برنامه یاد بعضی نفرات
 
زیر نظر مجید کیانی و برونو نتل
کتاب «هزاردستان» به کوشش محسن محسنی منتشر شد
موسیقی ما - کتاب «هزاردستان؛ انگاره‌ی موسیقی ایران» به کوشش «محسن محسنی» و زیر نظر استاد «مجید کیانی» و با همکاری پروفسور «برونو نتل» منتشر شد. این کتاب  یک تز علمی، پژوهشی و کاربردی در آواز ایرانی است که بر اساس سمینار استاد نورعلی برومند در دانشگاه ایلینویز امریکا درباره‌ی ارتباط آواز هزاردستان با موسیقی ایرانی پژوهش و نگارش شده است.
 
بررسی و تحلیل انگاره‌های تحریری و برخی ویژگی‌های سبکی اساتید بزرگ آواز و ساز در موسیقی ایرانی از نظر صدادهی و جمله‌بندی و مقایسه‌ی آن با فاکتورهای موجود در طبیعت یعنی آواز بلبل از جمله ارکان اصلی این پژوهش است که می‌تواند ضمن ایجاد شناخت و معرفی مختصات موسیقی ایرانی دریچه‌هایی در جهت تنوع تحریری آواز ایرانی بگشاید.
 
این کتاب حاصل پژوهشی است که زیر نظر استاد مجید کیانی و با همکاری پروفسور برونو نتل توسط انتشارات سوره‌ی معر منتشر شده، همچنین یک عدد لوح فشرده حاوی 96 ترک صوتی، شامل تحریرهای آنالیز شده از هزاردستان و تحریرهای استادان آواز و پنجه‌های استادان ساز (تار، سه‌تار، کمانچه، نی و سنتور) ضمیمه‌ی این مجموعه است.
 
این کتاب شامل فصل‌های محتلف است که از جمله‌ی آن می‌توان به اهمیت هزاردستان در تاریخ، فرهنگ و اقلیم ایران، بررسی علمی مکانیزم صدادهی هزاردستان و انسان، گذری بر تحریر پرندگان در ردیف موسیقی ایرانی، تجزیه و تحلیل جمله بندی تحریرهای هزاردستان،‌ تجزیه و تحلیل جمله بندی تحریر خوانندگان آواز،‌ تجزیه و تحلیل جمله بندی پنجه در نوازندگان ساز و پژوهش میدانی پیرامون پرندگان آوازخوان در طبیعت اشاره کرد.
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1396 - 15:37

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب «هزاردستان» به کوشش محسن محسنی منتشر شد | موسیقی ما