برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای موسیقی «در دنیای تو ساعت چند است؟» و دیگر موسیقی فیلم‌های این هنرمند
کریستف رضاعی بار دیگر «تصوری فراتر از تصویر» را روی صحنه می‌برد
موسیقی ما - کریستف رضاعی روزهای 16 و 17 اردیبهشت در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، بار دیگر موسیقی فیلم و تئاترهایش را با جمعی از بهترین نوازنده‌های سازهای کلاسیک تهران به سرپرستی بردیا کیارس روی صحنه می‌برد.

کریستف رضاعی که سال گذشته موسیقی فیلم‌هایش را برای اولین‌بار در قالب برنامه «هفته موسیقی تلفیقی» روی صحنه برده بود، به همت مجموعه فرهنگی «سازباز» و همکاری نشر موسیقی «م»، بار دیگر با همان آنسامبل، گزیده‌ای از موسیقی فیلم‌ها و تئاترهایش را که از سال‌های ۲۰۰۳ تا امروز نوشته به اجرا در می‌آورد که برخی از این آثار عبارتند از: موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» (به کارگردانی صفی یزدانیان)، «نزدیک‌تر» (مصطفی احمدی)، «سعادت آباد» (مازیار میری)، و موسیقی تئاتر «متولد 1361» (پیام دهکردی).

این اجرا ترکیبی است از یک کوارتت زهی با نوازندگی بردیا کیارس، پریسا پیرزاده، لعیا اعتمادی و مهرداد عالمی که در کنار آنها، سایوری شفیعی (کلارینت)، آرمین قیطاسی (فلوت)، امیر دارابی (پیانو) و پریناز حیدری‌نژاد (گیتار کلاسیک) به اجرای موسیقی می‌پردازند. در این کنسرت بعضی از فیلم‌ها همزمان با نواختن زنده روی پرده پخش می‌شوند. رضاعی این اجرا را «تصوری فراتر از تصویر» می‌داند و درباره آن می‌گوید: «موسیقی که برای صحنه نمایش یا تصویر نوشته شده، از موضوع این دو واسط الهام می‌گیرد. اما زمانی که واسطه‌ها وجود ندارند و موسیقی اجرا می‌شود، نه تنها یادآور تصویر، بلکه خالق هرگونه تخیل در ذهنِ شنونده-بیننده است: تصوری فراتر از تصویر».

رضاعی سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین موسیقی را در جشنواره فیلم فجر به خاطر فیلم «نگار» به کارگردانی «رامبد جوان» دریافت کرد. او پیش از این هم برای فیلم‌های «ماهی و گربه»، «در دنیای تو ساعت چند است؟» و «اژدها وارد می‌شود» از طرف خانه سینما، انجمن منتقدین و جشنواره حافظ، کاندیدا و برنده جوایزی شده بود. رضاعی همچنین در سال‌های اخیر فعالیت نشر خودش با نام  «م» را جدی‌تر کرده و با انتشار موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» توانسته به فروش بالایی دست پیدا کند.

سازباز که مجموعه‌ا‌ی مستقل و خصوصی است در چند سال گذشته بسیار فعال عمل کرده و برگزاریِ رویدادهایی مانند «شب‌های جز»، «شب‌های جنوب»‌ و همچنین مشارکت در برگزاری «هفته موسیقی تلفیقی تهران» را در کارنامه دارد. علاوه بر آن، سازباز تک رویدادهای جدیدی را برنامه‌ریزی کرده که کنسرت کریستف رضاعی اولین اجرا خواهد بود.

این کنسرت که ساعت ۲۱ روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود به همت سازباز و نشر «م» با حمایت شرکت زرسیما آرا (نماینده لورآل فرانسه در ایران) برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت «تیوال» مراجعه کنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 - 14:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کریستف رضاعی بار دیگر «تصوری فراتر از تصویر» را روی صحنه می‌برد | موسیقی ما