برنامه یاد بعضی نفرات
 
هنرمندان از امروز در کرمان می‌نوازند
جشنواره موسیقی نواحی امروز آغاز می‌شود
موسیقی ما - دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از امروز همزمان با ایام عید سعید فطر با اجرای چند برنامه در تالارهای شهرکرمان آغاز می‌شود. در این جشنواره که تا جمعه نهم تیر ادامه دارد، گروه‌های مختلف اجراهای خود را در قالب بخش‌های «راویان اصالت و پیشکسوتان»، «اجراهای عمومی» و «عمومی ویژه شهرستان‌ها» روی صحنه خواهند برد.
 
در بخش راویان اصالت (تالار اجتماعات اتاق بازرگانی)، ‌منظومه «باقر و گل‌اندام» با هنرمندی اسماعیل یکتاپرست (نوازنده سرنا)،‌ منظومه «حیدر بیک و ماه سمنبره» با هنرمندی آزاد حمزه (خواننده) و مونس رحیم‌پور (نوازنده نی) اجرا می‌شود. همچنین بخش پیشکسوتان (تالار اجتماعات اتاق بازرگانی) شامل اجراهایی چون منظومه «خرم زیبا» و منظومه «کامران جنگجو» با هنرمندی فرامرز زارعی و علی ناصری (خواننده)، اسماعیل فولادی (نوازنده تمبک)، اصغر جوشن‌پور (نوازنده چنگ)، منظومه «چوپان و گیس» با هنرمندی حسین جوهری و منظومه «اصلی و کرم» با هنرمندی گرام افشار و هوشنگ کردستانی است.
 
بخش اجراهای عمومی شهر کرمان نیز که از ساعت 20:30 تا 23 در فضای باز پارک مادر برگزار می‌شود، شامل گروه‌هایی چون گروه اخوان از سنندج، گروه مازندران، گروه «میسان» از خوزستان، گروه «توکلی نیا» از منوجان، گروه «زنگشاهی» از سیستان و بلوچستان، گروه «آوای موج» از بوشهر، گروه کشور ترکیه و گروه «آوای چنگ» از منوجان است.
 
بخش عمومی ویژه شهرستان‌ها نیز شامل شهرستان بافت: گروه «سعادتی» - ترکمن صحرا ، گروه بوکان، گروه «نظرآباد» از بافت، گروه «خلج» از افغانستان، شهرستان رفسنجان: حق رضا نظری از همدان، گروه «قدمی» از ساوه، عاشیق احد ملکی از آذربایجان، گروه طهماسب برجی از نرماشیر، گروه «آفرینش» از کرمان، شهرستان زرند: گروه لرستان، گروه «قره خانی» از خراسان رضوی، گروه قنبرپور و سید احمد حسینی از علی‌آباد کتول، گروه «آئین هلیل» از جیرفت است.

دهمین جشنواره موسیقی نواحی علاوه بر اجرای موزیسین‌های ایرانی، شاهد حضور هنرمندانی از چهار کشور قرقیزستان،‌ افغانستان، ترکیه و آلمان خواهد بود. کوتمانالی سلطان بکُف و زمیربک بایالف از قرقیزستان،‌ گلتکین بُلوت و کِم سویندیک از ترکیه، محمدولی خلج از افغانستان، لیزا گوپ و لوتوز دوسردا از آلمان، هنرمندانی هستند که از این چهار کشور به ایران آمده‌اند.
 
دهمین جشنواره موسیقی نواحی از امروز (6 تیر) تا جمعه نهم تیر در کرمان برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تیر 1396 - 13:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشنواره موسیقی نواحی امروز آغاز می‌شود | موسیقی ما