برنامه یاد بعضی نفرات
 
روایت حمزه یگانه، سردار سرمست، مهدی ساکی و رضا کولغانی از موسیقی جنوب
«شب‌های جنوب» در نیاوران
موسیقی ما - جمعی از متفاوت‌ترین موزیسین‌ها و خوانندگان موسیقی کشور قرار است در تاریخ 18 و ١٩ بهمن‌ماه در برنامه‌ای با عنوان «شب‌های جنوب» در فرهنگسراى نياوران روی صحنه بروند.

در سال‌های اخیر، جوان‌هایی در موسیقی ظهور کردند که با آشنایی با انواع موسیقی روز دنیا (از جمله برخی زیرشاخه‌های جَز و راک و حتی موسیقی الکترونیک و ترکیب آن با موسیقی بومی جنوب ایران) جریانی را رقم زدند که با استقبال بسیار خوب مخاطبان در تهران و خارج از کشور مواجه شد.

حالا و با توجه به همین استقبال، «سازباز» می‌خواهد برنامه‌ای را تحت عنوان «شب‌های جنوب» برگزار کند که قرار است طی دو روز و در چهار بخش برگزار شود.

در شب اول این برنامه، هنرمندانی چون گروه امیر دارابى (حمزه یگانه، امین طاهرى، مجید سالارى) در قسمت اول و گروه کماکان (مهدى ساکى، ابراهیم علوى، سردار سرمست، مهرداد علیزاده) در قسمت دوم روی صحنه می‌روند و شب دوم هم میزبان ناصر منتظرى (خواننده و نوازنده گیتار) در بخش اول و رضا کولغانى، ابراهیم علوى و مجید سالارى در بخش دوم خواهد بود.

موسیقی جنوب ایران به دلیل طبیعت گرم این منطقه، سرشار از شور، نیرو و حرارت است. درست مانند مردمی که اجرایش می‌کنند. موسیقی‌ای که در استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان رواج دارد و سینه به سینه و نسل به نسل منتقل می‌شود. آنچه بیش از هر چیز در بررسی موسیقی این منطقه به خصوص هرمزگان دارای اهمیت به نظر می‌رسد، ترکیب جمعیتی جنوب کشورمان است. در این منطقه به جز ساکنان محلی، تیره‌های دیگری از جمله مهاجرین بسیار قدیمی آفریقایی نیز زندگی می‌کنند که هر کدام تأثیر خود را بر این موسیقی گذاشته‌اند.

حالا این هنرمندان قرار است روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، 18 و 19 بهمن‌ماه، ساعت 21 در برنامه «شب‌های جنوب» روایت خود را از موسیقی جنوب ایران ارائه کنند که علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این برنامه به سایت تیوال مراجعه کنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1395 - 18:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «شب‌های جنوب» در نیاوران | موسیقی ما