برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگو با خواننده تیتراژ سریال نوروزی «دیوار به دیوار»
مهرداد یکتا: «تیتراژ» بهترین معرف خوانندگان در دو دهه اخیر بوده است
موسیقی ما - مهرداد یکتا آهنگساز و خواننده، از سال 1368 با برنامه‌های رادیویی کودک و نوجوان و پس از آن در سال 1372 وارد تلویزیون شد و در سال های 74 و 75 موفق به دریافت دیپلم افتخار از جشنواره تئاتر فجر در زمینه تنظیم موسیقی تئاتر شد. او در سال 78 پس از موفقیت در تست خوانندگی صدا و سیما و با اجرای قطعه مسافر به همراه ارکستر سمفونیک صدا و سیما پا به این عرصه نهاد و پس از آن چهار قطعه را به همراه ارکستر سمفونیک صدا و سیما به آهنگسازی محمد بیگلری پور و ایرج رئیس فرشید اجرا کرد.
این هنرمند در دهه 80 بیشتر به آهنگسازی در زمینه ملی مذهبی برای گروه‌های بین‌المللی همسرایی پرداخت و طی سالهای اخیر تیتراژهای برنامه‌های تلویزیونی همچون ایران ما و برنامه‌های خانواده را خواند . آخرین اثر مهرداد یکتا تیتراژ سریال «دیوار به دیوار» بود که در ایام نوروز به کارگردانی سامان مقدم پخش شد و به همین بهانه با او هم‌کلام شدیم.
 
  • * از مقدمات همکاری با آقای مقدم بگویید.
با توجه به اینکه حدود  ٢٤ سال است به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده با صدا و سیما همکاری دارم و ارتباط و شناخت دورادوری که با آقای مقدم داشتم ، پس از مطرح شدن تولید این کار و جلساتی که داشتیم تصمیم بر این شد که تیتراژ این سریال با صدای من اجرا شود .
 
  • * نقش  موسیقی تیتراژ و یا جایگاه آن در موفقیت یک  اثر را چگونه می‌بینید؟
موسیقی‌های تیتراژ در دو دهه اخیر بهترین معرف یک خواننده در میان مخاطبین بودند  و همچنان اگر یک سریال خوب تولید شود و در کنار آن موسیقی خوب ساخته شود این موضوع صادق است ولی در سال های  اخیر به موازات کار های تلویزیونی فضا های دیگری ایجاد شده تا جوانانی که وارد این مارکت میشوند بتوانند آثار خود را ارائه کنند ولی همچنان کارهای تلویزیونی میتوانند نقطه مثبتی در معرفی یک هنرمند باشند .
 
  • * موسیقی فیلم یا سریال چقدر در ارتباط یک خواننده با هواداران موثر است ؟
با توجه به این که در سال گذشته آلبومی را تولید کردم و هم اکنون در مراحل اداری و پایانی انتشار قرار داریم ، از ابتدا تصمیم داشتم که قبل از توزیع اولین آلبوم آهنگی را به عنوان معرفی خودم اجرا کنم .
 
  • * هم‌اکنون مشغول چه فعالیت‌هایی هستید؟
من از سال 1368 کار خود را به عنوان آهنگساز با رادیو آغاز کردم و از سال 1372 با تلویزیون کار کردم ، عمده فعالیت من در این سالها در زمینه کودک و نوجوان بود و از کار هایی که بیشتر دیده شد میتوان به فیتیله اشاره کرد و مدت بیش از سه سال به عنوان سرپرست آهنگسازان با برنامه جمعه به جمعه کار کردم و این همکاری با صدا و سیما همچنان ادامه دارد و سال گذشته 26 قسمت برای شبکه استانی اصفهان آهنگسازی کردم و هم اکنون پیشنهاد هایی از سوی شبکه 2 دارم .
 
  • * فکر می‌کنید بازتاب مثبت تیتراژ «دیوار به دیوار» محرکی در تولیدات مستقل شما خواهد شد؟
تیتراژ دیوار به دیوار با توجه به اینکه طی 60 قسمت و در ایام نوروز پخش شد احساس میکنم تاثیر مثبتی داشته ولی به هر حال هر اثر هنری مخاطب خاص خودش را دارد. البته آهنگسازی تیتراژ پایانی کار بر عهده من نبوده و امید محرم زاده این کار را بر عهده داشته.
 
  • * چندی پیش قطعه «دارا و ندار» منتشر شد و بازتاب خوبی میان مخاطبان داشت. چرا پس از آن قطعه‌ای منتشر نکردید؟
خوشبختانه این قطعه اقبال خوبی پیدا کرد ، البته من 3 قطعه از آلبوم را پخش کردم و امیدوارم سایر قطعات را تا تابستان در آلبوم بشنویم ، اما 2 کار دیگر را به صورت تک‌آهنگ آماده دارم و امیدوارم پیش از تولید آلبوم بتوانم این قطعات را منتشر کنم.
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردین 1396 - 12:36

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهرداد یکتا: «تیتراژ» بهترین معرف خوانندگان در دو دهه اخیر بوده است | موسیقی ما