برنامه یاد بعضی نفرات
 
«حام» هم وارد جشنواره شد
«مسعود فروتن» پخش زنده اجراهای جشنواره را کارگردانی می‌کند
موسیقی ما - بلیت‌فروشی اجراهای زنده و آنلاین سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، از طریق سامانه کنسرت آنلاین کشور «حام» آغاز شد و علاقه مندان برای تماشای اجراهای جشنواره به صورت زنده و آنلاین می‌توانند با مراجعه به سایت به آدرس e-haam.ir  نسبت به خرید بلیت‌ها اقدام کنند.
 
«حامد عنقا» درباره قیمت بلیت‌های آنلاین جشنواره می‌گوید: «بر اساس توافقی که با ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر صورت گرفته، قیمت تمامی اجراهایی که به صورت زنده و آنلاین پخش می‌شود یکسان و به قیمت 3000 هزار تومان خواهد بود. مسعود فروتن از هنرمندان پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون کارگردانی اجراهایی که به صورت آنلاین پخش می‌شود را بر عهده خواهد داشت.»
 
به گفته عنقا، تمامی مخاطبان و علاقه‌مندان به اجراهای موسیقی جشنواره موسیقی فجر در اقصی نقاط ایران و با حداقل سرعت 256 کیلوبایت بر ثانیه می‌توانند برای اولین بار هم‌زمان با تهران به تماشای اجراهای جشنواره موسیقی فجر بنشینند.
 
محمد پرویزی مدیر کارگروه فنی «حام» نیز در این ارتباط گفت: «برای تماشای اجراهای زنده از طریق سامانه حام، مهم نیست کاربران از طریق چه شرکتی به اینترنت متصل می‌شوند. چرا که با اغلب شرکت‌های ارائه‌دهنده توافق داشته‌ایم و سرورهای CDN را در این شرکت‌ها مستقر کرده‌ایم تا کاربران بتوانند از هر شرکتی که اینترنت دریافت می‌کنند، اجراهای جشنواره را با حداقل سرعت 256 کیلوبایت بر ثانیه، تصاویر بدون کوچکترین اشکالی دریافت کنند. کاربرانی که از اینترنت تلفن همراه استفاده می‌کنند، حتماً یک جا مستقر شوند تا در دریافت تصاویر با اختلالی مواجه نشود. چراکه ممکن است در حین حرکت اینترنت تلفن همراه با نواسان روبه رو شد و تصاویر ارسالی را تحت تأثیر قرار دهد.  بنابراین اگر کاربران از اینترنت موبایل‌های خود استفاده می‌کنند، بهتر است در جایی ثابت مستقر شوند تا تصاویر را به بهترین شکل دریافت کنند.»
 
مدیر کارگروه فنی «حام» با اشاره به قرار دادن امکان تست اجرا برای مخاطبان در سامانه حام، گفت: «ما در سامانه کنسرت آنلاین کشور، امکان تست برای کاربران قرار دادیم. به این ترتیب که کاربر وقتی به سامانه برای خرید بلیت مراجعه می‌کند، ابتدا می‌تواند امکان تماشای اجرای زنده را با اینترنتی که در اختیار دارد، تست کند و اگر از سرعت و کیفیت تصویر مطمئن شد، اقدام به خرید بلیت کند. البته اگر مرورگرهای کاربران قدیمی باشد ممکن است مشکلاتی ایجاد شود به همین منظور به کاربران پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی آسان تر از مرورگرهای «فایرفاکس» و «کروم» استفاده کنند. در واقع کاربران با امکان تست می‌توانند بفمهند که دسترسی شان به تماشای اجراهای زنده جشنواره با چه کیفیتی خواهد بود و اگر رضایت آن‌ها را جلب کرد، می‌توانند بلیت اجراها را خریداری کنند. ما در شهرهای بزرگ نیز سرورهای خودمان را مستقر کردیم که مخاطبان شهرستانی راحت بتوانند به اجراه جشنواره موسیقی فجر ا دسترسی داشته باشند. ما برای هر اجرا همزمان می‌توانیم تا 150 هزار کاربر را ساپورت کنیم. در کنسرت‌های آنلاینی که پیش از نیز برگزار شده بود، به عدد 30 هزار کاربر همزمان رسیدیم و با توجه به توسعه زیرساخت‌ها برای جشنواره، هم اکنون به راحتی تا 150 هزار کاربر می‌تواند هر یک از اجراهای جشنواره را به صورت همزمان و بدون ایجاد هیچ مشکلی تماشا کنند.»‌
 
پاشایی مدیر کارگروه مخابراتی «حام» نیز گفت: «همه مخاطبین آنلاین از ابزارها و شبکه‌های مخابراتی برای اتصال به اینترنت استفاده می‌ کنند. بنابراین نیاز بود برای عرضه خدماتی با کیفیت با اپراتورهای موبایل کشور و شبکه‌های مخابراتی که اینترنت مردم را تامین می‌کنند، هماهنگ شویم. در این راستا شرکت زیر ساخت مخابرات هم کاری بسیار خوبی با مجموعه ما داشت و از پروژه حمایت کرد. شبکه ملی اطلاعات که راه اندازی کرد، بخش عمده ای از فعالیت‌های شبکه ملی باید معطوف به تولید محتواهایی باشد که در این شبکه عرضه می‌شود. شرکت مخابرات کمک کرد و برای اولین بار سرویس حام پخش لایو موسیقی عملیاتی شد، اپراطورها را با ما هنماهنک گردن که حجم عظیم دیتا بدون هیچ مشکلی همزمان با پخش زنده به دست مخاطب برسد. مخاطبان ما هم بر این اساس و با هماهنگ هایی که با مخابرات و اپراطورهای تامین‌کننده اینترنت انجام شده و همین‌طور با همکاری شرکت زیر ساخت، تصاویر بسیار با کیفیت را دریافت خواهند کرد.»
 
او همچنین می‌گوید «سرویس «حام» در واقع ظرفیت شبکه ملی اطلاعات کشور را نشان می‌دهد: «اگر زیر ساخت وجود داشته باشد و محتوایی در آن عرضه نشود مردم متوجه نمی شوند که شبکه ملی اطلاعات با اینترنت عادی که عرضه می‌شود، چه تفاوت هایی دارد. وقتی محتوایی با این کیفیت عرضه می‌شود مخاطبان ما متوجه می‌شوند که چه سرمایه گذاری ارزشمندی در حوزه‌های زیر ساخت کشور انجام شده است. با توجه به تمهیداتی که قبلا از طرف اپراطورها و تیم فنی اندیشده شده، هیج نگرانی فنی در ارایه سرویس نخواهد بود. قطعا دریافت تصاویر با کیفیت و تماشای زنده کنسرت‌ها برای مخاطبان ما دور از انتظار است و قطعا با تماشا و استفاده از این سرویس ، متوجه خواهند شد که در داخل کشور با حداقل سرعت اینترنت نیز می‌توانند تصاویری با کیفیت دریافت کنند. امیدواریم با ارایه سرویس‌های این چنینی اعتماد مخاطبان نسبت به توانایی و ظرفیت هاعی داخلی جلب شود.»

حامد عنقا طراح و مدیر سامانه کنسرت آنلاین کشور در ادامه گفت: «با توجه به زمان بسیار بسیار کمی که برای انجام این  پروژه ملی در اختیار بود، تیم مجرب و پر تعداد مجموعه کنسرت آنلاین حام، با تلاش شبانه روزی تمام سعی خود را برای ایجاد بالاترین کیفیت برای این رویداد ملی به کار بسته است. هنوز در بخشی هایی از جامعه فرهنگی ما عدم تفاههمی درباره دست پیدا کردن به فضاهای جدید وجود دارد که امیدواریم با همراهی برخی از مسولان فرهنگی بتوانیم ما نیز همچون دیگر جوامع از ظرفیت‌های موجود عصر حاضر به نفع پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری ورسیدن به عدالت اجتماعی و قرار دادن فرهنگ و هنر در سبد خانواده‌ها دست پیدا کنیم.»

حامد عنقا در پایان گفت: «با توجه به این که سامانه کنسرت آنلاین برای حمایت بیشتر جشنواره موسیقی فجر به میدان آمده، علاوه بر پخش زنده اجراهای برگزیده و همزمان سالن‌های مختلف، اقدام به پخش با تأخیر برنامه‌های سانس‌های مختلف جشنواره کرده و با تصویربرداری و طی مراحل فنی مخاطبانش در جریان تمام اتفاقات این رویداد برزرگ قرار خواهد داد.»
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1395 - 16:32

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «مسعود فروتن» پخش زنده اجراهای جشنواره را کارگردانی می‌کند | موسیقی ما