برنامه یاد بعضی نفرات
 
در جریان برگزاری تور کنسرت‌های این هنرمند در رشت، آستارا و قزوین و در گفت‌وگو با «موسیقی ما» عنوان شد
رضا صادقی: لطفاً آلبوم «یعنی درد» را از زبان یک رفیق بشنوید
موسیقی ما - «رضا صادقی» در ادامه تور کنسرت‌های آلبوم «یعنی درد» در سه شهر ایران روی صحنه رفت. این خواننده 24 تیرماه در آستارا، 25 تیر در قزوین و 26 و 27 تیر هم در رشت اجرای برنامه داشت و برای اولین‌بار قطعات جدیدش را به همراه دوستدارانش زمزمه کرد. البته تور کنسرت‌های یعنی درد از شهر اصفهان شروع شد و این خواننده قرار است پس از کنسرت 31 تیرماه در تهران، به چند شهر دیگر ایران هم سفر کند. کنسرت‌های رضا صادقی در شهرهای مختلف ایران در حالی برگزار می‌شود که فضای آلبوم جدید این خواننده با آثار چند سال اخیرش تا حدودی از لحاظ کلام و موسیقی تفاوت دارد. ولی این تفاوت باعث نشده تا دوستداران آقای مشکی پوش موسیقی ایران نگاه انتقادی نسبت به آثار جدیدش داشته باشند. قطعه یعنی درد از آلبوم رضا صادقی هم این روزها در حال شنیده‌شدن بین مخاطبان موسیقی است و در کنسرت‌های آستارا و قزوین و رشت او طرفداران زیادی داشت.
 
اولین اجرای رضا صادقی در شمال ایران به میزبانی شهر آستارا در یک سالن 650 نفری و طی یک سانس برگزار شد که در این برنامه «علیرضا شیرزاد» در برگزاری کنسرت با تیم اجرایی همکاری داشت. اجرای این گروه در قزوین در یک سالن 1800 نفره و با همراهی «مهدی دهخدانیا» و «امید گمرکچی» برگزار شد.

کنسرت رشت هم طی دو سانس در سالن 600 نفره روی صحنه رفت که در این برنامه هم «علیرضا شیرزاد» مدیریت فروشگاه موسیقی ماهور، گروه برگزارکننده را همراهی کرد. این سه کنسرت رضا صادقی به تهیهکنندگی «سعید کفاشی» و با مدیریت اجرایی «حسین ملکان» روی صحنه رفت.
 
رضا صادقی در این تور با ارکستر کامل به رهبری و نوازندگی درامز بهنام ابطحی روی صحنه رفت. سعید صارمی (نوازنده پرکاشن)، فاضل پیش (نوازنده گیتار کلاسیک)، مجید ترکاشوند (نوازنده ساکسوفون)، رضا آذرنجات (نوازنده ترومپت)، رامین براتی (نوازنده ترومبون)، اشکان محمدیان (نوازنده کیبورد)، پوریا پیرزاده (نوازنده کیبورد) و مسعود نوروزی (نوازنده ویولن) اعضای گروه مشکی‌پوشان در اجراهای رشت، آستارا و قزوین بودند.
 
در جریان برگزاری این تور دقایقی با رضا صادقی گپ زدیم. این خواننده درباره میزان استقبال از کنسرت‌هایش در شهرستان‌ها و آلبومش در نقاط دیگر ایران به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت: «این آلبوم وجهه خوبی نزد مردم پیدا کرده و افتخار دادند و محبت کردند آن را شنیدند. شروع تور کنسرت‌های ما از اصفهان بود و در ادامه به رشت و قزوین و آستارا سفر کردیم. خدا را شکر استقبال از تور کنسرت‌های «یعنی درد» تا الان خیلی خوب بوده و من خودم فکرش را نمیکردم. چون می‌دانم مردم چقدر درگیر دودوتا چهارتای زندگی هستند و فکر نمی‌کردم در این مدت کوتاه بتوانند آهنگ‌های آلبوم جدید را حفظ کنند و همراهی کنند اما این همراهی برای من باعث افتخار بود.»
 
رضا صادقی ضمن اعلام رضایت از پخش آلبوم یعنی درد اعلام کرد: «پیش از انتشار آلبوم در مورد مدل پخش آن و تبلیغات و گفتمانش بررسی‌های زیادی داشتیم. علاوه بر همکاری شرکت «آوای هنر» که زحمت بسیار زیادی کشیدند، بیشتر اتفاقات خوب این آلبوم را مدیون هوادارانم هستم. چون در یک حرکت جمعی برای این آلبوم تبلیغات بسیار خوبی انجام دادند. حتی در یک حرکت جالب آنطور که شنیده‌ام هر کس که آلبوم یعنی درد را می خرید، 4 سی دی هم برای دوستانش می خرید. خریدن سی دی برای من مهم نبود بلکه اشاعه تفکر این آلبوم برایم اهمیت زیادی داشت. به دلیل شرایط آش شله قلمکار موسیقی این روزها که با یک کلیک چندین آهنگ از چندین خواننده دانلود می‌شود،  نمی‌توان توقع داشت که یک آلبوم به این سرعت فراگیر شود. از سوی دیگر مردم هم دچار نوگرایی هستند و انتخاب های زیادی دارند. اما برای شنیده شدن یک آلبوم زمان شش ماهه لازم است تا بگوییم که مورد اقبال مردم قرار گرفته یا نه. ولی من تا اینجا از اتفاقات آلبوم یعنی درد راضی هستم.»
 
سواب دیگر ما از رضا صادقی این بود که قطعه اجتماعی یعنی درد از این آلبوم گمان می رود با توجه به مضمون اجتماعی‌اش در تهران بازخورد بیشتر داشته باشد گفت:«اتفاقاً برعکس است چون حس می کنم آهنگ یعنی درد به این دلیل در شهرستانها بیشتر پذیرفته شد که آنها این مدل دردها را بیشتر لمس می کنند. من خودم با افتخار بچه شهرستان هستم ولی تهران مرکزیت دارد و نواقص تا حدودی به دلیل پایتخت بودن کمتر است. همچنین نیازها در تهران و شهرستان متفاوت است و نیازها در شهرستان‌ها تا حدودی عمیق‌تر و ملموس‌تر است. اینکه در شعر گفته شده «درد یعنی شرمنده سفره بچه‌هاتی» را به وضوح در شهرستان‌های زیادی دیده‌ام. مردم شهرستان‌ها اگر دچار این موضوع نباشند هم به وضوح دیده‌اند. درد اجتماعی به مکان و زمان ربطی ندارد و در هر جایی می‌توان آن را لمس کرد و فکر می‌کنم به همین دلیل بوده که مخاطبان در شهرستان‌ها هم آلبوم یعنی درد را پذیرفتند.»
 
اما نکته جالب دیگر درباره آلبوم یعنی درد این است که رضا صادقی برای اغلب قطعاتش موزیک‌ویدئو تولید کرده است. ویدئوهایی که با برنامه منظم در حال پخش است. خواننده این مجموعه چنین دیدگاهی درباره روند تولید ویدئوهایش داشت: «چند ویدئوی دیگر باقی مانده و این تازه اول کار بود! می‌خواهم نکته‌ای را عنوان کنم آن هم این است که هر محصول هنری هم اگر تصویر داشته باشد اتفاقات خوبی برایش رخ می‌دهد. از سوی دیگر در زمانه الان ما از هر ماجرایی یک تصویر وجود دارد. مثلاً اتفاقات تلخ جامعه نظیر مشکلات کودکان و مسائل روانشناسانه‌ای که برای برخی افراد جامعه رخ می‌دهد، وقتی تصویر می‌شود و به نگاه مردم می رسد مورد بررسی و کنکاش قرار می‌گیرد. اتفاقات وحشتناک اجتماعی زیاد است ولی به دلیل فقدان اطلاع‌رسانی از طریق تصویر، مردم بی‌اطلاع بودند. الان هم جهان، جهانِ تصویر و دیدن است. بدون تعارف بگویم که آلبوم یعنی درد فصل تازه‌ای از حضور من در موسیقی است. به همین دلیل تصمیم گرفتم که این فصل تازه با نگاه و اتفاقات تازه همراه باشد. خدا را شکر می‌کنم که از موزیک‌ویدئوهای این آلبوم بازخوردهای خوبی گرفتم و مردم ما بهتر توانستند همذات‌پنداری کنند. ضمن اینکه این تجربه قبلاً برای سایر دوستان هم جواب داده بود و کلیپ‌های آنها مورد توجه مردم قرار گرفت و استفاده از تجربه دیگران زیبا است.»
 
رضا صادقی نهایتاً گفت: «به امید خدا 31 تیرماه در تهران اجرا داریم و سپس عازم شهرهایی نظیر بوشهر، میانه و مراغه می‌شویم و قرار است برای ادامه تور «یعنی درد» اتفاقات مهمی را رقم بزنیم. اسفندماه در لندن و منچستر روی صحنه خواهم رفت که آن هم در ادامه همین تور است. فقط از هواداران و عزیزانی که لطف می‌کنند و آلبوم را گوش می‌کنند یک خواهش دارم. لطفاً آلبوم یعنی درد را فارغ از هر اتفاق حاشیه‌ای موسیقی گوش کنید و احساس کنید که یک رفیق با شما صحبت می‌کند. دوست دارم که به عنوان یک رفیق با آنها صحبت کنم و حرف من را بشنوند. چون درد را از هر طرف بخوانند درد است. پس لطفاً بخوانند و به فکر درمانش باشند. این حرف را نگفتم که روی درد سوار شوم و بتازم. بلکه خواستم پارچه روی زخم را برداریم تا کرم به استخوان نرسیده است.»
 
همچنین در کنسرت رشت رضا صادقی او از دو مهمان ویژه میزبانی کرد. «پوریا حیدری» و «ارسلان جعفری» به شکل اتفاقی میهمان این کنسرت شدند.
 
در ادامه سفرنامه تصویری «سعید عبداللهی» از اجراهای این خواننده در رشت و قزوین را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1396 - 13:06

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رضا صادقی: لطفاً آلبوم «یعنی درد» را از زبان یک رفیق بشنوید | موسیقی ما