برنامه یاد بعضی نفرات
 
با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان آواز ایرانی و کشف و معرفی چهره‌های جدید
اولین شب آواز ایرانی سال 96 برگزار می‌شود
موسیقی ما - اولین شب‌ آواز ایرانی روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت ۱۸ در تالار «سوره» حوزه هنری برگزار می‌شود.
 
در سری جدید شب آواز ایرانی همانند گذشته 6 گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که یک گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد‌ شد.
 
 در نوزدهمین شب‌آواز ایرانی اکرام مهرآوا به همراه رضا پیامنی (نوازنده سنتور) یکی از گروه‌‌های شرکت کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای آوازی در مایه راست پنجگاه با استفاده از شعر‌های اکرام مهرآوا می پردازند.
 
 اکرام مهرآوا، شاعر، ترانه‌سرا و تصنیف ساز، متولد 1350(اندیمشک) ردیف آوازی را به‌صورت خودآموز با استفاده از نوارهای محمدرضا شجریان، عبدالله دوامی و محمود کریمی فراگرفته است. ﺗﺸﮑﯿﻞ ﮔﺮوه ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﻫﻢ آوا و ﺑﺮﮔﺰاری ﮐﻨﺴﺮت ﻫﺎی ﻣﺘﻌﺪد، ﺷﺮﮐﺖ در ﺟﺸﻨﻮاره ﻫﺎی ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ اﺳﺘﺎﻧﯽ و ﻓﺠﺮ، ﺑﺮﮔﺰﯾﺪه شدن در 2 دوره ﺟﺸﻨﻮاره ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ اﺳﺘﺎن ﺧﻮزﺳﺘﺎن، ﺑﺮﻧﺪه 16 ﺟﺎﯾﺰه ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﻧﻤﺎﯾﺸﯽ از ﺟﺸﻨﻮاره ﻫﺎی ﻣﻠﯽ، ﻣﻨﻄﻘﻪ ای و اﺳﺘﺎﻧﯽ تئاﺗﺮ، 2 دوره رﯾﺎﺳﺖ اﻧﺠﻤﻦ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن اﻧﺪﯾﻤﺸﮏ ، دﺑﯿری ﻫﺸﺘﻤﯿﻦ ﺟﺸﻨﻮاره ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ اﺳﺘﺎن ﺧﻮزﺳﺘﺎن از جمله فعالیت‌های هنری مهر آوا به شمار می‌آید.  
 
 همچنین رضا پیامنی (نوازنده سنتور) متولد 1361 شهر اندیمشک است. وی از محضر اساتیدی چون حسین پرنیا و اردوان کامکار بهره برده و دوره های مقدماتی _متوسط_ردیف میرزاعبدلله و قطعاتی از استادان پایور مشکاتیان و پشنگ کامکار را گذرانده است. کسب مقام دوم موسیقی متن بیستمین جشنواره تئاتر فجر همراه با نمایش هویی، اجرا در پنجمین جشنواره جوان کشور و کسب مقام اول به همراه گروه نوروز و اجرای گروهی در بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر از مهم ‌ترین فعالیت های هنری پیامنی محسوب می شود.
 
از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می‌توان به اجرای علیرضا جواهری به همراه علی نعمت الهی (نوازنده تار) اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه شور با استفاده از غزلیات حافظ می‌پردازد.
 
 علیرضا جواهری متولد 1360 (اصفهان) موسیقی را در رشته آواز در سنین نوجوانی و در خدمت پدر خود (استاد عباس جواهری) که از اساتید بنام تعزیه و ردیف موسیقی آیینی است آغاز کرده و سپس در سال 1380 به جهت بهره مندی از مبانی تئوری و آکادمیک رشته آواز به محضر استاد منصور اعظمی کیا راه یافته است. وی همچنین از راهنمایی های استاد نعمت اله ستوده و عموی خود استاد عبدالحسین جواهری بهره برده است.
 
اجراهای متعدد موسیقی در سطح دانشگاه های ایران و سلسله اجراهای سراسری تعزیه، کسب مقام برگزیده پنجمین جشنواره ملی نمایش های آیینی در سال1395از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها و افتخارات هنری جواهری به‌شمار می آید. همچنین علی نعمت الهی (نوازنده تار) متولد 1366 شهر اصفهان دارای لیسانس موسیقی از دانشگاه ارم شیراز است. وی از محضر اساتیدی چون جواد رضایی، هوشنگ ظریف، کامران کیوان بهره برده است و با اساتیدی چون حسین خواجه امیری، ملک مسعودی و مجتبی عسگری همکاری داشته است. شرکت در فستیوال داش آغوز با گروه سماعی و همکاری با صدا و سیمای اصفهان، یزد و تهران از جمله فعالیت های هنری نعمت الهی در زمینه موسیقی است.
 
 در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت که علاقه‌مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تکمیلی وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه هنری مراجعه کنند.
 
 علاقه‌مندان برای تماشای برخط نوزدهمین شب آواز ایرانی می‌توانند‌ به وب‌سایت موسسه حام به نشانی www.e-haam.ir مراجعه کنند. نوزدهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر شنبه  30 اردیبهشت‌ماه ساعت 18 در تالار «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اردیبهشت 1396 - 12:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین شب آواز ایرانی سال 96 برگزار می‌شود | موسیقی ما