برنامه یاد بعضی نفرات
 
روایتِ شخصی عود که ریشه در گذشته دارد و نگاه به آینده
آلبوم موسیقی «داستانی نه تازه» منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم موسیقی صوتی و تصویری «داستانی نه تازه» که شامل کنسرتِ عود «نگار بوبان» است از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «آوای باربد» منتشر شد.
 
در «داستانی نه تازه» که با حضور «بابک بوبان» و با همنوازی «سجاد سقایی»، بیست و هفتم دی ماه سال 92 در «فرهنگسرای نیاوران» به روی صحنه رفت، شش قطعه‌ی تکنوازی عود، یک دونوازی عود و یک قطعه عود و آواز با عنوان «روزی هزار بار» ساخته‌ی بابک بوبان با شعری از «فرخ تمیمی» اجرا شده است.
 
فیلم این مجموعه به کارگردانی «مجتبی میرتهماسب» و تدوینِ «هایده صفی یاری» انجام پذیرفته و صدابردار کنسرت «امیر مردانه» بوده است. نگار بوبان در «داستانی نه تازه»، روایت‌گرِ شخصی عودی است که ریشه در گذشته و نگاه به آینده دارد و عنوان برنامه نیز برگرفته از شعری از نیما یوشیج است.
 
ساز عود با قرن‌ها پیشینه مستند نظری و عملی در موسیقی ایران و سرزمین های پیرامونش، پس از دوره صفوی از ثبت شده‌های موسیقی ایران محو شد و در میان سازهای دوره قاجار سر برنیاورد و تنها چند دهه است که به همت استادان و تکنوازان عود به این صحنه بازگشته است.
 
علاقه‌مندان برای تهیه آلبوم موسیقی «داستانی نه تازه» به صورت نسخه اصلی می‌توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه کنند، همچنین این اثر از طریق سایت بییپ تونز نیز به صورت دیجیتال قابل خریداری و دانلود قانونی است.
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1395 - 11:22

دیدگاه‌ها

دوشنبه 15 شهریور 1395 - 07:50

افتادم یاد این: «رنگ چشات عسل، طعم لبت عسل / اسمی که شیرینه، اونم بزار عسل»

نوازندگان این ساز نتونستند با این ساز ارتباط موفقی برقرار کنند. گوش شنونده ایرانی هم نمی‌تونه درک کنه رفتار ما ایرانی‌ها رو با این ساز.
متاسفانه هرچیزی که نواخته شده یا برداشت از نت های تار بوده یا من‌درآوردی بوده. در حالی که تار بسیار ساز فقیرتریه تا عود.
این ساز بسیار پتانسیل بالایی داره.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم موسیقی «داستانی نه تازه» منتشر شد | موسیقی ما