برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم صوتی و تصویری آنسامبل «ذاستا» با آهنگسازی «فردین خلعتبری» منتشر می‌شود
بهنام ابوالقاسم: این اثر نگاهی به چهار فصل باغ یک آهنگساز ایرانی است
موسیقی ما - بهنام ابوالقاسم، سرپرست گروه موسیقی «ذاستا» از انتشار اولین آلبوم صوتی و تصویری این آنسامبل با آهنگسازی فردین خلعتبری خبر داد.

اوایل خرداد ماه بود که گروه موسیقی «ذاستا» کنسرتی را در فرهنگسرای نیاوران برگزار کرد که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت. در این برنامه، قطعاتی با آهنگساری فردین خلعتبری اجرا شد که شامل گزیده‌ای از آلبوم موسیقی فیلم‌های این آهنگساز با نام «به خاطر سنگفرشی که مرا به تو می‌رساند» و همچنین یک مجموعه با نام «چهار فصل باغ ایرانی» بود که برای اولین‌بار اجرا می‌شد و بخش غالب این کنسرت را به خود اختصاص داده بود.

حالا این آنسامبل تصمیم دارد بخش مربوط به چهار فصل را به صورت آلبوم صوتی و تصویری منتشر کند. بهنام ابوالقاسم درباره این آلبوم که آهنگسازی آن را هم فردین خلعتبری انجام داده، به «موسیقی ما» می‌گوید: «نمونه‌های زیادی برای چهارفصل در موسیقی وجود دارد اما این مجموعه، نگاه، احساسات و احوالات شخصی یک آهنگساز ایرانی نسبت به اتفاقات متفاوت در فصل‌های مختلف سال است. علاوه بر آن، این مجموعه با یک‌سری احساسات و برداشت‌های شخصیِ من و باقی نوازنده‌ها نیز همراه شده و در نهایت به یک مجموعه چهارفصل رسیده که ذائقه شرقی به خوبی در آن احساس می‌شود و مراسم مختلف مثل عید نوروز یا دورهمی‌های تابستان قدیم را می‌توان به خوبی در آن شنید و لمس کرد. به نظرم در زمانه‌ای که به موسیقی اینسترومنتال (سازی) و در عین حال علمی ایران، بها داده نمی‌شود و طرفدار زیادی هم ندارد، این موضوع می‌تواند اتفاق خوبی باشد.»

به گزارش «موسیقی ما»، پروسه ضبط صوتی مجموعه «چهارفصل باغ ایرانی» که در «استودیو صبا» و با همراهی کاوه عابدین صورت گرفته، به پایان رسیده و گروه در حال برنامه‌ریزی برای ضبط تصویری آن است: «این پروژه با وسواس بسیار زیادی در حال ضبط شدن است و قرار است برای بخش تصویری آن علاوه بر فیلمبرداری‌های مجزا، گزیده‌ای از فیلم‌های کنسرت هم باشند و در نهایت هم در یک پکیج منتشر شوند. این پروژه به سفارش باغ کتاب ایرانی که زیر مجموعه کتابخانه ملی است انجام شده و امیدواریم که بتوانیم آن را در تابستان منتشر کنیم.»

در این گروه علاوه بر بهنام ابوالقاسم نوازندگانی چون پدرام فریوسفی، آتنا اشتیاقی، پریسا پیرزاده، سایوری شفیعی و شقایق صادقیان که همگی از جمله برترین نوازندگان در سازهای خودشان هستند فعالیت می‌کنند و تلاش كرده‌اند تا فعالیت‌های مستقل خود را حفظ كنند. در عین حال، آنسامبل «ذاستا» خواننده‌محور نیست، اما تاکنون از حضور خوانندگان صاحب‌نام بسیاری بهره برده است.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 تیر 1395 - 14:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بهنام ابوالقاسم: این اثر نگاهی به چهار فصل باغ یک آهنگساز ایرانی است | موسیقی ما