برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای خاطره انگیز شهرام میرجلالی در نوزدهمین شب آواز ایرانی
آلبوم موسیقی «نرگس فتان» رونمایی شد
موسیقی ما - نخستین برنامه شب آواز ایرانی در سال 96، با اجرای 5 گروه موسیقایی و همچنین رونمایی از آلبوم موسیقی «نرگس فتان» در حوزه هنری برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، جدیدترین برنامه شب آواز ایرانی شنبه 30 اردیبهشت ماه با اجرای عباس سجادی و با حضور فریدون شهبازیان و علی اصغر شاه زیدی به عنوان داوران و كارشناسان این برنامه و همچنین اجرای پنج گروه موسیقایی و آوازی و رونمایی از آلبوم موسیقی «نرگس فتان» اثر استاد شهرام میرجلالی برگزار شد.
 
آلبوم موسیقی «نرگس فتان» شامل 12 قطعه موسیقی و با هم‌نوازی تار و تنبك استاد شهرام میرجلالی و رضا ترشیزی است. شهرام میرجلالی (زاده ۱۳۳۸، اهواز)، نوازنده و آموزگار ایرانی تار و عود است. وی از نوازندگان برجسته تار مكتب اصفهان بوده و از شاگردان استادانی چون جلیل شهناز و سیدحسن كسایی به‌شمار می‌آید. وی در كارنامه هنری خود سابقه همكاری با هنرمندانی چون محمدرضا شجریان، همایون شجریان، علیرضا افتخاری، ایرج بسطامی و حسام‌الدین سراج را دارد. میرجلالی در این برنامه قطعاتی را با همراهی آواز استاد علی‌اصغر شاه‌زیدی و تنبك پدرام بلورچی به‌عنوان میهمان ویژه اجرا كرد كه با استقبال بسیار خوب حضار همراه شد.
 
شایان ذكر است كه آلبوم موسیقی «نرگس فتان» از روز یك‌شنبه 31 اردیبهشت ماه در فروشگاه‌های معتبر مركز موسیقی سراسر كشور قابل تهیه است.
 
از دیگر بخش‌های نوزدهمین برنامه شب آواز ایرانی می‌توان به اجرای حمیدرضا فرهنگ اشاره كرد كه به اجرای آوازی در مایه دشتی با استفاده از اشعار مولانا پرداخت.
 
همچنین حسین صائمی به همراه علی بدری (نوازنده سه‌تار) یكی از گروه‌‌های شركت كننده در مراسم بودند كه به اجرای آوازی در مایه سه‌گاه با استفاده از غزل‌های حافظ پرداختند.
 
از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می‌توان به اجرای كیان حامدی‌نژاد به همراه ادیب فروزان(نوازنده تار) اشاره كرد كه آوازی در مایه دشتی با استفاده از شعرهای حسین منزوی را اجرا كردند.
 
اكرام مهرآوا نیز به همراه رضا پیامنی (نوازنده سنتور) نیز یكی از گروه‌‌های شركت كننده در مراسم بودند كه به اجرای آوازی در مایه راست پنجگاه با استفاده از شعر‌های اكرام مهرآوا پرداختند.
 
از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می‌توان به اجرای علیرضا جواهری به همراه علی نعمت الهی (نوازنده تار) اشاره كرد كه آوازی در مایه شور با استفاده از غزلیات حافظ را اجرا كردتد.
 
در پایان مراسم، كیان حامدی‌نژاد به همراه ادیب فروزان (نوازنده تار) به عنوان گروه برتر نوزدهمین برنامه شب آواز ایرانی از سوی داوران انتخاب شدند.
 
گفتنی‌است برنامه شب آواز ایرانی به همت مركز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر، با هدف تجلیل از پیش‌كسوتان آواز ایرانی، كشف و معرفی چهره‌های جدید شكل گرفته است و آخرین شنبه های هر ماه ساعت 18 در تالار «اندیشه» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1396 - 08:37

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم موسیقی «نرگس فتان» رونمایی شد | موسیقی ما