برنامه یاد بعضی نفرات
 
در اعتراض این خواننده به شرکت‌های متخلف ایرانی عنوان شد؛
پخش و فروش غیرقانونی آثار «کوروش یغمایی» توسط شرکت «کلتکس رکوردز»
موسیقی ما - کوروش یغمایی که به تازگی آلبوم «ملک جمشید» را توسط یک شرکت آمریکایی در خارج از ایران منتشر کرده است، طی بیانه‌ای از پخش و فروش غیرقانونی این آلبوم و دیگر آثارش در آمریکا خبر داد.

به گزارش «موسیقی ما»، حدودا یک ماه پس از انتشار آلبوم «ملک جمشید» توسط کمپانی پژوهشی آمریکایی (Now-Again Records)، کوروش یغمایی از انتشار یک آلبوم جعلی و تقلبی با نام Back From The Brink با ترانه‌های آلبوم «ملک جمشید» خبر داد که به تعداد زیادی در لس‌آنجلس به فروش می‌رسد.

اما این تمام ماجرا نیست و یغمایی شب گذشته طی نوشته‌ای اعتراض خود را به شرکت «کلتکس رکوردز» برای فروش گسترده آثار مختلف‌اش اعلام کرد و خواستار کلیه خسارات مادی و معنوی خود شد. این هنرمند در منتی که خطاب به مدیریت این شرکت نوشته شده، آورده است:

«متاسفانه اخیراً مطلع شدم آن شرکت سال‌های متمادی است که با سواستفاده از آشفتگی ناشی از مدیریت موسیقی در ایران، در اقدامی غیرقانونی و غیراخلاقی اقدام به فروش گسترده آثار من و دخل و تصرف در محتوای آن نموده است. بویژه دو آلبوم «کنسرت جدید کوروش یغمایی» که در سال‌های ابتدایی پس از انقلاب با دشواری بسیار زیاد ضبط و تولید شد و همچنین آلبوم «گل یخ» که حداقل ده سال از دوره سی ساله واگذاری آن به شرکت «آهنگ روز» می‌گذرد؛ اما جای تاسف است که با وجود آنکه حقوق مادی این دو آلبوم به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی برای بهره‌برداری در ایران یا خارج از آن واگذار نشده است و کلیه حقوق آن متعلق به اینجانب می‌باشد، به صورت غیرقانونی توسط آن شرکت با جعل عنوان از کنسرت جدید کوروش یغمایی به «پرنده مهاجر» نامگذاری و با تعویض عکس اینسرت و دخالت شرم‌آور در محتوای اثر(حذف دو قطعه بی‌کلام از آلبوم) در سایت‌های اینترنتی و فروشگاه‌ها در معرض فروش قرار گرفته است.
لذا با توجه به تخلفات گسترده و نقض آشکار مقررات حمایت از حقوق پدیدآورندگان آثار هنری، از شما می‌خواهم به فوریت نسبت به توقف این روند غیرقانونی و غیراخلاقی اقدام نمایید. بدیهی است شرکت «کلتکس رکوردز» بر اساس قوانین جهانی کپی‌رایت موظف به پرداخت کلیه خسارات مادی و معنوی وارده خواهد بود.»

او معتقد است سال‌ها است در ایران وهمچنین برخی شرکت‌های ایرانی در آمریکا (لس آنجلس) مشغول فروش غیر‌قانونی (بدون اجازه از صاحب ومولف اثر) آلبوم‌های قبلی و به تازگی آلبوم جعلی و تقلبی «ملک جمشید» هستند و طبق قانون مولفان و مصنفان و هنرمندان، تمام حقوق آثارش محفوظ است و تکثیر و انتشاراین آثار یا بخشی از آن به هر شیوه بدون دریافت مجوز قبلی و کتبی از صاحب و مولف اثر ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

این هنرمند در انتها از مردم خواست تا برای جلوگیری از فروش آلبوم‌های جعلی و دزدی آشکار ازسوی مافیای هنری که همواره از هنرمندان سو استفاده کرده‌اند و همچننی پشتیبانی از هنر و هنرمند و بویژه برای نشان دادن فرهنگ درستکار مردم نجیب ایران به شرکت تولیدکننده خارج از ایران، هیچ‌گاه از این دلالان و دزدان فرهنگی خریداری نکنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تیر 1395 - 04:52

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پخش و فروش غیرقانونی آثار «کوروش یغمایی» توسط شرکت «کلتکس رکوردز» | موسیقی ما