برنامه یاد بعضی نفرات
 
سیروان و زانیار خسروی در کنار کاوه یغمایی
خواننده «مترسک»، «سکوت سرد» و «منشور» پس از 13 سال در ایران روی استیج رفت
کاوه یغمایی: ‎بالاخره انجام شد!
موسیقی ما - آرتین ولی الهی: چهار سانس کنسرت «کاوه یغمایی» در تهران برگزار شد. خواننده آلبوم‌های «مترسک» و «سکوت سرد» حدود یک ماه پس از انتشار سومین آلبومش -منشور- در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی استیج رفت تا پس از 13 سال با مخاطبینش در ایران دیدار کند. این کنسرت به همت موسسات «رویال هنر پارس» به مدیریت مجید عبدی و «پنج برگ هنر» برگزار شد.
 
‎کاوه پس از ورود به استیج و خوش‌وبش با هوادارانش، با گفتن جمله «بالاخره انجام شد!» به پایان انتظار 13 ساله‌‌اش اشاره کرد. او پیش از این قرار بود در جشنوراه قبلی موسیقی فجر روی استیج برود.

کنسرت کاوه با اجرای «اولین حرف» شروع شد. سرآلبومی دومین مجموعه آثار کاوه یغمایی (سکوت سرد) که آن را حدود 10 سال پیش منتشر کرده بود و از جمله آثار پرطرفدار او است. «منشور» -سرآلبومی مجموعه آثار جدید کاوه- دومین قطعۀ اجرایی در این کنسرت بود و  سپس نوبت به «تب صفر» رسید:

‎توی کوچه تو سرما، یکی هر شب می‌سوزه تو خواب / تا تو کنار یه ساحل، بسوزه تنت از آفتاب!
‎تو رو چه به مرگِ یه کوچه خواب، خودتو تو ساحل بزن به خواب / واسه خوابِ تو پشتِ این نقاب، سر خیلیا رفته زیرِ آب
‎بسوزون، اونو که تو کوچه خوابتو می‌بینه / اونو که رو تنش، هنوزم جای ترکش و جای مینه
‎بسوزون، تنشو تا سر راهِ تو نَشینه / اونو که واسه تو، دوتا پاش عمریه که زیر زمینه
 
‎«فریب» -عاشقانه‌ای از «سکوت سرد»- با ترانه «امید اطهری‌نژاد» قطعه بعدی کنداکتور این برنامه بود و پس از آن کاوه گفت: «قطعه‌ای را اجرا می‌کنیم که همسرم 15 سال پیش ترانه آن را سرود. البته خودش می‌گوید که ترانه‌سرا نیست، اما او این ترانه را به خوبی روی این کار نشانده است» و با این مقدمه «شب سرد» از آلبوم «منشور» را اجرا کرد.
 
سپس «خاطره بازی» با ترانه «میثم یوسفی» اجرا شد. قطعه‌ای که پس از اجرای بخشی از ترانه آن (گل یخ که گوش می‌دی، بگو یاد کی می‌افتی) حضار با تشویق‌های مکرر، نام پدر کاوه را صدا زدند؛ «کورش یغمایی» که نامش به عنوان آهنگساز دو قطعه از آلبوم «منشور» روی کاور درج شده است.

‎کاوه پیش از اجرای قطعه «کوچه» با ترانه جالبی از «حسین غیاثی»، گفت: «این یکی از قطعاتی است که تمریناتش برایمان سخت بود و امیدوارم امشب به خوبی آن را برایتان اجرا کنیم.»
 
کاوه پیش از اجرای قطعه «مترسک» در توضیح مکث اعضای گروه، به شوخی گفت: «نکته مهم کنسرت‌های من این است که همسرم در آن می‌نوازد. نیلوفر به من گفته که اگر آهنگ‌ها را زود شروع کنی و من نتوانم سازم را setup کنم، دیگر خودت می‌دانی...!»
 
پس از اجرای «مترسک»، نوبت به سورپرایز برنامه رسید. حضور سیروان خسروی روی استیج و اجرای قطعه «بهار نزدیکه» که ملودی آن را کاوه ساخته بود، مورد توجه حضار قرار گرفت و بلافاصله در شبکه‌های مجازی انعکاس پیدا کرد. سیروان بعد از حضور روی استیج گفت: «آخرین باری که به عنوان نوازنده کیبورد گروه کاوه یغمایی با او روی استیج رفتم، به 15 سال قبل برمی‌گردد و 19 سال از اولین باری که به عنوان شاگرد پیش او رفتم می‌گذرد.» او همچنین با اشاره به حضور «کامیل یغمایی» در سالن گفت: «من به واسطه کامیل با یک سری از بهترین موزیسین‌ها آشنا شدم که باید به این خاطر از او تشکر کنم.»
 
‎«پنجه‌‌های آواز»، «48 ساعت»، «زخمی» و «جاده» دیگر قطعات این کنسرت بودند. در پایان کاوه از سیروان خواست تا بار دیگر روی استیج بیاید. سیروان پس از ورود، گیو (کیبورد پرتابل)اش را روی دوش گرفت. قطعه محبوب «پل بی عبور» با هنرنمایی قابل توجه کاوه یغمایی، سیروان خسروی، مسعود همایونی و بابک ریاحی‌پور اجرا شد. در این میان بداهه‌نوازی کاوه یغمایی و سیروان خسروی و هم‌خوانی این دو در بخشی از قطعه را شاید بتوان جالب‌ترین بخش کنسرت دانست که با تشویق‌های حضار نیز مواجه شد و پس از اجرای آن، حاضرین در سالن از جا برخاسته و اقدام به تشویق گروه کردند.
 
‎مسعود همایونی (گیتار الکتریک و آکوستیک)، بابک ریاحی‌پور (گیتاربیس)، نیلوفر فرزندشاد (کیبورد)، ساتگین یغمایی (کیبورد و هم‌خوان)، نگین پارسا (گیتار الکتریک و هم‌خوان) و نیما حمیدی (درامز) نوازندگانی بودند که در این کنسرت هنرنمایی کردند و کاوه درباره آنها گفت: «نوازندگانی که امشب شاهد هنرنمایی‌شان بودید، از بهترین‌های تمام دوران فعالیت من هستند و این شانس بزرگی برای من بود که با این همه موزیسین خوب ساز بزنم.». همچنین «شهرام شعرباف» صدابرداری ارکستر را بر عهده داشت و «رضا کریمی‌تبار» به عنوان مدیر برنامه کاوه یغمایی در این کنسرت حضور داشت.
 
‎فریدون خوشنود، مسعود فروتن، روزبه بمانی، زانیار خسروی، رضا شفیعی‌جم، امید حجت، رضا تاجبخش، مهرداد نصرتی، علی اوجی، مجید طوسی، محمدرضا خانزاده، محمد حاتم‌پور، احسان حاجیان، حسین غیاثی، میثم یوسفی، رامین عبدالهی، مزدا شاهانی، داریوش صالح‌پور و... از جمله میهمانان این کنسرت بودند.
 
‎در ادامه عکس‌های «سعید عبداللهی» از این کنسرت و حاشیه‌هایش را ببینید.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1395 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 14 شهریور 1395 - 02:16

اوووووف چه کنسرتی بوده ای کاش رفته بودم

یکشنبه 14 شهریور 1395 - 12:59

عکس ها بی نظیرن :)

یکشنبه 14 شهریور 1395 - 16:31

واقعا اجرای تحسین برانگیزی بود، ای کاش شاهد این باشیم که همیشه این دوستان کنسرت بزارن نه هر چند سال یکبار!

دوشنبه 15 شهریور 1395 - 22:36

فریدون خشنود اونجا چیکار میکرد
این که میگفت کاوه یغمایی هنرمند نیست حالا اومده ردیف اول نشسته بود و کیف میکرد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کاوه یغمایی: ‎بالاخره انجام شد! | موسیقی ما