برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم «تو خوبی» با صدای «مهران مستی» منتشرمی‌شود
مهران مستی: سال‌های زیادی را از دست دادم
موسیقی ما - آلبوم رسمی «مهران مستی» پس از سالها انتظار این خواننده با اخذ مجوزهای لازم وارد بازار موسیقی کشور می‌شود.

به گزارش «موسیقی ما»، آلبوم «تو خوبی» با صدای مهران مستی به زودی منتشر می‌شود تا این خواننده پس از سالهای ممنوع‌الفعالیتی‌اش، بتواند به صورت رسمی آثارش را در بازار رسمی کشور منتشر کند.

گفتگوی این خواننده با سایت «موسیقی ما» را در ادامه می‌خوانید.
  • * روند مجاز شدن تو به نظر بیش از حد طول کشید. درمورد دلایل این وقفه طولانی بگو.
سال 91-92 بود که من برای مجاز شدن اقدام کردم. به دلیل همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای که در آن زمان بود مشکلاتی برای من بوجود آمده بود. اگر یادتان باشد در سال‌های 83-82 شبکه ایران موزیک آمده بود و ما جزو اولین کسانی بودیم که ویدئوهایمان را می‌دادیم و این شبکه پخش می‌کرد. آن موقع این شبکه مجاز بود. در آن دوران ذوق و شوق این کار را داشتیم ولی تجربه زیادی هم در این نوع فعالیت‌ها نداشتیم که بدانیم عاقبتش به کجا می‌رسد. به هرحال در آن فضا قرار گرفته بودیم. همه بچه‌ها کار می‌کردند و ما هم کار می‌کردیم. اما یک مقطعی اعلام شد این شبکه‌ها مجاز نیستند. ما هم نمی‌دانستیم. ولی من در همه ویدئوهایم اخلاقیات را رعایت کرده بودم. هم از لحاظ ترانه‌ها و هم از لحاظ نوع موسیقی و نوع ویدئوکلیپ‌هایی که می‌دادم، تمامی شئونات و اخلاقیات را رعایت می‌کردم. به هرحال روزی که ما اقدام کردیم که مجوز بگیریم به خاطر همکاری با این شبکه‌ها دچار مشکلات ممنوع‌الفعالیتی شدیم. سال 93 بود که من مجوز آلبومم را که 12 تراک بود گرفتم و آقای «حمید نوری‌فام» مدیریت شرکت گیتی گویش برای گرفتن مجوز این آلبوم زحمت‌های زیادی کشید. ولی باز دچار مشکلاتی شدیم که این آلبوم الان که سال 95 است هنوز به بازار نیامده است. تا اینکه اواخر سال 94 ما موفق شدیم مجوز پخش آن را بگیریم تا در سال 95 به بازار بیاید. به هرحال کارهایی که الان در این آلبوم هست، برای سال‌های قبل است ولی باز هم سعی کرده‌ایم دستی به سر و رویش بکشیم. هدف من بیشتر این است که بتوانم برنامه و کنسرت بروم و اجرای زنده داشته باشم.
  • * در این آلبوم با چه کسانی همکاری کرده‌ای؟
سعید سام، مازیار عطاریان و وحید طاهرخانی همکارانم دراین آلبوم بوده‌اند و خودم هم آهنگسازی و تنظیم کرده‌ام. اشعاری از آقای علی استیری و محمدرضا حبیبی و خانم باران تفرشی و آقای مهران پاشازاده استفاده شده است. البته آقای پاشازاده یک آهنگ هم ساخته‌اند که شعر و ملودی قشنگی دارد و 6/8 است. سعید سام زحمات زیادی در این آلبوم کشیده و میکس و مسترینگ و تنظیم‌ها بیشتر دست رنج ایشان است. آقای مرتضی فلاح هم یکی دیگر از ترانه سراهای کار هستند.
  • * آن نسلی که در آن دوره بودند و به قول معروف به نسل «ایران موزیکی» معروفند، کمتر توانستند در بازار موسیقی مجاز خودی نشان دهند و آخر و عاقبت خوبی نصیبشان شود. این قضیه در حوزه موسیقی رسمی کشور تورا نمی‌ترساند؟
من فکر می‌کنم بچه‌هایی که آن موقع با ایران موزیک کار می‌کردند، یک نوستالژی خاصی برای بچه‌های دهه 60 ساختند. ولی شما این را هم در نظر داشته باشید که همه این بچه‌ها دوران ممنوع‌الفعالیتی زیادی داشتند که به 6 یا 8 سال هم کشید. در حال حاضر اگر یک خواننده یکی دو ماه در بازار نباشد فراموش می‌شود، چه برسد به این سالهای زیاد.
  • * تو برای این موضوع چه فکری کردی و قرار است با چه برگ برنده‌ای وارد بازار شوی تا بتوانی هوادارانت را به سمت آثارت برگردانی؟ در این بازاری که روزی چندین قطعه جدید منتشر می‌شود...
به هرحال من کارم موسیقی است و خواننده موسیقی یا آهنگساز یا تنظیم کننده بودم. نیامده‌ام که یک روز باشم و یک روز نباشم. آمده‌ام که سال‌ها در این زمینه فعالیت کنم. اگر هدفی نداشتم و یک عشق مقطعی بود همان چند سال پیش این کار را رها می‌کردم. ولی من از ده-یازده سالگی ساز زدم و عاشق موسیقی بودم و تا لحظه‌ای هم که خدا به من عمر بدهد دنبال موسیقی هستم و برای این هدفم برنامه‌ریزی دارم. به هرحال مجوز گرفتم و وارد بازار مجاز شدم و مشکلات خاص خودم را داشته و دارم. روزهای سخت و ناراحت کننده‌ای داشتم. روزهایی بوده که من حس می‌کردم دوستان و رقیبانم آلبوم‌هایشان می‌آید و کنسرت می‌گذارند و من درجا زدم. کاری نمی‌توانستم بکنم تا مجوزم صادر بشود . خون دل زیادی سر این قضیه خورده‌ام. حالا هم اینگونه نیست که دست روی دست بگذارم. برنامه‌ریزی کرده‌ام و فکر می‌کنم دو سه ماه دیگر یک آلبوم  به بازار بدهم. در حال آماده کردن آلبوم دومم هستم و انشاالله تا چند ماه دیگر آلبوم دومم حاضر است. من سال‌های زیادی را از دست دادم ولی هرگز دست از تلاش برنمی‌دارم.
  • * اگر قرار باشد کمی درباره محتوای آلبوم هم بگویی، شاخصه های این اثر به نظر خودت چیست؟
«تو خوبی» اسم آلبوم جدیدم است که قرار است به بازار بیاید. از آنجایی که می‌خواهم کنسرت بگذارم، در این آلبوم موسیقی‌هایی هست که قبلاً هم خوانده‌ام و به خاطر این‌که به گوش مردم آشنا باشد در آلبوم گنجانده‌ام. مثل «افسوس که گذشته» که کار را با یک تنظیم جدید بازسازی کردیم که برای اجراهایمان باشد. یا یک سری کارهای دیگر که نوستالژی است و مردم ویدئوهای آن را دیده‌اند و به گوششان آشنا است.
  • * افرادی مثل نریمان و مهدی مقدم که جزو هم‌نسل‌های تو به شمار می‌روند، سرنوشتی مانند تو داشتند و در واقع نمونه‌های قبلی کسی با شرایط تو هستند. فکر می‌کنی مخاطب این نسل بتواند با موسیقی تو ارتباط برقرار کند؟
مهدی که تا به حال کنسرت نگذاشته ولی می‌توانیم به فرزاد فرزین اشاره کنیم که نمونه موفق از آن نسل در بازار کنونی است. اگر آلبوم اولش نگرفت، در آلبوم‌های بعدی اتفاق خوبی رقم زد و الان جزو خوب‌های موسیقی است. فرزاد هم حدود دو سال ممنوع‌الفعالیت بود. به هرحال باید کار کرد.
  • * خودت چند سال ممنوع‌الفعالیت بودی؟
نزدیک به 4 سال.
  • *درباره فعالیت‌هایت پیش از ممنوع‌الفعالیتی نگفتی.
در سال 83 یا 84 یک آلبوم به نام «مست» دادم، در سال 87 آلبوم «اطلسی» را منتشر کردم و سال 90 هم آخرین آلبومم به نام «با احساس» روانه بازار شد که البته این آلبوم ها بصورت اینترنتی بود. قبل آن هم کارهای فیت زیادی با دوستان داشتیم.
  • * این فیت‌های تو کلاً در دوره‌ای خیلی سروصدا داشت...
فکر می کنم نزدیک به 30-20 تایی هست. خیلی‌هایشان بچه‌هایی بودند که الان برای خودشان برند هستند. حالا یا غیرمجاز یا مجاز.
  • * دلیل این فیت‌های زیاد و پرتعداد چه بود؟ می‌خواستی جغرافیای مخاطبانت را بیشتر کنی یا رفاقتی بود؟
یک سری‌هایش دلایل دیگری داشت. ما درآمدمان از طریق همین فیت دادن بود و مشتری‌هایی داشتیم که ناشناس بودند و می‌خواندند. بعضی فیت‌ها را هم می‌دادیم که مثلاً یک موزیک برای ایران بود و مهدی مقدم، حسین استیری، آرمین و دیگران در آن بودند. یا مثلا یک کاری بود با یاسر محمودی و عقیل مولایی. یک روز دیگر با رضایا می‌خواندیم و یک روز با امیر تتلو. همه ما با هم یک مجموعه رفیق بودیم و با هم راحت بودیم.

* یک دوره هم می‌گفتند تو به خاطر چهره ظاهری‌ات که داری مورد توجه خواننده‌های دیگر قرار می‌گیری. در این مورد صحبت کن.

بله خیلی وقت‌ها که می‌خواستیم کاری انجام بدهیم این قضیه هم دخیل بود. یکی دوبار می‌خواستیم گروه تشکیل بدهیم. با یاسر محمودی یک کاری خواندیم و خودش قبلا یک گروهی داشت و می گفتیم یک گروه دیگر تشکیل بدهیم. بعضی اوقات جلو می‌رفتیم ولی به مشکل می‌خوردیم.
  • * درباره برنامه‌های آینده‌ات بگو.
به امید خدا برنامه‌ریزی کرده‌ام که از این به بعد بتوانم هر دو هفته یک قطعه بدهم و بتوانم سریع آلبوم‌هایم را در این بازار کار کنم. کارهایی هم که برای مخاطبانم قرار می‌دهم خیلی‌هایش برای شش هفت سال پیش بوده است. بالاخره من یک تایمی موزیک نداده‌ام. این مسئله معنی‌اش این نیست که من عقبم یا قرار است سبکم را تغییر ندهم یا بروز نکنم. تلاش خودم را می‌کنم و زحمتم را می‌کشم. انشاالله هر ماه دو قطعه منتشر می‌کنم و سال‌هایی که نبوده‌ام را جبران می‌کنم.
  • * دیگر قرار نیست با کسی فیت بدهی؟!
شاید هم بدهم ولی دیگر با بچه‌های مجاز و زیر نظر شرکت.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1395 - 12:30

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 8 تیر 1395 - 21:12

یادش بخیر ترک پشت صحنه
ایشالا تو هم به جایگاهی که لایقشی میرسی
بهترین کسی که مثال زدی فرزاد فرزین بود موفق ترین فرد موسیقی ایران

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهران مستی: سال‌های زیادی را از دست دادم | موسیقی ما