برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور علاقه‌مندان موسیقی
همای و گروه مستان در کاخ سعدآباد روی صحنه رفتند
موسیقی ما - اجرای موسیقی پرواز همای و گروه مستان برای سه شب در ضلع جنوبی کاخ موزه ملت و در فضای باز برگزار شد. در این برنامه هفته دفاع مقدس با پخش موزیک ویدئوی «گمنام» با صدای همای پیش از آغاز کنسرت، گرامی داشته شد.

در این اجرا‌ها، تمامی اعضای گروه مستان نیز به همراه نقاش و خطاط این گروه، پرواز همای را برای اجرای هر چه بهتر همراهی کردند.

پرواز همای سه‌تار به دست، قطعه «هر چه هستی تویی» را با همراهی گروه مستان و طرفدارانش به عنوان نخستین اجرای زنده این کنسرت خواند.

پس از اجرای قطعه نخست این کنسرت پاییزی، پرواز همای به نیابت از طرف همه اعضای گروه مستان، به علاقه‌مندان حاضر در کاخ سعدآباد خوش‌آمد گفت و ابراز امیدواری کرد که گروه مستان شبی ویژه را برای آنان خلق کند. با اتمام صحبت‌های ابتدایی همای، اعضای گروه مستان قطعه پرشور «دیوانه چو دیوانه ببینند» را از آلبومی با همین نام نواختند که این اثر بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و هر کدام آن‌ها ترجیع‌بند این اثر را با پرواز همای می‌خواندند.

 «دیوانه‌تری»، «پیکرتراش»، «فریاد»، «با همه مست»، «بی‌کس» و «زیبا‌تر از خورشید و ما» قطعات دیگری بودند که در ادامه کنسرت توسط پرواز همای اجرا شدند. همچنین در میانه‌های این کنسرت، قطعه بسیار محبوب «سرزمین بی‌کران» که یک اثر ملی میهنی است و همای آن را در کنسرت‌های بین‌المللی با ارکس‌تر سمفونیک اجرا کرده است، توسط گروه مستان اجرا شود. پس از این قطعه، دو اثر محبوب دیگر با نام‌های «عاقبت‌ای دل همه پا در گلیم» و «شیرین‌لب» نیز در میان استقبال تماشاگران اجرا شدند.

 «زیبا‌تر از خورشید و ماه» قطعه دیگری بود که در این کنسرت اجرا شد و پرواز همای آن را به سید فاضل جمشیدی استاد آواز و از فعالان حوزه موسیقی تقدیم کرد. در ادامه این کنسرت برخی از اعضای ارکستر مستان نظیر نوازندگان نی و نوازنده کمانچه این گروه، قطعاتی کوتاه را تک‌نوازی یا هم‌نوازی کردند و فضای بسیار باشکوهی به محوطه کاخ سعدآباد بخشیدند.

بخشی دیگر از کنسرت مستان به اجرای قطعاتی گیلکی اختصاص داشت که در این بخش، پرواز همای آثار «آی خدا»، «وای می‌کمر» و «مشدی گل‌مار» را به زبان مادری‌اش به تمامی حاضرین در کاخ سعدآباد تقدیم کرد. در پایان کنسرت همای با اجرای قطعه پر غرور وطنی «میهن» در میان استقبال طرفدارانش به پایان رسید تا پس از این اجرا، اکثر دوستداران همای برای عکس گرفتن و تقدیر از هنرمند محبوبشان به سمت او بروند.

اعضای گروه مستان را برای اجرای این کنسرت، علاوه بر پرواز همای به عنوان خواننده، آهنگساز، شاعر و رهبر ارکستر، میلاد علی‌پور (تار)، مسلم علی‌پور (کمانچه)، محمد نوذری (سنتور)، پاشا هنجی و سعید فهیمی (نی)، اسفندیار شهمیر (نی و دف)، پیمان خازنی (بم‌ساز) و حمیدرضا یوسفی (تنبک و جیمبی) تشکیل می‌دادند، در حالی که هادی اسکندری نیز به عنوان خطاط، آن‌ها را همراهی می‌کرد.این اجرا به همت موسسه آوای هنر برگزار شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1395 - 09:55

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همای و گروه مستان در کاخ سعدآباد روی صحنه رفتند | موسیقی ما