برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت آلبوم «دور» در برج آزادی برگزار شد
اجرای استاندارد یک آلبوم موفق جز
موسیقی ما روزهای پنجشنبه و جمعه، 25 و 26 آذرماه، کنسرت دور که در واقع اجرای قطعات آلبوم «دور» از ساخته‌های امیر صارمی و ماکان اشگواری است، در برج آزادی برگزار شد؛ آلبومی که خرداد سال جاری توسط نشر «نوفه» منتشر شد و با حال و هوای عاشقانه خود، خیلی زود توانست در دسته آلبوم‌های موفق و پرفروش قرار گیرد.

به گزارش «موسیقی ما»، این اجرا با قطعه «دور» که بر اساس یک ملودی بختیاری ساخته شده و به جای کلام، تنها بر آوا تکیه دارد آغاز شد. در بخش اول قطعاتی مانند «بانوی گیسو حنایی» که ادای دینی به فرهاد مهراد است اجرا شد. همچنین دو قطعه به نام‌های «هوس است» بر اساس شعری از حافظ و «همیشه» که در آلبوم جای نگرفته نیز خوانده شد. بخش دوم با اجرای قطعه «اسپین» از چیک کوریا موزیسن مطرح سبک جز آغاز و پس از آن سردار سرمست برای اجرای چند قطعه به این دوئت اضافه شد و نوازندگی پیانو را بر عهده گرفت. در ادامه قطعات «قصه را»، «ها کن»، «عقب‌تر» و در انتها «نهنگ» از اشعار ابراهیم منصفی اجرا شد و پس از آن اشگواری و صارمی با تشویق مخاطبان دوباره روی صحنه آمدند و قطعه «بدو بدو» از ابراهیم منصفی را با روایت خود اجرا کردند.

قطعات این آلبوم که تا به حال در چندین کنسرت اجرا شده (حتی پیش از انتشار آلبوم دور) این‌بار هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت که چنین موضوعی نشان می‌دهد این آلبوم پتانسیل خیلی خوبی برای جذب مخاطب داشته و به شدت موفق بوده است. به نظر می‌رسد همین آلبوم‌های باکلام هستند که می‌توانند مخاطب را با موسیقی جدی‌تری (در اینجا به طور خاص، موسیقی جز) آشنا کنند و راهی باشند برای افزایش سطح سلیقه مخاطب. تسلط و توانایی اشگواری و صارمی، جدا از استایل کارشان، یکی از عوامل مهم در موفقیت آلبوم «دور» محسوب می‌شود؛ آلبومی که اجرای آن همیشه با کمترین حاشیه و بیشترین تمرکز روی موسیقی برگزار شده است. آن‌ها هر بار با اجرایی ژوست و استاندارد، توانایی خود را بیش از پیش به مخاطبشان اثبات و آن‌ها را دعوت به آینده می‌کنند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1395 - 19:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای استاندارد یک آلبوم موفق جز | موسیقی ما