برنامه یاد بعضی نفرات
 
ماهان فرزاد از دنیای مجازی به اجرا در تهران رسید:
از ذبیحی تا نیلز فرام
موسیقی ما - ماهان فرزاد موزیسن جوان گیلانی به همت گالری مستقل تهران به اجرای پرفورمنس می‌پردازد. روز شنبه 22 آبان ماهان که مدتی است آثارش در رسانه‌های مجازی دست به دست می‌شود برای اولین بار آثار شخصی خود را در تهران با همراهی ویژوال افکت و ویدئو آرت اجرا می‌کند. پیش از این هم او به همراه گروه دو نفره آثار ایندی فولک خود را در نشر هنوز اجرا کرده بود.

ماهان فرزاد متولد 1374 در رشت است. از 5 سالگی ساز زدن را با پیانو شروع کرد و بعدها گیتار الکتریک و کمانچه را هم آموخت و گیتار الکتریک ساز اصلی او شد. پس از آن از 17 سالگی آهنگسازی رو به طور شخصی و تجربی شروع کرد.

ماهان به طور مستقل کارهایش را در صفحه ی ساند کلاودش قرار داد و در سال‌های اخیر بخاطر اثار ریمیکس و آهنگسازی‌هایی که با ملودی های سنتی انجام داد توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. او هنوز در ایران آلبومی منتشر نکرده است اما موزیسن مطرحی مانند «نیلز فرام» کارهایش را در پروژه‌های کاری خود استفاده می‌کند و با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارد. ماهان هنرمندی چند وجهی است؛ درواقع پروژه شخصی خودش را هم به صورت بی‌کلام و هم با کلام جلو می‌برد، در گروهی دو نفره همراه با سیاوش خشروز موسیقی ایندی-فولک با اشعار انگلیسی تولید می‌کند و همچنین تمرین‌هایش با یک گروه راک را ادامه می‌دهد.

نکته مهمی که باعث شد کارهای ماهان در فضای مجازی بازخورد خوبی داشته باشد میکس‌هایش بود. در واقع او تلاش کرد برخی قطعات موسیقی‌های سنتی مانند محمدرضا شجریان، ذبیحی و یا حتی موسیقی گیلکی فریدون پوررضا را با موسیقی‌های دیگری که خودش ساخته یا دوست دارد ترکیب کند. همچنین موسیقی متن فیلم کوتاه «تهران از چه می هراسد» از علی مولوی و موسیقی متن تئاتر «کابوس های دنباله دار» از مهرداد هنرمند از جمله کارهای او است. چند ماه پیش اجرایی از کارهای شخصی و مستقل خودش در خانه فرهنگ رشت داشت و حالا قرار است آثارش را در تهران اجرا کند.

این پرفورمنس به همت گالری مستقل تهران  برگزار می‌شود که از ابتدای تابستان 95 همکاری خود را با هنرمندان حوزه ی ویدیو آرت، پرفورمنس و هنرهای مفهومی آغاز کرده اند. در این پروژه ها، هنرمندان به گونه های خاص هنری در حوزه های مختلف هنری می پردازند و تحقیقات و تجربیات خود را به اجرا می گذارند. از این رو شنبه های مجموعه مستقل، مهمان گروه‌هایی ویژه خواهد بود و برای بهتر بودن کیفیت ارائه اثر برای هنرمندان، مخاطبان این اجراها محدود خواهد بود .علاقه مندان می توانند جهت تهیه بلیت این برنامه که با نام «ترنزیشن» اجرا می‌شود به سایت تیوال مراجعه کنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1395 - 19:42

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از ذبیحی تا نیلز فرام | موسیقی ما