برنامه یاد بعضی نفرات
 
با بهره‌گیری از سبک موسیقی مقامی دوره‌ی تیموری
«چنگ رودکی» از «همنوازان فاخته» منتشر می‌شود
موسیقی ما - تازه‌ترین اثر گروه موسیقی «همنوازان فاخته» با عنوان «چنگ رودکی» در قالب کلیپ تصویری اوایل سال ۱۳۹۶ در دسترس مخاطبین قرار می‌گیرد. این آلبوم به سبک موسیقی مقامی دوره تیموری با خوانندگی «مهدی امامی» است و کلیپ تصویری این گروه نیز به سبک دوره رادیویی با خوانندگی «محبعلی بخشی» خواهد بود، البته هر دو اثر با رویکردی معاصر و سازبندی جدید ارائه خواهند شد.
 
«خشایار پارسا» سرپرست گروه هم‌نوازان فاخته با اعلام این خبر، درباره جزئیات اثر گفت: «مراحلِ ضبط و میکس موسیقی این اثر به خوانندگی محبعلی بخشی، به پایان رسیده و بعد از تعطیلات نوروز ضبط تصویری کار شروع می‌شود. همنوازان فاخته که از سال ۱۳۸۶ با اجرای کنسرت‌های متعدد در تهران و شهرستان‌های مختلف و حضور در جشنواره‌های معتبر و اجراهایی در خارج از کشور فعالیت های خود را ادامه می‌دهد، در حال حاضر مشغول ضبط مراحلِ پایانی یک آلبوم صوتی و یک کلیپ تصویری است که هر دو اثر به زودی وارد سبد فرهنگی علاقمندان موسیقی خواهد شد.»
 
او می‌گوید با توجه به اینکه هنر موسیقی مانند تئاتر هنر اجرای زنده است، کنسرت برایش بیشترین اهمیت را دارد: «تلاش می‌کنیم با اجراهای زنده ارتباط خود را با شنوندگان موسیقی حفظ کنیم. اعتبار گروه‌های موسیقی به تعداد کنسرت‌های آنها است. اما متاسفانه در ایران به دلیل مدیریت نادرست در این حوزه، گروه‌های موسیقی دستگاهی و کلاسیک ایرانی اجراهای زیادی ندارند و اگر هم اجرا می‌کنند با شکست مالی مواجه می‌شوند.اما گروه همنوازان فاخته تلاش می‌کند سالی چند اجرای زنده در شهرستان‌ها و پایتخت داشته باشد.»
 
گروه همنوازان فاخته تا کنون در ژانرهای مختلفی از جمله موسیقی مقامی دوره تیموری، موسیقی دستگاهی دوره قاجار و موسیقی رادیویی دهه چهل ایران به اجرا و آهنگسازی پرداخته است. هدایت کلاری (بم تار)، مهدی شیخ (تار)، آرمان حیدریان (کمانچه)، هامون بهرامی مقدم (سنتور)، حسین گازر (تنبک)، علیرضا رسولی (کمانچه آلتو)، نیما داغمه‌چی (تار) و خشایار پارسا (سنتور) به عنوان نوازنده در گروه همنوازان فاخته حضور دارند.
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1395 - 12:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «چنگ رودکی» از «همنوازان فاخته» منتشر می‌شود | موسیقی ما