برنامه یاد بعضی نفرات
 
شب به یادماندنی برای کودکان کار
«حشرات» برای کودکانِ کار و بدسرپرست خواندند
موسیقی ما - شب گذشته کنسرت آنلاین «حشرات» به کارگردانی «مریم سعادت» با حضور کودکان کار، بدسرپرست و بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در تالار اندیشه حوزه هنری  برگزار شد. حشراتی که مریم سعادت آنها را از زیرزمینی نمناک پیدا کرده و برای برگزاری کنسرت آماده‌شان کرده، شب گذشته، ساعاتی به یاد ماندنی را برای کودکان رقم زدند.
 
پیش از آمدنِ حشرات به روی صحنه، مجری این برنامه خطاب به بچه‌های حاضر در تالار گفت: «امشب به افتخار بچه‌هایی که سال تحصیلی را شروع می کنند، برنامه‌ای پر انرژی خوشمزه به همه بچه‌ها تقدیم می‌کنیم. شرکت «حام» دوست شماست تا اتفاق‌هایی اینچنین را برای شما و همه‌ی بچه‌های آنلاین ترتیب دهد.حتما می‌دانید که جمع بزرگی از کودکان الان به صورت آنلاین در خانه‌هایشان ما ما را می‌بینند.»
 
مجری این برنامه درباره کنسرت حشرات به کودکان گفت: «این کنسرت تا کنون حدود 1000 اجرا در جاهای مختلف ایران داشته و هم اهالی موسیقی و هم اهالی تئاتر برایش  هورا کشیده‌اند. به خاطر این که بانوی هنرمندی به نام مرسم سعادت طراح و کارگردان این اثر بوده است؛ پس ما هم با هم برای خانم سعادت هورا می‌کشیم».
 
پس از هورا و تشویق‌های کودکان، مریم سعادت به روی صحنه آمد و خطاب به بچه‌ها گفت: «سوسگ هم بد نیست وقتی در طبیعت باشد و در جای خودش؛ اما وقتی در کفش و اتاق و رختخواب شماست خوب نیست. اما وقتی سرجای خودش یعنی در طبیعت باشد چه ایرادی دارد؟ این کنسرت در حقیقت متعلق به نوجوانان است و چند قطعه مخصوص کودک هم داریم. در بین مخاطبان ما معمولا بزرگسالان هم حضور دارند و در اجراهای مختلفمان بزرگسالانی را دیده‌ایم که تنهایی و بدون بچه‌هایشان آمده‌اند تا اجرا حشرات با ببینند.»
 
در ادامه نوبت به آمدن حشرات به روی صحنه رسید. «مورچه» ویلن، «زنبور» گیتار و «پینه‌دوز» تومبا می‌نواخت و «سوسک» هم می‌خواند.

آقای سوسگ در معرفی گروهش گفت: «نام گروه ما «پرواز» است. ما قبلا در یک زیرزمین زندگی می‌کردیم و خواننده‌های دیگر می‌آمدند و در آنجا می‌خواندند. بعد از مدتی ما هم دیدیم خوانندگی و اجرای موسیقی چندان کار دشواری نیست و ما هم می‌تونیم گروه موسیقی تشکیل بدهیم.»
در‌ آغاز این اجرا «سوسگ» قطعه‌ای در وصف ایران برای بچه‌ها خوند. بعد «مورچه» قطعه‌ای درباره شوت کردن جوراب خواند. «سوسگ» با همراهی زنبور آهنگی درباره «تام و جری» خواندند. پینه دوز قطعه‌ای بندری با برداشت از صدای «جناب‌خان» خواند. پشه با دوتار، قطعه‌ای خراسانی خواند و در ادامه باز هم این پشه بود که قطعه‌ای در سبک «راک اندرول» خواند. مگس هم قطعه‌ای شاد اجرا کرد و این‌چنین کنسرت پیش رفت تا در نهایت اجرایی شاد و شبی به یادماندنی برای بچه‌ها رقم بخورد.

 در پایان این کنسرت از طرف شرکت «حام»، به کودکان کارِ تحت پوشش کمیته امداد هدایای کیف و لوازم التحریر مدرسه هدیه داده شد. شرکت «حام» نخستین برگزار کننده کنسرت‌های آنلاین در ایران پس از اجرای کنسرت‌هایی از علیرضا قربانی، سالار عقیلی، حجت اشرف‌زاده و گروه «دنگ‌شو» این بار کنسرتی برای کودکان برگزار کرد تا گستره‌ی مخاطبان خود را هر بیشتر و بیشتر کند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 مهر 1395 - 14:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «حشرات» برای کودکانِ کار و بدسرپرست خواندند | موسیقی ما