولانا انسان وارسته ای بوده و اشعارش سرشار از سرخوشی هستن و نمیشه با ریتم و موسیقی غمگین خوندشون و این درست نیست!" . من هم در جواب ایشون گفتم (که جوابی به نظرات شما هم به حساب میاد): " این مسائل همه به سلیقه و برداشت افراد برمیگرده. هرکس هر برداشتی که بخواد میتونه از یک اثر هنری داشته باشه و باهاش کیف کنه! خودم بارها با اشعار مولانا غمگین شدم و با غمی ک از اشعارش برداشت کردم کلی حال کردم. برام هم مهم نیست که مولانا موقع سرودن اون شعر در حال رقص سما بوده یا درحال گریه و زاری! مهم حال خوبیه ک من با اون شعر پیدا کردم، حالا با برداشتی حزن انگیز. محسن چاوشی هم مستثنا نیست. اون هم به همین شکل برداشت های خودش رو از اثار هنری (دراینجا اشعار) داره و باهاشون به شکل و شیوه ی خودش کیف میکنه و بعد به زبان موسیقیایی خودش اونهارو میسازه. فکرمیکنم اگر اینطور فکرنکنیم بحث سلیقه بطور کامل از بطن هنر پاک میشه."
سربلند باشید

94.183.1.240
یکشنبه 19 مرداد 1399 - 20:27
یک کاربر سایت موسیقی ما

می شود بفرمایید آن صاحبنظران موسیقی چه کسانی هستند؟ نکند همان هایی که فرق هاوس و ترنس را نمیدانند هستند؟! این که می گویید جنس صدا و موسیقی محسن برای فضای عرفانی مناسب نیست نظر شخصی جنابتان است!! اصلا شما می دانید عرفان چیست؟! آخه این چه نظریه می دیدی!؟ برو عمو برو با همون صاحبنظران(مثلا صاحبنظران) موسیقی خوش باش تو و امثال تو را چه به چاوشی؟!! نعمت امثال چاوشی را چندین سال بعد خواهی فهمید!؟
درضمن اول معنای دکلمه را بفهم بعد آهنگ گوش بده دوست عزیز!!!
تایید کن

164.215.197.53
چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 23:38

یه سری جملات واقعا جالب بود :
((تا کنون در تاریخ موسیقی پاپ ایران خواننده‌ای که به درجه آوازخوان مؤلف رسیده باشد، ندیده بودم.))

((این موسیقی شاید 80 سال باید عمر می‌کرد و روزگار پر فراز و نشیبی طی می‌شد تا بالاخره به پدیده‌ای استثنایی به نام «محسن چاووشی» برسد))

((این حد از درک مفهومی و پردازشِ عاطفیِ خواندن، در هیچ کدام از خوانندگان موسیقی پاپ دیده نشده است.))

((عتراف می‌کنم که سال‌ها از صدا و موسیقی‌اش گریزان بودم
اعتراف می‌کنم که مطمئن بودم او شکست خواهد خورد

اما باید پذیرفت که محسن چاووشی اکنون در آستانه جایگاهی قرار گرفته که از او اولین و تنها خواننده مؤلف موسیقی را در تاریخ موسیقی پاپ می‌سازد.))

((نکته بسیار جالب دیگری که در مورد چاووشی باید یادآور شد، این است که تقریباً هیچ خواننده‌ای در تاریخ موسیقی پاپ ایران -و شاید حتی جهان- با این حجم باورنکردنی از طرفداران سینه‌چاک، نتوانسته به اندازه او در مقابل جاذبه شهرت ایستادگی کند))

((گر بخواهد کنسرتی برگزار کند، هیچ کدام از سالن‌ها و مجموعه‌های برگزارکننده ایران، ظرفیت مناسب را برای خیل عظیم طرفداران او ندارند و واقعاً کار برای نهاد‌های انتظامی و امنیتی سخت خواهد بود. اما او مقابل وسوسه این‌همه پول و ثروت و شهوت صحنه ایستاده است.))

یادمِ محسن قبل انتشار پارو گفت : تازه داره شروع میشه و بعد از انتشار اون همه تمجید بعد از حتی چند ماه از پارو شد
و حالا بعد امیر بی گزند این روند با شدت بیشتری ادامه داره !

به قل نویسنده متن بالا محــــسن چاوشــــــی یک خواننده مولف بینظیر و استثناست !
قابل توجه دوستان کم سن و سالی که قبلا سر مسائل خنده دار با ما بحث میکردن و البته ارشادشون کردیم!

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 23:40

"" ... چاووشی نمی‌خواند، او صدای خودش را خلق می‌کند. او «شاعر صدا‌ها» است.""
""... تقریباً هیچ خواننده‌ای در تاریخ موسیقی پاپ ایران -و شاید حتی جهان- با این حجم باورنکردنی از طرفداران سینه‌چاک، نتوانسته به اندازه او در مقابل جاذبه شهرت ایستادگی کند""
""... کدام خواننده در تاریخ این مقدار برای دیده نشدن، برای شهره نشدن و حتی برای شنیده نشدن تلاش کرده است؟""
""... در حقیقت، چاووشی زندگی درونی خود را زیست موسیقایی می‌کند. کاری که مارلون براندو روی صحنه می‌کرد""
""موسیقی چاووشی را نباید شنید. باید در آن غوطه‌ور شد....
او اکنون شعر را فقط نمی‌خواند، بلکه زندگی می‌کند.""
""محسن چاووشی حقیقت این شعر مولانا است:
«آب کم جو تشنگی آور به دست
تا بجوشد آبت از بالا و پست»""
و به شما اطمینان می‌دهم، افسانه چاووشی به این زودی‌ها تکرار نخواهد شد

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 23:43

وقتی سعید خان امیر ارصلانی با اون همه سابقه و سختگیری خاص خودش تو موسیقی پاپ به این شکل لب به تحسین محسن چاووشی باز میکنه باید دید محسن چه کار بزرگی توی موسیقی ایران کرده..باید دید که چقدر برای کارش ارزش قائله..واقعا تبریک میگم به محسن چاووشی و تشکر که برای مخاطبش ارزش قائله

چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 23:48

عجیبه که میخوان از یک خواننده متوسط یک اسطوره بسازن. آلبوم امیر بی گزند آلبوم ضعیفی بود و ایتطور که شما از محسن چاوشی تعریف می کنید منتقدای خارجی از باب دیلن و پل مک کارتنی تعریف نمیکنن!

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 04:05
سعيد ر

بسیار سفر باید
تا پخته شود خامی

2.183.94.166
یکشنبه 19 مرداد 1399 - 20:30
یک کاربر سایت موسیقی ما

از باب دیلن و مک کارتنی فقط اسمشو می دونی هان؟؟؟ خواننده متوسط؟؟ آلبوم ضعیف؟؟!
اگه واقعا این دو تا رو گوش می دادی هیچوقت چنین حرفی نمی زدی کوروش خان کبیر!!!!

164.215.197.53
پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 00:03

این آلبوم و آلبوم سیزده محسن ، بزرگترین لطف به نسل جوون بود که حداقل کاری که کرد این بود که اگر یه روز کسی از من سوال کنه به عنوان ایرانی شعری از مولانا یا شهریار یا وحشی بافقی یا سعدی یا ... بلدی؟؟ بتونم چند بیت از حفظ باشم.
اینو میگن یه نقد منصفانه .
واقعا که محسن چاوشی در ایران خودش رو از بقیه خواننده ها جدا کرده و در حال حاضر بهترین و با سواد ترین هست.
خیلی ها فقط ادعا میکنند . اما محسن بدون هیچ ادعایی همیشه شماره یک بوده .

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 00:11

به راستی که واقعا خاص هستی محسن خان چاوشی
منی که زیاد موسیقی پاپ گوش نمی کنم وی از اولین آهنگی که ازت گوش
کردم (خودکشی ممنوع) طرفدارت هستم و کارات رو همیشه دنبال می کنم .
آرزوی موفقیت بیشتر می کنم برات.......
گلوم پاره کردم اما این مردم بهم گفتن که دیوونست عاشق نیست (پاروی بی قایق)

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 00:35

واقعا طرفدار یه همچین عجوبه ای بودن هم خودش افتخاریست.

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 00:47

از القاب فراریست اما او خاص است خاص

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 01:36

در کل مطلب خوبی بود و با اینکه نویسنده در اوایل مطلب یکی به نعل میزد و یکی به میخ ولی رفته رفته تا انتهای مطلب به خوبی توانست حق مطلب رو در باره ی محسن عزیز ادا کنه !!
محسن چاوشی شخصیست که به راحتی میتوان وی رو هنرمند خطاب کرد و از این دسته خوانندگان نیست که فقط لقب هنرمند رو یدک میکشن و روز به روز هم در حال درجا زدن و نزول هستن!!
محسن استثنایی ترین هنرمندیست که کشورمون به خودش دیده!!
محاله کسی بدون غرض البوم امیر بیگزند رو گوش کنه و لب به تحسین محسن باز نکنه!!

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 01:37

چاوشی بی نظیره

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 01:42

آخ آخ این جمله از متن چقدر زیباست:
این موسیقی شاید 80سال باید عمرمیکرد و روزگار پر فراز و نشیبی طی میشد تا بالاخره به پدیده ای استثنایی به نام محسن چاوشی برسد.

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 01:47

سلام
خطاب من با نویسنده مطلبه.اولا اون چیزی که شما تو مطلبتون نوشتید چیزی جز افراط نبود.چاوشی یه خواننده باهوشه قبول یه موزیسین قهاره قبول که اگه غیر از این بود به این جایگاه نمیرسید.ولی من به شما پیشنهاد میکنم صدا و کلام پاوشی رو از روی آهنگ وردارید چیزه عجیب غریبی تو تنظیما میبینید؟ریتم جدید و نویی تو آهنگها میشنوید؟برادر من چاوشی اگه مردم اون و از خواننده هایی دیگه متمایزمیکنن فقط و فقط بخاطره جنس صداش و کلامشه ن چیزه دیگه ایی.شما میگید 80سال موسیقی جلو اومده تا برسه به چاوشی؟اگه اینطوره بیگ بنگ داریوش و کجای این موسیقی بزاریم؟بیگ بنگ فرهاد و کجا قایمش کنیم؟چاوشی بزرگ قبول باهوشترین خوانندس قبول ولی تو نسل خودش از شما بعیده این حرفا.بنده به شخصه همه جا گفتم بی رقیبترین خواننده این مملکته ولی تو زمانه ی خودش ن تاریخ موسیقی حرفمو کاملتر بکنم چاوشی یکی از خواننده هاییه ک نامش در این موسیقی جاودانه خواهد ماند.همین ترک چنگیز از لحاظ موسیقی و بعضی تحریرها هنوزم تو حس و حال آهنگهای قمیشیه.از شما این قلم و انتظار نداشتم

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 04:02
سعيد ر

بله دوست عزیز چیز عجیب غریب توو تنظیم وجود داره.
کدوم آهنگ ایرانی تنظیمی به خلاقیت امیر بی گزند داره؟
کدوم آهنگ ایرانی تنظیمی مثه آخرین اتوبوس داره و...
دلیل اصلی تمایز چاووشی هم علاوه بر جنس صدا و تیزهوشی در استفاده از لحن، پرهیز از تکرار و علاقه به تجربه ی فضاهای جدید در موسیقیه.
چیزی که خوننده های دیگه تووش ضعف دارن و جرات تجربه ی فضاهای جدید رو ندارن.
در ضمن به فرض درست بودن حرف آخر شما، اینی ک یکی توو یه آهنگ بعضی جاها تحریراش توو "حس و حال" تحریرای یکی دیگه باشه فک نمیکنم چندان مشکلی داشته باشه :)
هر چند همین رو هم من درست نمیدونم لحن و جنس صدا و تحریرای چاووشی با ق. فرق داره.

2.183.94.166
پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 13:15
حامد بهرامیان

بجز دو خط اخر، دررابطه با حرفهاتون نظری ندارم چون دانش موسیقیایی ندارم.
درابطه با دو خط آخر، واقعا نمیدونم چطور به این نتیجه گیری رسیدید! از حرفهاتون مطمئنید؟! از لحاظ موسیقیایی چنگیز خیلی شبیه به پاروی بی قایق هست! پاروی بی قایق چیش دقیقا شبیه بعضی اهنگای قمیشیه؟ دررابطه با تحریر هم،حریرها گاها اختصاصی میشن! خیلی از خواننده ها در کارهاشون تحریرهای مشترکی استفاده میکنن. محسن چاوشی هم این قطعه رو بنا به نظر شما طوری خونده که ممکنه قسمت هاییش شبیه بعضی تحریرهای سیاوش قمیشی باشه. بنظرم این مسئله هیچ ایرادی به این اهنگ وارد نمیکنه!

94.183.1.240
پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 14:03
هر روز پاییزه

دوست عزیز در اینکه داریوش و فرهاد بزرگن شکی نیست
ولی میخوام چندتا دلیل بیارم
اولا فرهاد هیچوقت محبوبیت فراگیر نداشتو ندارد ولی چاوشی عوام رو هم وادار به گوش دادن کاراهای خاصش کرد خودت بشین فک کن اگه یکی دیگه آهنگ‌قطار رو میخوند انقد همه گیر میشد؟!!!!
داریوش هم تو تمام عمر فعالیتش یه روند رو طی کرد و به تکرار و تکرار‌ رسید و هیچوقت جرات امتحان فضایی دیگه نکرد فک میکنی واسه چاوشی کاری داره هر روز یه آهنگ رمانتیک با صدای گیتار و ویولن تو تنظیمش بسازه؟!!(‌تو‌شهرزاد دیدین که میتونه و اتفاقا رکورد دانلود تاریخ موسیقی ایرانو شکست جالبتر اینکه دیگه نخواست این فضا رو‌ادامه بده) ولی چاوشی از تکرار فراریه میخواد هم خودش هم مخاطب رو به جلو برن
بعد فرمودین تو تنظیمای چاوشی چیز جدیدی نیست
برادر من شما اگه اتفاق جدید مبخواین تو تنظیم برو موسیقی بی کلام گوش کن چون تو موسیقی با کلام تمام اجزا داران به شنیده شدن کلام کمک میکنن ملودی تنظیم و خود خواننده همه بهانه ای برای رسوندن کلام به مخاطب هستند که این مساله تو کارهای چاوشی بیشتر نمود داره چون تمام‌فضاسازیهای تنظیم و ملودی در خدمت کلامن و خودشون هیچ خودنمایی نمی کنن،فرق مثلا پاشایی با چاوشی چیه پاشایی یه ملودی ساز قوی بود که انقد این ملودیا شیرین و دلنشین بودن که اصلا مهم نبود کلام چیه ،ولی محسن واسش محتوا و رسوندن پیامه شعر به مخاطب مهمه

168.235.197.217
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 17:17
یک کاربر سایت موسیقی ما

عجب!!!! میکائیل خان شما تو تنظیمای چاوشی چیز غریبی نمی بینید؟؟؟؟؟!!!! برای نمونه شما بروید دو اهنگ قطار و ستمگر را گوش کنید اولی یک چیل اوت محشر و دومی یک بریک بیت فوق العاده است!!!! هردو سبک اولین بار با این آهنگ ها وارد ایران شدند!!!!! آخه من چرا اینارو به تو می گم؟؟؟؟تو اصلا می میدونی بریک بیت چیه؟؟؟؟؟
کل دانسته ات از موسیقی آینه که تحریریه چنگیز شبیه قمیشی است!!!!!! واقعا متاسفم برایت جناب ! میشود بفرمائید کجایشان شبیه بودند؟؟؟؟؟!! نکند ا شتباهی آلبوم کفتر چاهی را گوش میدادی؟؟؟؟؟!!!!!! بعید هم نیست !
واسه من از فرهاد و داریوش نگو که تو اسم اینارو میدونی ولی من با آهنگ هایشان زندگی کرده ام.
برو داداش برو کمی موسیقی گوش کن یه جای دیگه این حرف رو نزن و مورد تمسخر قرار می گیری میکائیل خان!!!!!!!

195.181.69.60
پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 02:52

محسن چاوشی آقای خاص موسیقی ایران !

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 03:08

بجز دو خط اخر، دررابطه با حرفهاتون نظری ندارم چون دانش موسیقیایی ندارم.
درابطه با دو خط آخر، واقعا نمیدونم چطور به این نتیجه گیری رسیدید! از حرفهاتون مطمئنید؟! از لحاظ موسیقیایی چنگیز خیلی شبیه به پاروی بی قایق هست! پاروی بی قایق چیش دقیقا شبیه بعضی اهنگای قمیشیه؟ دررابطه با تحریر هم،حریرها گاها اختصاصی میشن! خیلی از خواننده ها در کارهاشون تحریرهای مشترکی استفاده میکنن. محسن چاوشی هم این قطعه رو بنا به نظر شما طوری خونده که ممکنه قسمت هاییش شبیه بعضی تحریرهای سیاوش قمیشی باشه. بنظرم این مسئله هیچ ایرادی به این اهنگ وارد نمیکنه!

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 08:36

"هیچ کدام از خوانندگان موسیقی موسوم به پاپ ایران، شبیه او نیستند و او هم شبیه هیچ کدام‌شان نیست"

اينجا نويسنده چشم بسته غيب گفته. خخخخخخخخ

محسن چاووشي خوب هست ولي نه در اين حد كه ازش بت ساختن.

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 09:08

محسن چاوشی هست دیگر همه را ب خودش جذب میکنه

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 09:38

واقعا دم نویسنده گرم.منتظر متن های دیگه هم هستیم.

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 10:00

چاوشی به مرور الان دیگه فاصلش از بقیه خواننده ها فوق العاده زیاد شده، واقعا خیلی خیلی بعید به نظر میرسه خواننده دیگه ای به این زودی پیدا بشه که بتونه نزدیک محبوبیت و تعداد مخاطب و طرفدارای استاد بشه.
این تیکش عالی بود باید بارها و بارها و بارها برای عده ای که توی نفهمی موسیقیایی به سر میبرن تکرار بشه:
"همه می‌دانیم که سال‌های سال است اگر بخواهد کنسرتی برگزار کند، هیچ کدام از سالن‌ها و مجموعه‌های برگزارکننده ایران، ظرفیت مناسب را برای خیل عظیم طرفداران او ندارند و واقعاً کار برای نهاد‌های انتظامی و امنیتی سخت خواهد بود. اما او مقابل وسوسه این‌همه پول و ثروت و شهوت صحنه ایستاده است."

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 14:16
امیر بی گزند

نفهمی موسیقیایی رو خوب اومدی. واقعا یه عده نفهم هستن.

5.223.180.63
پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 10:35

به نظر من موسیقی چاووشی کسل اور ملودی های به شدت تکراری و خسته کننده اشعار نامفهوم غیر قابل ارتباط چاووشی فقظ قبل از مجاز شدن خوب بود اصلا اهنگاش قابل گوش دادن نیستند

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 16:23
صادق حسینیان

شما مطمئنی که حالت خوبه؟!
اشعار نامفهوم؟!!!!!!!!!!!!!!!
اشعار مولانا نامفهومه؟ اشعار سعدی نامفهومه؟!!!!!
نامفهوم خود شمایی که حرف دهنتو بلد نیستی بزنی!
برو به درس و مشقت برس این حرفا برای بچه ها افراطِ هنوز مونده تا کسایی مثل شما اسطوره ای به نام محسن چاوشی رو درک کنن!

188.210.145.65
پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 10:48

البوم جدید چاوشی خیلی بهم ریخت منو
خیلی قطعات تکان دهنده ای داخلش هست

مخصوصا اهنگ شاه مقصود که همه اتفاقات کودکیمو مثل یه فیلم بلند از جلوی چشمم گذروند
جنگ زده رو که شنیدم یه عالمه هوای اهوازو کرد.......
پریشان...تریاق...متصل...چنگیز....شرمساری

واقعا که شاهکاری محسن چاوشی

ممنون از این متن. دلم خیلی میخواست در مورد محسن چاوشی و البوم جدیدش حرفای جدید بشنوم

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 11:59

با تمام احترامی که برای محسن چاووشی قائل هستم این متن رو چیزی بیشتر از یه تبلیغات برای فروش آلبوم جدیدش ندیدم ...

جمعه 28 خرداد 1395 - 01:01
حسن عاشق چاوشی

تبلیغات ؟؟ :)
البوم هم تو عرصه غیر قانونی رکورد شکست در ده دقیقه
هم در فروش مجاز ظرف 3 روز به اندازه پرفروش ترین البوم فروخته
تبلیغات ؟
یه چیزی بگیم بهمون نخندن حداقل :)

95.38.143.78
شنبه 29 خرداد 1395 - 13:07
سامان ( هوادار چاوشی )

تبلیغات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محسن چاوشی خواننده ای هستش که هر قطعه ای منتشر میکنه همه گوش میکنن و خیلی ها لذت میبرن
به نظر شما چاوشی با این حجم از طرفدار و محبوب بودن نیازی به تبلیغ آلبوم داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به قول دوست عزیز حسن ((یه چیزی بگیم بهمون نخندن حداقل :))

5.22.69.31
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 17:22
یک کاربر سایت موسیقی ما

جناب تو کره زمین هستی را فضا؟؟؟؟؟!!!!!!!! آلبوم تو ده دقیقه فقط ده دقیقه کل رکورد های قانونی و غیرقانونی رو شکسته کجایی سارا خانوم؟؟؟؟!!!!! آخه چاوشی چه نیازی به تبلیغ داره؟!اونم الان!!!! خداوند متعال اون مغز رو داده تا فکر کنی اونو اکبندقرا نده !!!!!!!!''!!!!!

195.181.69.60
پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 13:14

ما عمریه داریم فریاد میزنیم چاوشی بهترینه تو ایران ولی بعضی ها نمیخوان قبول کنن . شما تنظیم ها رو شعر هارو لحن ها رو ببین چقدر فوق العادست . برای مثال اهنگ افسار پکیج کاملی از همه این چیزای که گفتمه

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 14:34

چند نکته از نظر خودم در مورد چاوشی و این متن :

1طرفدار چاوشی نیستم اما برام خیلی قابل احترامه چون برای خوندن ایدئولوژی داره و صرفا جهت خوانندگی نمی خونه
2 سبک خوندنشون و صداسازیش رو اصلا نمی پسندم و بهترین کارهاش ازجمله افسار قهوه قجری امیر بی گزند چنگیز و... رو بیشتر از هفت هشت بار نمیتونم گوش بدم و در نهایت احترام نوع وکال اذیتم میکنه.
3.این متن هم، با کلیتش موافقم اما بعضی عبارت ها مثل افسانه چاوشی به نظرم خیلی اغراق آمیز و تبلیغاتی شده، به هر حال تو همین نسل خواننده مولف کم نداریم، خواجه امیری، یراحی و امثالهم که بعضی کارهاشون انصافا از چاوشی بهتره
4 آلبوم امیر بی گزند از نظر فنی البته در محدوده ای که من می فهمم خیلی خوبه اما در کل آلبوم دلنشین نیست، یعنی بعضی ترانه ها یه جوریه که اصلا برای ذهن قابل فضا سازی نیست و آدم نمیتونه ارتباط برقرار کنه. حتی دو سه تا از دوستانم که طرفدار پر و پا قرص ایشون هستن هم همین نظر رو دارند

در آخر هم به طرفدارانشان تبریک میگم امیدوارم همیشه شاهد موفقیت ایشون باشند

یکشنبه 30 خرداد 1395 - 15:27
سارا

منم دقیقا نظرم همینه ... به هر حال چون آقای چاووشی کلا خیال کنسرت گذاشتن نداره باید از الان شروع کنه و زمینه رو آماده کنه چی بهتراز الان . به نظر من آقای چاووشی خیلی هم با هوش هستن و دارن سعی می کنن از کنسرت نذاشتن شون هم بهره تبلیغاتی ببرن . به هر حال من صدای آقای چاووشی رو دوست دارم . ولی بازم نظرم اینه که این متن فقط استفاده تلیغاتی بلند مدت داره و اسطوره سازی تبلیغاتی البته ...

188.210.188.11
جمعه 4 تیر 1395 - 18:34
حسن عاشق چاوشی

بعضیا واقعا دوس دارن بهشون بخندیم انگار
لازمه تکرار کنم که :
بلیغات ؟؟ :)
البوم هم تو عرصه غیر قانونی رکورد شکست در ده دقیقه
هم در فروش مجاز ظرف 3 روز به اندازه پرفروش ترین البوم فروخته
تبلیغات ؟
یه چیزی بگیم بهمون نخندن حداقل :)

95.38.190.43
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 17:35
یک کاربر سایت موسیقی ما

جواب حسین:
عزیزم موسیقی امید سلیقه است همین آهنگ هایی که گفتی من و خیلی ای دیگه برخلاف تو و دوست ات بیش از صدبار گوش میدیم !!!!!!! حرف از تبلیغات نزن که مسخره ترین حرفه آخه تو اوج محبوبیت چه نیازی به تبلیغات داره؟؟؟!!!!! این خواننده ها یی که گفتی خوبم ولی چاوشی از همشون بهتره!!!!دلیل دارم میگم برو از یه موسیقیدان که واقعا موسیقیدان باشه بپرس اونوقت می فهمی!!!! آلبوم خیلی هم دلنشین است حال شما که خود موسیقیدان!!!!!هستید نمی دانم چرا چنین نظری دارید!!!؟ برو مقاله جناب علیشیری رو بخون در مورد ترانه ها اونوقت می فهمی که از لحاظ فنی تو و دوست ات کجا هستین !!!!!! در مورد چیزهایی که اطلاع نداریم نظر ندین خواهشا !!!!!!!
در جواب سارا:
جواب شما رو بالا داده ام خانم سارا!!!! آخر یه چیزی بگو با عقل نور در بیایید! جای دیگه اینارو بگید مضحکه خاص و عام میشید!!!!! تبلیغات اونم با این؟؟؟؟؟!!!!برو برو خوش باش

195.181.69.60
پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 14:46

چاووشي خوبه ولي نه در اين حد كه انقد اغراق بشه و ازش بت درست كنين
امير بي گزند رو من پسنديدم ولي همين البوم هم كامل كامل نيست ، 4,5 تا ترك تو اين آلبوم با بقيه ترك ها از لحاظ كيفي خيلي متفاوته و كلا ملودي ها در حد تنظيم فوق العاده اين البوم نيستن و رو به تكرار رفتن
به نظر من چاووشي بيشتر نون متفاوت بودنش رو ميخوره چه تو صدا و لحن و چه جديدا ! در اشعار
با ارزوي موفقيت براي محسن عزيز

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 16:46

نقد بسیار بسیار عالی و بی نقص بود!
محسن چاوشی اسطوره پاپ ایران است ولی بعضی ها هنوزم که هنوزِ نمیخوان قبول کنن!

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 17:12

با سلام
یکی از تعاریف ما از شخصیت ها - برای حجم بخشی و ترسیم آن در مولفه زمان - این است که بگوییم فرد " ایکس " شبیه فرد " ایگرگ " است و یا اینکه با " ایگرگ " فاصله چندانی ندارد یا از اون بهتر است ...
چاووشی فردیست که به جرات میتوان گفت : او در فضای ریتمیک " احساس " ، بی بدیل است و حتی نمیتوان گفت فلانی مانند ایشان خوب میخواند .
چرا که فضای کار ایشان ، فعلا با زمان فعل ، فاصله بسیاری دارد و میتوان ماهیت هر قطعه را در سالیان دگر تشریح کرد ...
من این ترسیم را از آلبوم حریص و مابقی در خاطر دارم ...

من همیشه در توصیف و مختصات نگاری ایشان برای ترسیم به بندی اشاره میکنم :
هر خواننده ؛ حجم بخشیده شده از نوعی " درک احساس " است که میتواند عمیق یا سطحی باشد
ایشان ( آقای چاوشی ) به احساس حجم بخشیده اند ...
بنابراین نقدهایی که صورت میگیرد ؛ صرفا با مصالح فکری شخصییست
و به عبارتی باید همان داستان فیل و اتاق تاریک و چند نفر برای تشریح را بازخوانی کرد ...

با تشکر

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 17:28

واقعا با شعراش زندگی میکنه . محسن بی نظیره با او صدای جادوییش.
من که خیلی دوسش دارم و با صداش و آهنگاش زندگی میکنم

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 19:58

کلا هر بار موسیقی ما یا هر جا حرف چاوشی هست طرفداراش الکی شلوغ میکنن باشه
شما دلتون ب همین چیزا خوش باشه.اصلا هر چی نظر سنجیه چاوشی اول هر چی کری بین هوادارای خواننده هاس شما بردین.دلتون ب این چیزا خوش باشه.
ولی توروخدا چاوشی رو با کسی مقایسه نکنین در حد خودش خوب وبس از هیچ کسی ام بهتر نیست ک اسمشواوردین یا از قبل گفتین.ضمنا ب هیچ وجهم بهترین خواننده ایران نیست.حتی جز ۳ تای اولم شاید نباشه.دلتون ب همون چیزا خوش باشه ک گفتم

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 21:08
rk8

آره راس میگیا چاوشی جزو 3 خواننده ی برترم نیست ولی نمیدونم چجوری هروقت تک آهنگم میده سراسر ایران شنیده میشه.. واقعا عجیبه ها انقد زشت میخونه ولی هواداران میلیونی از جمله خودم داره.

31.57.233.182
پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 22:20
حسن

پسر خوب بهترینو مردم مشخص میکنن.پس محسن اوله و بهترین.پس هیس هیچی نگو!!!هیچی نگو

5.120.155.225
پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 23:31
Ali Yari

موسیقی سلیقه ای دوست عزیز
هوادار و طرفدار هم اسمش با خودشه باید از فرد مورد علاقش حمایت کنه طرفداری کنه
تنها چیزی که این وسط مشخص نیست جایگاه شماست این حرص و دشمنی خیلی عجیبه هر کی ندونه فک میکنه با خواننده پدر کشتگی داری
باز خوب بود قدیما منتقدین بدون حرص و دوری از غرض نقد میکردن

185.121.56.60
جمعه 28 خرداد 1395 - 01:02
حسن عاشق چاوشی

واسه شماهم پماد کنار گذاشتم خیلی باحرص نوشتی :)

95.38.143.78
جمعه 28 خرداد 1395 - 01:16
سجاد چاوشی

الان این همه بافتی که بگی کی خوانندست؟ واقعا کیو توی موسیقی پاپ الانمون میخوای مثال بزنی که مثل محسن یه پکیج کامل تجربه و ریسک و خلاقیت و علم و معرفت و احساس باشه؟
قبلا اگه میشد با بعضیا مقایسش کرد ولی واقعا الان دیگه قابل مقایسه با هیچکس توی موسیقی پاپ نیست حتی قابل مقایسه با هیچکس توی موسیقی داخلی نیست تعداد هواداراش و تعصبشون خیلی خیلی فراتر از چیزیه که مثالش یه بار دیگه به این زودی اتفاق بیوفته.
خواننده و موزیسین خوب بازم هست ولی محسن چندین و چند بار تا حالا ثابت کرده که با تکیه به علمش و اخلاقیاتش میتونه ریسک های خیلی بزرگی رو انجام بده و اون باشه که مثل یه رهبر تعداد خیلی زیادی رو به سمت موسیقی استاندارد و جهانی ببره.
فقط موندم واقعا امثال شماها میخواین کیو دقیقا با استاد مقایسه کنید؟ اصلا مثالی پیدا میشه واسه کسی تمام این اتفاقایی که توی این چندین سال با چاوشی افتاده با کسی دیگه هم افتاده باشه؟
اتفاقایی که واسه چاوشی میوفته از ایران فراتر رفته داره روز به روز نزدیک اتفاقایی میشه که واسه بعضیا توی موسیقی جهان افتاده یا میوفته.
همیشه گفتم میخواید انتقاد کنید بکنید! هرچقدرم دوس داشتید پیاز داغش رو زیاد کنید و الکی هرچی راست و دروغ پیدا کردین بهش بچسبونید توی مثلا نقدتون! فقط و فقط حداقل توی موسیقی پاپ و با امثال خواننده هایی که داریم میبینیم مقایسش نکنید واقعا دیگه خیلی خجالت آوره
اصلا دیگه سطح ماها از اینجور مقایسه ها با خواننده هایی که امثال شماها فکر کنن خواننده هستن خیلی خیلی فراتر رفته

37.27.168.217
rk8
پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 21:11

من نمیدونم چرا مردم ایران نمیخوان قبول کنن شاخصه ی یک خواننده ی خوب فقط صدایی که بتونه باهاش چهچه یزنه نیست ... خیلی از خواننده هامون میتونن چهچه بزنن ولی چرا چاوشی همیشه در صدر پرفروشترین هاست؟

پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 21:46

ی چاوشیست تعریف و تمجید از محسن خوشحالش میکنه اونم با خوندن تعبیر زیبایی مثل "شاعر صداها" ولی معلومه ک جناب امیر اصلانی ی چاوشیست نیست ی چاوشیست اهل افراط نیست میدونه که هنوز جا برای کار و تلاش و تجربه هست و هنوز تا اوج راه زیادی مونده ی چاوشیست مثل محسن میدونه که اگه راکد بمونه مرداب میشه ی چاوشیست ی شبه عاشق نشده ی چاوشیست همراه با محسن از زیر زمین به آسمون قد کشیده ی چاوشیست کارهای اول محسن واسش مثل ی جواهر میمونه که شاید خوب تراش نخورده بود ولی نوری که در درونش بوده رو همون موقع هم دیده و الان از تلالو جواهری که تجربه تراشش داده و تاریکی هاش رو نورانی کرده ب خودش و انتخابش میباله

جمعه 28 خرداد 1395 - 00:28

اولا من بگم که خودم عاشق کارهای چاوشی بودم و الان هم کارهای ایشون رو دوست دارم ولی کمتر بدلایل زیر:
1) قبول دارم که مجسن جان سعی میکنه تفاوت در اهنگاش ایجاد کنه اما باز هم تکرارهای زیادی از ایشون می بینیم مثلا همین اهنگ معروف شهرزاد در جاهایی شباهت زیادی به اهنگ های سنتوری داره
2) عدم اجرای کنسرت از خواننده محبوبت تو رو از ایشون جدا میکنه، دقیقا مثل من،چند سال انتظار؟
3) نباید سیاه و سفید ببینیم، همه خاکستری هستیم هم من دوستدار چاوشی و منتقد دلسور و هم شما دوست عزیز که محترمانه نظر من رو نقد میکنی
4) محسن عزیز جایگاه مطلوبی بین خانم ها ندارن، تعداد نظرات دوستان در همه مطالب موید این مطلب هست، یعنی خانم ها نمی تونن با طرز خوندن ایشون ارتباط برقرار کنند
5) من از وقتی جناب آقای حسین صفا ترانه سرای ایشان شدند از آهنگ هاشون خسته شدم و احساس بسیار بدی داشتم و دارم، نمی گم خوب نداشته اما نسبت به قبل خیلی بدتر شده، امیر ارجینی خیلی خیلی بهتر بود البته این نظر من هستش، حتی این آلبوم جدید که من دوست داشتن به نظرم ضعیف ترین ترک هاش شعرهای اقای حسین صفاهست.
در انتها دوست دارم که از نظرات محترمانه دوستان استفاده کنم،متشکرم

جمعه 28 خرداد 1395 - 16:04
زهرا

من دخترم الان 20 سالمه و از 14 سالگی محسن چاوشی مهم ترین صدای زندگیمه خ از دوستامم گوش میدن و کلا بدون صداش نمیتونم درس بخونم
و ضمنا دنیای صفا یه دنیای دیگس نوع خواهشی که تو اخرین اتوبوسش هست ادمو دیوونه میکنه یا همین شاهکار شاه مقصود

2.187.146.214
شنبه 29 خرداد 1395 - 22:54
حسن

امیر جان جواب تو رو هم بدم؟!باشه میدم!تو سلیقه ی خودتو با دخترا یکی میدونی ؟دخترایی که عشق شوهرن و فقط دنبال اهنگی میگردن که تو مراسم عروسیی ها بتونن خودنمایی کنن و یکی ازش خوشش بیاد و . ..این زهرا خانمم واسه خودش یه پا مرده !!

5.120.229.216
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 17:40
یک کاربر سایت موسیقی ما

شاه مقصود و شرمساری ضعیف بود؟؟؟؟؟!!!!! چرا تو چیزی که تخصص ندارین نظر میدین؟؟؟!!!! حسن علیشیری از تو کمتر میدونه؟؟؟؟؟؟''

195.181.69.60
جمعه 28 خرداد 1395 - 02:59

محسن کارهاش فوق العادست
چراکه قرار نیس همش موسیقی اون چیزی باشه که ما بتونیم فقط باهاش خودمونو تکون بدیم ! گاهی وقتا نیازه که موسیقی دلـی باشه و مفهومی .. جوری که خواننده حسی یا جملاتی رو به ما منتقل کنه ، چه بسا که این شکل هنرها قدرت درک ما از اشعار موسیقی بالاتر میره و محسن چاووشی هم از این قاعده مسثتنا نیست.

جمعه 28 خرداد 1395 - 11:35

واقعا همین طوره چاووشی از سایرین فاصله خیلی زیادی گرفته بدلیل کلامش و تنظیم های متفاوت بنظرم باید تو ورزشگاه ازادی کنسرت بذاره همان طوری که به شعور مخاطباش اشاره کردین باید به این علاقه و درک احترام بذاره و کنسرت اجرا کنه....

جمعه 28 خرداد 1395 - 13:48

بهترین نقد = تعداد فروش و دانلود البوم
.
وقتی رکورد میشکنه یعنی بهترین بوده .

جمعه 28 خرداد 1395 - 15:29

تو این چند سال ثابت شده که اگر کسی که در موسیقی و ترنه سررشته داره بیاد آلبوم رو نقد کنه
طرفدارهای عزیز محسن چاووشی میکشنش به فحش و میگن تو چی میدونی از ترانه و موسیقی و تنظیم
حالا یکی اومده که مثلااااا آلبوم رو نقد کرده
که اگر شما که میگی من اصلا سال ها آهنگ ها و صدای محسن چاووشی رو گوش نمیدادم
حالا صبح از خواب پا شدید دیدید چاووشی چقد خواننده قدرتمندیو بهش ایمان آوردید؟؟؟
یعنی اون زمان که محسن چاووشی آهنگ هایی مثل سنتوری و رفیق من و سنگ صبور میخوند گوش نمیدادی و حال نمیکردی
حالا با آهنگی مثل دل من و شاه مقصود طرفدار چاووشی شدی و فهمیدی چقدر خوبه؟؟
اصلا شما کی هستی؟من که تو گوگل چیزی جز سعید اصلانی خواننده شد و تکذیب پدر سعید اصلانی به تجاوز چیزی دیگه ای از این آقا پیدا نکردم
حالا طرفدارای چاووشی میان از ایشون تقدیر هم میکنن برای نقد خوب
از سایت موسیقی ما تقاضا دارم حداقل نقد کسایی رو انتشار کنه که حداقل دو نفر بشناسشون و سواد موسیقیایی داشته باشن نه .....

جمعه 28 خرداد 1395 - 17:39
یه کاربر سابق موسیقی ما

باشه بهش میگم ...
تو خوبی!!!

5.237.72.139
شنبه 29 خرداد 1395 - 19:56
حسن

موقش شده به تو هم بگم مثه اون افشین که جوابشو دادم!آرینی دیگه؟اره؟ارین جان ما کاری نداریم اقای اصلانی اومده درمورد چاوشی خوب گفته ،منم نمیشناسم اصلانی رو،مردم باید خوب بگن نه منتقد،منتقد کیه اصلا؟مردم چاوشی رو دوس دارن ،تو هم نمیتونی به مردم توهین کنی.افتاد؟

5.120.145.185
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 17:44
یک کاربر سایت موسیقی ما

جنااب آرین تا شما ها وجود داشته باشید موسیقی پیشرفت نخواهد کرد فقط همین!!!!!!!!!

195.181.69.60
جمعه 28 خرداد 1395 - 16:00

ياد مطالب ارزنده استاد مهدوي درباره محسن چاوشي افتادم كه جوندار و معتقدانه ازشخصيت و آلبوم هاش دفاع ميكرد . چرا ديگه خبري از ايشون نيست ؟! باور كنيد چاوشي خاصه خاصه ولي چرا سراج و اصفهاني راجبش خوب نگفتن تو تلوزيون و فضاي مجازي ؟!

جمعه 28 خرداد 1395 - 17:55

گفتم فقط دوستدارین کم نیارین بدون اینکه خودتونم اعتقاد داشته باشین.من تو نظر قبلیم گفتم در حد خودش خوب و بس اما اون دوستمون سجاد چاوشی و خیلی از دوستان ایشونو لقب استاد بهش میده.اگه قرار ب همه بگین استاد پس ب مثلا شجریان چی بگیم.ضمنا با چاوشی مشکل ندارم مشکل با شماست ک ایشونو انقد الکی میبرین بالا.

شنبه 29 خرداد 1395 - 19:14
حسن

اتفاقا اینو هم میخواستم بگم که استاد رو هم مردم مشخص میکنن!مثه رییس جمهور که مردم مشخصش میکنن نه چهار تا...!!پس هی استاد استاد نکن

5.120.145.185
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 17:47
یک کاربر سایت موسیقی ما

من به چاوشی هم استاد میگم به شجریان هم میگم!!! مشکلی هست!!!! خوب بودن یا نبودن اونو تو مشخص نمی تونی بکنی اصلا در حدی نیستی که بتونی مشخص کنی!!!!!!

195.181.69.60
جمعه 28 خرداد 1395 - 20:34

البته اینکه تو آین دهسال کیفیت پلاگین های تغییر و اصلاح کوک هم خیلی بهتر شده هم در این «استحاله» خیلی موثر است!

چهارشنبه 5 شهریور 1399 - 18:38
یک کاربر سایت موسیقی ما

الان بخندیم؟؟؟!!!!! هارهارهار ها هه ها... این حرف چرت چیه میگی؟!!!!! اون میگه صداش از حالت تقلیدی
جدا شده تو میگی افکت و پلاگین و... اصلاح کوک چه ربطی به بهتر شدن صدا داره؟؟؟!!! استفاده از پلاگین
و کوک تر کردن چیزی نیست که فقط چاوشی ازش استفاده کنه حتی شادمهر و قمیشی هم گاها با دز بالاتر ازش
استفاده می کنن!!!!!! تغیر صدای چاوشی به این دلیل است که او صدا ساز قهاری است و از حنجره اش صدای خاص و
منحصر به فرد به وجود آورده است! میدونم که نمی فهمی ولی گفتنم خالی از لطف نبود

87.251.150.128
جمعه 28 خرداد 1395 - 23:14

با این موضوع که چاوشی در اول کار بدل بود مخالفم.او از همان اول فرق داشت

شنبه 29 خرداد 1395 - 04:16

آقا حسن با کمال احترام برات ولی این حرف ها دیگه برای مردم قدیمی شده لطفا مزخرف نگو به خواننده ای که به قول خودش صد جان شیرین داده ام تا این بلا بخریده ام این حرف ها دیگه قدیمی شده

شنبه 29 خرداد 1395 - 05:22

این نوشتار در حقیقت تعریضی به آقای چاووشی است و نه تعریف از ایشون.انسان این عادتو داره که بیشتر اوقات از هر واقعیتی، اون چیزی رو که دوست داره برداشت میکنه.
در این نوشتار بیان شده که موفقیت چاووشی مرهون به کار گیری تاکتیک مناسب(در جذب مخاطب) بوده و اصلا ربطی به تکنیک هنری نداشته و در واقع نویسنده حتی در حین نوشتن این مقاله هنوز ازشوک کنار گذاشتن یکی مثل علیرضا قربانی و جایگزین شدن اون با یکی مثل چاووشی و اثر بخش بودن این کار در جذب مخاطب بیشتر برای سریال شهرزاد!! در نیومده.
و این چنین نتیجه گرفته که موفقیت چاووشی فقط بخاطر علاقه و اشتیاقیه که به هنر داره و همین باعث میشه به رغم نداشتن قابلیت های صوتی لازم، بتونه به این تعداد طرفدار دست پیدا کنه

پنجشنبه 10 تیر 1395 - 07:54
a.d

قربانی رو با چی مقایسه میکنی؟مگه میشه مگه داریم؟!!!!!!!

188.159.92.173
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 17:52
یک کاربر سایت موسیقی ما

مقایسه چاوشی با قربانی اشتباه است جنابa.d!!!!!! این چی هم این داره با ادب!!!!!!

195.181.69.60
شنبه 29 خرداد 1395 - 09:11

هر چند اگر پنجاه میلیون نفر به یک چیز احمقانه اعتقاد داشته باشند ، آن چیز همچنان احمقانه است .
وجود طرفدار زیاد و فروش بالا شاید دلیل بر موفقیت باشد اما قطعا و الزاما دلیل بر درستی و حقیقت نیست .
حقیقتا من خصومتی با بعضی از این قبیل خواننده ها ندارم و منکر وجود هم نیستم ، بله مارکت موسیقی ما و گوش موسیقیایی ما به این گونه موسیقی واکنش مثبت نشان داده و این یعنی فاجعه ، شاید من اشتباه کنم ولی این نوع موسیقی به دلیل عدم وجود هارمونی های قوی و نت های صحیح خلاق تاکید میکنم نتهای صحیح نه گام وعدم وجود صداقت موسیقیایی(مقصود وجود نرم افزار های بسیار قوی) قابل پذیرش نمیباشد .به جرات میتوان درک کرد و پذیرفت که بسیاری از خواننده های مارکت ما حتی دوره کلاسی سلفژ پایه و روی نت خواندن (نه گام ) را نگذرانده اند.
به امید ریشه کن شدن تعصبات بی اساس و بی پایه...

شنبه 29 خرداد 1395 - 23:09
حسن

تو داری با این حرفت به سلایق مردم و خود ملتمون بی احترامی میکنی یه جور داری حرف میزنی انگار ما نفهمیمیم تو همه چی تموم.یه جور هم اسم گذاشتی معلومه بچه سوسولی!رضا ار7!!نه ارمین تو ای اف ام!!حرف از هارمونی هم میزنه!

5.120.229.216
یکشنبه 30 خرداد 1395 - 08:45
reza.r7

اقای حسن شما بهتره در زمینه تخصصی خودتون که مردم شناسی هستش اظهار نظر کنید ، شما هنوز متوجه اصول اولیه مباحثه نیستید و رعایت نمیکنید چه برسه به .....
در ضمن شما با این طرز صحبتتون صلاحیت اینو ندارید که با شما هم کلام بشم .
موفق باشید.

93.110.80.44
یکشنبه 30 خرداد 1395 - 18:33
حسن

تو خودت کامنتتو بخون میفهمی که طرز بیانت خیلی بده!تو به ملت توهین کردی ولی من فقط به تو که البته معذرت خواهی میکنم بابت حرفم.موفق باشی

5.120.196.139
چهارشنبه 6 مرداد 1395 - 02:06
فرهنگ

من کاری به الفاظ تند آقارضا ندارم اما این انتقادات تا حدی وجود دارند و چاووشی با وجود کارنامه ی خوب اما سیر نزولی را در پیش گرفته.آلبوم امیر بی گزند افتادن وی را به ورطه ی بی محتوایی کلام و موسیقی نشان می دهد.دلیل نیست شعر مولانا را به زور به خورد ملودی بدهیم تا بگوییم اثری فاخر است! آن هم با این قبیل تنظیمات که برای به دست آوردن دل نوجوانان امروزی پرداخته می شوند.

31.56.64.122
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 18:05
یک کاربر سایت موسیقی ما

بله جناااب رضا شما شدیدا اشتباه می کنی داری قشنگ خارج میری. عزیزم فکر می کنی چهار تا اصطلاح موسیقی رو یاد باشی مرسی موسیقیدان؟؟؟'! هه تو چی میدونی هارمونی چیه؟؟؟! جان من بگو؟!!!! تو اصلا نمیدونی که این نرم افزارها چی هستم!!!!!! فقط اینو بدون همه از این نرم افزارها استفاده میکن در ضمن خواهشا بزرگتر از دانسته هایتان حرف نزنید . یخ لحظه فکر کردم با مارک نافلر طرفم دیدم نه با یه عوام طرف حساب هستم!!!!!!!!! من نمیدوم چرا با این همه باسواد چرا ما تو کشورمان موسیقی راک وطن نداریم؟؟!!! برو بع همون کلاس های سلفزت عزیزم این بحثو واسه تو زیاده!!!!!!!

195.181.69.60
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 18:30
یک کاربر سایت موسیقی ما

چهار تا اصطلاح یاد گرفتی فک میکنی استادی؟؟؟!!!! برو عزیزم تو هنوز نمی دونی نت چیه!!!
برو آهنگ قطار چاوشی رو گوش بده یک چیل آوت فوق العاده است هرچند باید میدونم بدونی چیل آوت چیه!!!!!!!!!!!
فقط اینو بدون استفاده از نرم افزارها خیلیم راحت نیست!!!!! برو با نت های خود خوش باش!!!!!!!
همیشه گفتم بازم میگم تا شماها وجود داشته باشیم موسیقی پیشرفت نخواهد کرد!!!!!!
قدر چاوشی و امثال چاوشی را بعدا خواهید فهمید!!!!!!!
در بی سوادی خود خوش باشید!!!!

195.181.69.60
شنبه 29 خرداد 1395 - 11:34

واقعا آلبوم بی نظیری بود
آهنگ شاه مقصود اصلا نمیشه راجع بهش صحبت کرد
محسن فقط یگانه

شنبه 29 خرداد 1395 - 22:50

واقعا از این متن زیبا و منطقی لذت بردم وقتی به جملات این متن فکر میکنم واقعا درکشون میکنم چون چاوشی رو کاملا درک کردم .موسیقیشو تنوع و خلاقیتشو حس اجرای شعرشو فضای آهنگاشو متفاوت بودن آهنگارو. خود شخصیت چاوشیو خیلی دوست دارم انسان فهمیده ایه که مغرور نمیشه ایناهم از عوامل موفقیتشه .به نظرم چاوشی عاشق کارشه.

یکشنبه 30 خرداد 1395 - 11:50

چاووشی احتیاجی به تبلیغ ندارد . باید فضای روحی روانی کشور ما بجایی برسد که از خود خواهی ها و حسادتها پرهیز کند . اینکه محسن دوست ندارد کنسرت بگذارد و اینکه دوست دارد چه شعری بخواند حق اوست . آلبوم متفاوت من ان نفر سیزدهم ثابت کرده که چه مسیری را در اینده دنبال خواهد کرد و اتفاقا البوم امیر بی گزند در ادامه ی همان است که مردم اینقدر حمایت کردند . مردم شعر کلاسیک را در جان و روح خود میفهمند والبته به اشعار نو هم بی توجه نیستند . در سریال شهرزاد دیدیم که شعر کجایی به کجا رسید و مردم چه حس همدلی خوبی پیدا کردند با سریال بواسطه شعر و خوانندگی چاووشی . ای کاش جناب دکتر مهدوی از هواداران سر سخت محسن چاوشی قلمی بزنند تا فضای نامناسب این روزها که بر علیه کارهای چاوشی راه افتاده فروکش کند چون ایشان از جنس سنت هستند و مدرنیست و مدرنیته را هم خوب میفهمند و میتواننذ پاسخ برخی هنرمندانی را که از فضای رسانه ملی بهره برداری میکنند و محتاج این رسانه بوده و هستند را بدهند.

یکشنبه 30 خرداد 1395 - 23:17

همیشه کسی که مورد انتقاد قرار میگیره یا بهش حسادت میشه یا سر زبونا میوفته....نشانگر موفقیت اون شخصه

جمعه 4 تیر 1395 - 13:36

گذر زمان جایگاه افراد را تعیین می کند نه هیاهوها ....ی فعلی. یادش بخیر مهدی سهیلی! مجموعه های شعرش پرفروش بود و می گفت شهرت من به اندازه سعدی شیرازی است چرا که تیراژ کتابهای من با سعدی برابری می کند!! کمتر از یک دهه بعد هیچ اثری از مهدی سیلی نماند! اما سعدی همچنان سعدی است. و به قول مولانای عزیز: "لفظ ها" و "نام ها" چون "دامها"ست.

دوشنبه 20 مرداد 1399 - 18:23
یک کاربر سایت موسیقی ما

اینو راست میگی انصافا!!چند سال بعد که چاوشی ماندگار شد پشیمانی اش برای تو و امثال تو خواهد ماند!!!! هیاهویی در کار نیست گوش های وروز می کند هادی جان !!!

195.181.69.60
جمعه 4 تیر 1395 - 18:13

گذر زمان جایگاه افراد را تعیین می کند نه هیاهوها ....ی فعلی. یادش بخیر مهدی سهیلی! مجموعه های شعرش پرفروش بود و می گفت شهرت من به اندازه سعدی شیرازی است چرا که تیراژ کتابهای من با سعدی برابری می کند!! کمتر از یک دهه بعد هیچ اثری از مهدی سیلی نماند! اما سعدی همچنان سعدی است. و به قول مولانای عزیز: "لفظ ها" و "نام ها" چون "دامها"ست.

دوشنبه 20 مرداد 1399 - 18:19
یک کاربر سایت موسیقی ما

اینو راست میگی!!!! چند سال بعد که چاوشی ماندگار شد پشیمانی اش برای تو و امثال تو خواهد بود!!!!!! کسی هم هیاهو نکرده گوش هایت وروز می کند هادی جان !!!!!

195.181.69.60
پنجشنبه 10 تیر 1395 - 01:59

چاوشی خواننده خوبیه.ولی متن خیلی بی انصافانه ومتعصبانه هست.همه ی بهترین های ایرانوزیرسوال برده.پس اقای خواجه امیری چی هست این وسط.ایشون که خیلی سابقه درخشانتری دارن نسبت به چاوشی.اقای چاووشی اخیراخیلی مشهورشده.بعضی ازالقاب این نوشته خیلی مضحک وبی انصافانه هست وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

دوشنبه 14 تیر 1395 - 21:23

سلطان بمان

چهارشنبه 16 تیر 1395 - 21:32

نمنمه چاوشی تازه مشهور شده تا اونجا که من یادمه محسن ما با سنتوریش خیلی وقته شناخته شدس امثال محمد علیزاده سامان جلیلی ک اخیرا مشهور شدن

پنجشنبه 17 تیر 1395 - 02:31

من محسن چاووشي خيلي دوست دارم و حتي خيلي قبولش دارم ولي به نظرم نويسنده مطلب خيلي زياده روي كردن در بزرگ نشان دادن هنر و جايگاه ايشان ، متون اينچنيني معمولا نه تنها شخص مورد تمجيد و بالا نمي بره بلكه در ذهن من خواننده شائبه سفارشي بودن مقاله رو بوجود مي ياره ، به نظرم خود اقاي چاووشي هم اين مقاله رو بخونه اعتراف بكنه كه : من اين همه نيستم

جمعه 18 تیر 1395 - 10:30

حسن عزیز داستان این طرفداران مثل داستان گالیله هست و مردمانی که باور نمی کردند زمین به دور خورشید میچرخه و اینقدر تعصب دارند که ساده ترین دلیلها را هم نمی بینند. همین فایل صوتی مصاحبه با چاوشی گواهی هست بر صداسازی ایشون. چون رنگ صدای خواندنش با رنگ صدای خوانندگیش خیلی فرق میکنه. که البته جدیدن به دلیل اینکه مطلب مشخص میشه مصاحبه هم نمی کنند.

یکشنبه 27 تیر 1395 - 18:51
حسن عاشق چاوشی

همه پست های چاوشی رو میگردی تو و اون حسن که تخریبش کنین :)
با اون صحبتی که صفاریان در مورد اجرای زنده چاوشی کرد بهتره تو افق محو بشی پسر خوب :)
فقط یه ادم کم سواد میتونه مصاحبه رو شنیده باشه و این ویدیو رو هم دیدو و شنیده باشه و بگه فرق داره !
البته همون قضیه دیده شدن هم هست !
تابستون هم تموم میشه عزیزم نترس سرت گرم میشه تو فصل مدرسه ها !

95.38.212.15
یکشنبه 19 مرداد 1399 - 20:20
یک کاربر سایت موسیقی ما

کل اطلاعاتت از موسیقی اینه هان؟ یعنی تو نمی دونی که صدای خواندن با خوانندگی فرق میکنه؟؟!
برو بچه برو مشقتو بنویس!تورو چه به موسیقی!!
تایید کن

164.215.197.53
پنجشنبه 31 تیر 1395 - 17:26

درجواب به حسن خان.شما اگرچاوشی روقبول نداری نداشته باش عزیزمن.بروهمین ویدیوی اجرای زندشوکه۱۲تیرتواینستاگرام پخش کردروببین بعدنظربده که صدای کی افکته؟؟؟

پنجشنبه 31 تیر 1395 - 17:32

درجواب به حسن خان.شما اگرچاوشی روقبول نداری نداشته باش عزیزمن.بروهمین ویدیوی اجرای زندشوکه۱۲تیرتواینستاگرام پخش کردروببین بعدنظربده که صدای کی افکته؟؟؟

چهارشنبه 6 مرداد 1395 - 01:59

والا من مدتها با کارهای ارزشمندی از چاووشی لب به تحسین گشوده ام اما به تدریج و به ویژه در این آلبوم آخر وی بنام امیر بی گزند بر خلاف نظر نویسنده ی ارجمند مطلب فوق هم زوال و افت بار موسیقایی وی را شاهد بودم و هم کلام حوصله سر بر تحت عنوان فاخر. برای من که با سعدی و حافظ انس و الفت دارم فهم اشعار دشوار نیست اما راه چاووشی در این بهره گیری افراطی از کلام کلاسیک به موازات نزول کیفیت موسیقایی اش راهی رو به ترکستان شده است. من نتوانستم شنیدن این آلبوم را تاب بیاورم از بس تکرار مکررات و فضل فروشانه و بی محتوا بود. من چاووشی را دوست دارم اما متعصب نیستم. برای مثال بشنوید آهنگ وی بر شعر کوتاه حسین پناهی را با نام این بود زندگی؟! هم موسیقی و هم شعر در اوج است.چاووشی سابقه ی خوبی دارد که در حال خراب شدن است.

دوشنبه 20 مرداد 1399 - 18:13
یک کاربر سایت موسیقی ما

نظر قبلی تو خوندم واقعا برایت شدیدا متاسفم!!!!! زمین و زمان میگه شعر ها تو ملودی ها به خوبی نشستم بعد تو میگی...
بی محتوایی کلام؟؟؟!!کاملا معلوم است جقدر با حافظ و سعدی انس داری !!!!! تو از موسیقی چی میدونی عریرمن؟؟؟؟!!! آهنگسازی و تنظیم این کار محشر بود کجایی فرهنگ خان ؟؟؟ راه چاوشی راه خیلی درستی است گوش های جنابتان به ترکستان می رود!!!!! برو از چهار نفر موسیقی دان واقعی بپرس اون وقت می فهمی این آلبوم چه محشره!!!!!
من به کسی که به شعر های صفا میگه بی محتوا حرفی تدارم!!!!!!!

195.181.69.60
شنبه 16 مرداد 1395 - 12:37

چاووشی یا هرکسی، حتما از این برج بلند بت سازی، ضرر سقوط را تجربه خواهد کرد. موفق باشید...

چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 21:49

اسم نرم افزاری که افکت میده رو صداش چیه منم دانلود کنم

دوشنبه 20 مرداد 1399 - 18:14
یک کاربر سایت موسیقی ما

تو تصورات خودت بسوز و خاکستر شو !!!!!!!!!!!!!!!!

195.181.69.60

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تا بجوشد آبت از بالا و پست | موسیقی ما