برنامه یاد بعضی نفرات
 
رامین صدیقی: بازی‌گوش بعدی در راه است
کنسرت رونمایی آلبوم گروه «بازار بلو» توسط نشر «هرمس» برگزار می‌شود
موسیقی ما - کنسرت رونمایی آلبوم «بیست» از گروه سوئدی «بازار بلو»  توسط نشر «هرمس» در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش «موسیقی ما»، روز جمعه 26 شهریورماه، فرهنگسرای نیاوران میزبان مراسم رونمایی آلبوم «بیست» از گروه سوئدی «بازار بلو» به مناسبت بیستمین سال تأسیس گروه خواهد بود که همزمان با آن، کنسرت این گروه هم برگزار می‌شود.

رامین صدیقی، مدیر «نشر هرمس» درباره این برنامه که در ادامه پروژه شنیداری «۱۵ سال بازی‌گوش» است، به «موسیقی ما» می‌گوید: «پیش از این آلبوم «گمشده» از این گروه توسط نشر هرمس منتشر شده بود و علاقه‌مندان موسیقی شاید حضور این گروه در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۹۰ را در تهران به یاد داشته باشند. «بیست»، ششمین آلبوم گروه «بازار بلو» است که 26 شهریورماه همزمان با کنسرت آنها رونمایی می‌شود و البته پیش از آن، این آلبوم در اروپا رونمایی و منتشر خواهد شد.»

یوهان هدین (نیکل هارپا)، بیورن مه‌یر (گیتار باس، باس ماندولا) و فردیک ژیل (پرکاشن) اعضای گروه «بازار بلو» را تشکیل می‌دهند؛ گروهی که هرچند عمیقاً وامدار سنت‌های قدیمی اسکاندیناوی است اما تلاش دارد تا بیانی امروزی از مقام‌ها، ریتم‌ها و الگوهای موسیقایی موطنشان را ارائه دهد. صدیقی درباره این گروه می‌گوید: «بازار بلو ترکیب سه نفره‌ای است که از سازهایی به نام نیکل هارپا، گیتارباس و سازهای کوبه‌ای تشکیل شده است. نیکل هارپا یک ساز قرون وسطایی شمال اروپا است که یک نوع بدوی از ویولن محسوب می‌شود و دارای کلیدهای متعدد (جهت تغییر نت) است. منبع الهام موسیقی گروه عمدتاً موسیقی فولکلور شمال اروپا است که با نگاه امروزی‌تری برداشت شده است.»

«بازار بلو» پیش از این چهاربار در تهران روی صحنه رفته و این سومین حضور گروه در تهران است که روز جمعه 26 شهریورماه، ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت «تیوال» مراجعه کنند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1395 - 11:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت رونمایی آلبوم گروه «بازار بلو» توسط نشر «هرمس» برگزار می‌شود | موسیقی ما