برنامه یاد بعضی نفرات
 
ماهان فرزاد سرانجام آثارش را از صفحه‌های مجازی، روی صحنه برد
راه کاری برای موسیقی سنتی
موسیقی ما - ماهان فرزاد سرانجام روز شنبه 22 آبان در سالن مستقل تهران روی صحنه رفت تا آثاری که پیش از این تنها در صفحه‌های مجازی قابل دسترس بود؛ روی صحنه اجرا و شنیده شوند.

به گزارش «موسیقی ما»، این اجرا پرفورمنس «ترنزیشن» نام گرفته بود اما شاید عنوان پرفورمنس برچسب مناسبی برای آن نبود و مخاطب بیشتر با یک کنسرت روبه‌رو بود. هرچند که چندان نزدیکی به یک کنسرت موسیقی با استانداردهای مشخص هم نداشت. ماهان فرزاد با میکس قطعات موسیقی سنتی به همراه صداهایی که نزدیک به فضاهای ذهنی خودش است در این اجرا سعی در خلق فضاهای بدیع و تجربه نشده‌ای داشت که شاید آنچنان که باید اتمسفر نساخت اما در نهایت اجرایی منسجم را برای مخاطبان روی صحنه آورد.

ماهان فرزاد در این اجرا با یک گیتار تجربیات متفاوتی را در حیطه صدا رقم زد که بخشی از آنها میکس قطعات موسیقی سنتی با ساز خودش بود و بخشی دیگر چینش‌های صدایی و قرار دادن لایه‌های صدا روی هم، برای رسیدن به فضایی تازه بود. در این بخش می‌توان گفت که تا حد زیادی اجرای او وامدار موسیقی مینیمال بود.

در این اجرا از صدای محمدرضا شجریان، نی جمشید عندلیبی، ترومپت ابراهیم معلوف، صدای غالیه بن علی و ایران الدوله هلن با اشعاری از حافظ و علی الجارم استفاده شده بود و در مجموع نه قطعه با نام‌های Easily forgotten , emotions (II), Transition, sortileges, take the moment, To outskirts for the eclipse (red jungle) و one last shiny meeting before you leave this town اجرا شد.

ماهان فرزاد متولد 1374 در رشت است. از 5 سالگی ساز زدن را با پیانو شروع کرده و بعدها گیتار الکتریک و کمانچه را هم آموخته و در ادامه، گیتار الکتریک ساز اصلی او شده است. پس از آن از 17 سالگی آهنگسازی را به طور شخصی و تجربی شروع کرد. او هنوز در ایران آلبومی منتشر نکرده است اما موزیسن مطرحی مانند «نیلز فرام» کارهایش را در پروژه‌های کاری خود استفاده می‌کند و با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارد. ماهان هنرمندی چند وجهی است؛ درواقع پروژه شخصی خودش را هم به صورت بی‌کلام و هم با کلام جلو می‌برد، در گروهی دو نفره همراه با سیاوش خشروز موسیقی ایندی-فولک با اشعار انگلیسی تولید می‌کند و همچنین تمرین‌هایش با یک گروه راک را ادامه می‌دهد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1395 - 00:58

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود راه کاری برای موسیقی سنتی | موسیقی ما