برنامه یاد بعضی نفرات
 
معتبرترین سازمان موسیقی ایتالیا به ایران می‌آید
اجرای موسیقی قرن 18 ایتالیا در تالار وحدت
موسیقی ما - ارکستر «کامریستی دالا اسکالا» که یک ارکستر مجلسی در سازمان «اسکالا» محسوب می‌شود، در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. این در حالی است که قرار است، این ارکستر قطعاتی از موسیقی اصیل ایتالیایی را از سه آهنگساز مطرح برای ایرانیان اجرا کند.
 
مدیر عامل بنیاد رودکی درباره این اجرا و جزییات روابط فرهنگی ایران و ایتالیا در سخنانی مطرح کرد: «باعث افتخار است که میزبانی چنین اتفاقی بر عهده بنیاد رودکی است. البته طی ماه‌های گذشته برنامه‌های مفصلی در تعامل با ایتالیا داشتیم که مطرح ترین آن برگزاری کنسرت ارکستر جوانان ایتالیا و  با همکاری هنرمندان ایرانی بود. ایتالیا از جمله ملل پیشرو در برقراری ارتباط بین دو کشور پس از برجام در زمینه فرهنگ و هنر بود. البته پیش از این نشست جلساتی را برگزار کردیم و امیدواریم بتوانیم بر اساس مذاکرات یک اپرا هم در تالار وحدت روی صحنه ببریم.»
 
علی اکبر صفی پور همچنین گفت: «ارکستر مجلسی «اسکالا» در میلان جایگاه ویژه ای دارد و در فستیوال‌های مختلف جوایز متعددی را برنده شده است. برگزاری یک برنامه‌ حرفه ای در سطح ارکستر مجلسی و دوم برگزاری مستر کلاس با حضور نوازندگان مطرح این کشور از اهداف ماست و تا بحال هم تعاملات خوبی بین نوازندگان دو کشور شده است. نخست وزیر ایتالیا در سفری که چندی پیش به ایران داشت به رابطه عمیق فرهنگی دو کشور اشاره کرد. نخست وزیر ما همچنین به این موضوع توجه دارد که روابط فرهنگی باید در اولویت روابط دو کشور قرار بگیرد. ایران و ایتالیا بیش از ۳ هزار سال درک مشترک فرهنگی دارند و همین موضوع به گفتمان بین ۲ ملت کمک می‌کند.»‌
 
مائورو کنچادوری همچنین بیان کرد: «من به عنوان یک دیپلمات به ایران آمدم و اولین چیزی که در شناخت بیشتر ایران به من کمک کرد، موسیقی بود. سفارت ایتالیا با درک این موضوع تصمیم گرفت با بنیاد فرهنگی رودکی وارد تعامل شود و به برگزاری رویدادهای فرهنگی بزرگ بیاندیشد. «اسکالا» معتبرترین سازمان موسیقی ایتالیا و حتی در جهان محسوب می‌شود. این سازمان ارکستر مجلسی خود را به ایران آورده است تا مردم شما با موسیقی زهی ایتالیا آشنا شوند. ما آثار ۳ نفر از بی نظیرترین آهنگسازان کشورمان را به ایران آوردیم تا شما را با موسیقی قرن ۱۸ ایتالیا آشنا کنیم. ویوالدی، پاگانینی و جوزه پوردین آهنگسازان مهمی هستند که آثارشان در این اجرا روی صحنه خواهد رفت.»
 
چرتی به ادامه همکاری‌های ایران و ایتالیا نیز اشاره کرد که به اجرای پیانوی نوین افروز به نفع زلزله زدگان ایتالیا اختصاص دارد و گفت: برای اجرای یک گروه ایتالیایی در جشنواره فجر برنامه ریزی شده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1395 - 15:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای موسیقی قرن 18 ایتالیا در تالار وحدت | موسیقی ما