برنامه یاد بعضی نفرات
 
نگاهی به اجرای كاكوبند در جشنواره موسيقى فجر
نیاز آدم مدرن امروز
[ سمیه قاضی‌زاده - روزنامه نگار ]
 
موسیقی ما - همانطور که ظاهراً از لطیفه‌ها و شوخی‌های این روزهای فضای مجازی برمی‌آید، کاکوبند هیچ ندارد جز آواهایی که به کلمه بدل نشده‌اند و تعجب آنهایی را که هوادار این گروه نیستند را در مواجهه با خیل عظیم طرفدارانشان برمی‌انگیزد. در حالی‌که کاکوبند نیاز امروز ما و جهان ماست؛ جهان شلوغ و پر سر و صدا و کلمه ما که آواهای اولیه‌اش را، طبیعتش را فراموش کرده. کاکوبند آمده که همان طبیعت فراموش‌شده، همان خلقتی که قرار بوده بر اساس آن انسان با آن روح دمیده ‌شده‌ در وجودش آن را دنبال کند باشد. کاکوبند انگار قرارش بر آرام کردن دل آدم‌های خسته این روزگار گذاشته. همچون پرنده‌ای که در کلیپ این گروه، شب گذشته به نمایش درآمد و در آرزوی آزادی از میان سنگ‌ها و سیمان‌ها و برج و باروها بود. هرچند که پیش از این هم، گروه‌های دیگری در دنیا این سبک موسیقی را دنبال کرده بودند، اما برای مخاطب ایرانی که همیشه علاقه دارد گروه مورد علاقه‌اش را از نزدیک ببیند و پای اجرایش بنشیند، کاکوبند داستانی است متفاوت.
 
بی‌شک آنهایی که هیجان مواجهه با گروه محبوبشان را در جشنواره موسیقی داشتند، شب گذشته به این خواسته‌شان رسیدند، گرمایی که روز اول و سانس اول جدول سی و دومین جشنواره فجر به خود دید را بی‌شک می‌توان مدیون هواداران پرشور و امیدوار کاکوبند دانست. کاکوبندی‌ها هم کم نگذاشتند؛ آنچه در توان داشتند را با خود آورده بودند و شکرگذاری دسته جمعی‌شان را در مشایعت هواداران و وفادارانشان برگزار کردند.
 
به جز کلیپ‌های گروه که با تأکید روی تصاویر زیبای طبیعت، انسان و خلقت  تاثیر بسیار زیادی در فضاسازی کنسرت کاکوبند داشتند، طراحی لباس‌های این گروه هم بسیار مناسب با موسیقی بود. لباس‌هایی بسیار ساده و ابتدایی، به خصوص نوازنده ساز نی لبک که لباس چوپانی بر تن داشت.  تأکید ویژه روی سازهای کوبه‌ای همینطور اجرای پر احساس خواننده‌ها، همه و همه اجرای کاکوبند را به اجرایی ویژه بدل کردند. گذشته از این ها، حرکات خوانندگان و حالت دعا و نيايش آنها، این حس‌برانگیزی را مضاعف می‌کرد.
 
سالن خوش‌صدای برج آزادی که اجراهای جدی اما کوچک خیلی از هنرمندان را به خود دیده، شب گذشته در همهمه اصوات گوش‌نواز کاکوبند و فریادهای شادی هوادارانش شب متفاوتی را به خود دید، شبی که شاید پاسخ گرم و محکمی بود به تمامی آن لطیفه‌ها، آن هم زمانی که مخاطبان این گروه نام قطعات بی‌کلام را می‌دانستند و در پایان کنسرت، قطعات پیشنهادی‌شان را به گروه سفارش می‌دادند. شاید حالا وقت آن رسیده است که این مخاطب را جدی‌تر گرفت، برایش وقت بیشتری گذاشت، احترام بالاتری در نظر گرفت و خوراک شکیل‌تر و مغذی‌تری برایش فراهم کرد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 - 16:07

دیدگاه‌ها

شنبه 25 دی 1395 - 16:50

عالین کارشون خیلی درسته❤

شنبه 25 دی 1395 - 16:50

گروه خوبی خداییش

شنبه 25 دی 1395 - 16:50

aaaliiiiaaan fogholaadaaan ❤❤❤

شنبه 25 دی 1395 - 21:10

میشه اجراشون رو از اینترنت دید؟؟؟

یکشنبه 26 دی 1395 - 08:32

نیاز آدم مدرن امروز!!!!!!پس ما عقب مونده ایم یا بی نیاز؟

یکشنبه 26 دی 1395 - 08:32

گروهی پر از نماد و موسیقی ماسونی...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نیاز آدم مدرن امروز | موسیقی ما