برنامه یاد بعضی نفرات
 
مولفه‌های موسیقی ایرانی در موسیقی متنِ سریالی اپیزودیک
پیمان خازنی ساختِ موسیقی متن سریال «چرخ و فلک» را به پایان رساند
موسیقی ما - «پیمان خازنی» - آهنگساز و نوازنده‌ی تار- از پایان یافتن ساخت موسیقی متن سریال اپیزودیک «چرخ فلک» به کارگردانی مشترک بهرام عظیم‌پور، عزیزالله حمیدنژاد و احسان عبدی‌پور خبر داد.
 
این آهنگساز با اشاره به روند متفاوت تولید این مجموعه اظهارداشت: «بعد از انتشار مجموعه‌ی «کجاست خانه‌ی باد» با بهرام عظیم پور آشنا شدم که این آشنایی منجر به همکاری در چرخ و فلک شد. من در این سریال، ساخت موسیقی متن اپیزودهای مربوط به آقایان عظیم پور و عبدی پور را عهده دار بودم و امیدوارم توانسته باشم توجه مخاطبان را جلب کنم.»
 
خازنی با بیان این موضوع که ساخت موسیقی برای مجموعه‌های اپیزودیک به مراتب دشوارتر از سایر گونه‌هاست، به این مساله اشاره دارد که قصه‌های این سریال از دغدغه‌های انسان امروز ایران حرف می‌زند. در واقع درونمایه‌های این قصه‌ها کاملا بومی است. همین موضوع من را به استفاده از فاکتورهای موسیقی ایرانی واداشت که بی شک اصلی‌ترینِ آن، سود بردن از سازهای ایرانی است؛ به خصوص اینکه من همیشه وامدار ردیف موسیقی دستگاهی بوده و هستم تا جایی‌که که قصه های چرخ فلک به من اجازه می‌داد از مولفه‌های این موسیقی استفاده کردم.»
 
سریال چرخ فلک که از گزینه‌های اصلی پخش در ماه مبارک رمضان بود به تهیه کنندگی «مجید مولایی» از امشب به روی آنتن شبکه یک می‌رود،‌  بازیگرانی چون حمید آذرنگ، میلاد کی‌مرام، امیر آقایی، لیلا اوتادی، اندیشه فولادوند، حسین سلیمانی، آشا محرابی و... حضور دارند.
 
موسیقی متن اپیزودهای مربوط به عزیزالله حمید نژاد و تیتراژ را ستار اورکی انجام داده است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1395 - 16:25

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیمان خازنی ساختِ موسیقی متن سریال «چرخ و فلک» را به پایان رساند | موسیقی ما