برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده تیتراژ برنامه «طبیب» به «موسیقی ما» گفت
گرشا رضایی: از این به بعد ملودی‌های مردمی‌تری از من می‌شنوید
موسیقی ما – خواننده آلبوم «آبی» چندی پیش دومین تیتراژ خود در سال 95 را اجرا کرد. «گرشا رضایی» در جدیدترین همکاری خود با سازمان صدا و سیما تیتراژ ابتدایی برنامه «طبیب» را خوانده که هر روز صبح از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. این خواننده همزمان با تولید این اثر، مراحل ساخت و جمع‌آوری قطعات آلبوم جدیدش را هم پیگیری می‌کند. اثری که به گفته خودش احتمالاً تا پایان سال جاری روانه بازار خواهد شد. گرشا رضایی پس از برگزاری کنسرت تهران با حواشی مواجه بود و تهیه‌کننده و مدیربرنامه‌ها و همچنین برخی از اعضای ارکسترش را تغییر داد. همزمان با انتشار تیتراژ برنامه «طبیب» به سراغ این خواننده و مدیربرنامه‌های جدیدش رفتیم و توضیحات آنها درباره برنامه‌هایی که دارند را شنیدیم.

گرشا رضایی در ابتدا گفت:«با کمال احترام به تمام عزیزانی که برایم زحمت کشیدند و همراه من بودند و گاهی اوقات شاید از لحاظ سلیقه اختلاف داشتیم، ترجیح دادم روند کاری‌ام را با افراد و افکار جدید پیش ببرم. پس از کنسرت تهران گروه موسیقی من هم هشتاد درصد تغییر کرد که این تغییرات هم با کمال احترام به دوستان عزیزی بود که در کنار هم حضور داشتیم. در زمینه مدیریت برنامه‌ها هم جناب آقای «مرتضی دلیری» هم برای کارهای من بسیار زحمت کشیدند و قدردان زحماتشان هستیم. آقای «رضا خانزاده» و آقای «مجید محسنی» هم در راه برگزاری کنسرت اول و آلبوم اول زحمات زیادی کشیدند. از این به بعد قرار است با «سیدرضا موسوی» به عنوان تهیه‌کننده و مدیربرنامه فعالیت کنم و ایشان از مدیربرنامه‌ها و کنسرت‌گذاران به نام کشور است. فکر و سلایق ما به هم نزدیک است و اولین همکاری ما آلبوم جدید من است که به زودی منتشر خواهد شد.»

«سیدرضا موسوی»، مدیر برنامه‌های جدید این خواننده، هم درباره این همکاری توضیحاتی را ارائه کرد:«دوستی من و گرشا به سال‌ها قبل باز می‌گردد و از طریق یکی از کنسرت‌ها با ایشان آشنا شدم که بخشی از این همکاری دلی و بخش دیگر آن هنری بود. شهریور امسال همکاری ما قطعی شد و امیدوارم که بتوانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم. گرشا رضایی از لحاظ ادب و معرفت کم‌نظیر است و اگر از لحاظ هنری بخواهم در مورد او صحبت کنم باید بگویم از او یک صدای منحصر به فرد و غیرتکراری شنیدم. من تا کنون با هشتاد یا نود درصد هنرمندان کشور در زمینه‌های مختلف همکاری کرده‌ام و خواننده‌های زیادی داریم که صدایشان شبیه هم است. اما طی یک دهه اخیر صدایی مشابه گرشا نداشتیم و او در زمینه آهنگسازی و تنظیم و نوازندگی هم توانایی‌های خاصی دارد. من آدمی هستم که به فعل خواستن اعتقاد دارم و در خودم چیزی کمتر از مدیربرنامه‌هایی نمی‌بینم که توانستند جایگاه یک خواننده را بالاتر ببرند. با گرشا هم مشورت کردم و دیدیم که می‌توانیم با همدیگر اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و بحث تعداد آلبوم و کنسرت‌های او برای من ملاک نبود. گرشا رضایی خواننده‌ای است که یک کنسرت برگزار کرده و پتانسیل جذب مخاطب بیشتر را دارد. در حال برنامه‌ریزی برای تور کنسرت‌های گرشا هستیم ولی او این روزها درگیر آلبوم است. به محض قطعیت برنامه‌های رسمی حتماً اطلاع‌رسانی لازم را از طریق سایت «موسیقی ما» انجام می‌دهیم.»

گرشا رضایی در مورد اهداف خود گفت:«ما در این همکاری یک آینده نزدیک و یک آینده دور داریم. اینکه می‌خواهم بگویم حرف تکراری است اما آلبوم قبلی من به نام «آبی» پخش بسیار بدی داشت و حقیقتاً اصلاً آلبومی منتشر نکردیم و خبر آن فقط در رسانه‌ها آمد! یکی از دوستان چندی پیش گفت که درست است پخش بد بود اما آلبوم هم می‌توانست بهتر باشد و من حرف ایشان را تصحیح کردم و گفتم که ما پخشی نداشتیم که خوب یا بد باشد. زمانی شما می‌توانید راجع به نظر مردم قضاوت کنید که اثری را بشنوند و بعد بگویند که خوب یا بد بود. البته برخی مشکلات ما هم به روند کلی پخش آلبوم‌ها در بازار مربوط می‌شد. اما به هرحال در مجموعه جدید پخش بهتری خواهیم داشت و تجربه خودم هم به عنوان یک خواننده بیشتر شده است. برنامه کوتاه مدت انتشار این آلبوم و انتشار تیتراژهای تلویزیونی است. امروز بیستم آذرماه تیتراژ اول برنامه «طبیب» را خواندم که دومین تیتراژ من برای تلویزیون پس از «خوشا شیراز» در سال جاری محسوب می‌شود. دو تیتراژ دیگر هم تا پایان سال دارم و از این به بعد پرکارتر از گذشته خواهم بود. برای آینده دورتر هم قرار شده که با سیدرضا موسوی به صورت مدت‌دار همکاری کنیم و اتفاقات مهمی برای پایان سال و بهار آینده داریم که مهمترین آنها برنامه‌ریزی برای کنسرت تهران هستیم.»

این خواننده سپس برنامه‌ریزی که برای پخش آلبوم جدیدش دارد را اینگونه تشریح کرد:«پشت تئوری پخش آلبوم اول من سرمایه‌گذارهای دیگر بودند و طبیعتاً عنان کار دست آنها بود. پیش از این فکر می‌کردم اینکه کسی پول تولید آلبوم را بدهد خوب است اما حقیقتاً اتفاق بدی است. پشت تولید آلبوم جدید خودمان هستیم و با تجربه بیشتری پیش می‌رویم. برخی رسانه‌ها هم متاسفانه نسبت به من نامهربانی داشتند و می‌گفتند که چه رانتی در صداوسیما دارید؟ صدا و سیما به عنوان رسانه ملی بدون چشم‌داشتی از من حمایت کرد و برخلاف مباحثی که مطرح می‌شود، روابط فرهنگی‌تری در آنجا حاکم است. هنوز هم دوستانی در صداوسیما هستند که دنبال فرهنگ هستند. تجربه خوبی با آن سازمان داشتم و امیدوارم این تجربه را بتوانم با رسانه‌های خصوصی‌تر داشته باشم که قاعدتاً باید نگاه بیزنسی داشته باشند. اما می‌توانند از آرتیستی که بیشتر جوانی‌اش را در این موسیقی و سبک‌های مختلف تلفیقی و پاپ و سنتی و بخش‌های مختلف آلبوم و آهنگسازی فیلم و تئاتر گذرانده هم حمایت کنند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا با نظر برخی مخاطبان مبنی بر اینکه کارهایش پاپیولار نیست هم گفت:«من به غیر از اهداف مالی، اهداف ایده‌آل‌گرایانه هم دارم. از کودکی موسیقی حرفه‌ای را دنبال می‌کنم و شانزده سال است که به صورت جدی در این زمینه فعال هستم. قطعاً نمی‌توانم از ایده‌هایی که حس می‌کنم نو هستند و مطالعاتی که داشتم بگذرم. خیلی‌ها می‌گویند که کارهای تو سخت است و سخت می‌خوانی و مردم نمی‌توانند با تو ارتباط برقرار کنند. اما این بخش را نمی‌توانم دور بریزم و همراه من خواهد بود. از این به بعد قطعات پاپیولارتر و ملودی‌های مردمی‌تری را از من می‌شنوید. قطعاً آلبوم جدید من نمره بالاتری از نظر خودم دارد و اگر از لحاظ دلی هم بخواهم قضاوت کنم، این کار را خودم دوست دارم و مخاطبش هستم. در صورتی که من تا کنون هیچ وقت با کارهای خودم اینگونه نبودم و حس می‌کنم مخاطب مردمی بیشتری خواهد داشت. با کمال احترامی که برای اهالی رسانه و هنرمندها قائل هستم، آلبوم قبلی من در عین داشتن کارهای خاص قطعات پاپیولار هم داشت.»

این خواننده در پایان اعلام کرد:«با اینکه می‌گویند من خاص‌گرا هستم موافق نیستم و ایده‌های پاپیولار هم دارم. این روزها اتفاقات زیادی دست به دست هم می‌دهد تا کسی آرتیست مردمی شود اما آینده برای کسی است که زحمت می‌کشد و مطالعه می‌کند. بنده پس از دو دهه کار موسیقی و شانزده سال فعالیت حرفه‌ای، افتخار می‌کنم که هر روز صبح تمرین ساز و آواز می‌کنم و مطالعات موسیقی دارم. هیچ وقت خودم را دست بالا نمی‌گیرم و اگر زنده باشیم در آینده اتفاقات بهتری رخ خواهد داد. چون من ثابت‌قدم ایستاده‌ام تا کاری که شروع کرده‌ایم را به هدف برسانم. بعضی‌ها پس از مدتی می‌گویند که من به جایی نرسیدم اما به جایی‌رسیدن لزوماً به این معنا نیست که کار شما در همه ماشین‌ها باشد. این اتفاق بدی نیست اما من با دست خالی و بدون هیچ تحصیلاتی و رفتن هیچ کلاسی، خودم مطالعه کردم و به اینجا رسیدم. هفت یا هشت ساز به صورت جدی می‌نوازم و اتفاقاتی رقم زده‌ام که همه این‌ها موفقیت است. اینکه شما یک شبه با یک دابسمش یا از طریق یک ویدئو کارتان به گوش خیلی‌ها برسد، ملاک موفقیت نیست. من دوستان زیادی دارم که در موسیقی بسیار خوب و متخصص هستند ولی الان تدریس آواز انجام می‌دهند. مثلاً «مانی رهنما» برای من به عنوان یک خواننده مثال‌زدنی است ولی ایشان تا کنون چند کنسرت داشته است؟ او یا «نیما مسیحا» و خیلی از دوستانم صدای بسیار خوبی دارند و برخی از دوستان هم فقط به لطف نرم‌افزار و ویرایش صدا می‌توانند اثری را بخوانند و با همین تکنیک‌ها روی صحنه هم می‌روند. پس ملاک موفقیت در موسیقی چیزهای دیگری است. از سوی دیگر در جامعه ما هم این روزها مفهوم شهرت و موفقیت تغییر کرده است. اینستاگرام ما یک سری قهرمان عجیب و غریب دارد که اسم آنها همه جا مطرح می‌شود و میلیون‌ها فالوئر دارند. اما تنها کاری که انجام می‌دهند این است که از خود فیلم می‌گیرند و به دوربین زل می‌زنند و لودگی می‌کنند. در نقطه مقابل دکتر «امیرحسین الهیاری» را در اینستاگرام داریم که فالوئر میلیونی ندارند اما هر روز اشعاری را منتشر می‌کند که بی‌نظیر است. باید ببینید که هنر کدام است و شهرت کدام است. مردمی‌بودن یکی از ملاک‌های موفقیت است اما تمام آن نیست و باید اثری که در موسیقی تولید می‌کنید بار داشته باشد و بتوانید از آن دفاع کنید. نهایتاً باید بگویم که فرهنگ یک ملت بسیار مهم است ولی بازیچه اینستاگرام نیست. فرهنگ ما نیازمند مدیریت بیشتر است و نباید همه چیز را به حال خودمان رها کنیم و در ارزیابی‌هایمان هم دقیق‌تر باشیم.»
 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1395 - 02:31

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گرشا رضایی: از این به بعد ملودی‌های مردمی‌تری از من می‌شنوید | موسیقی ما