برنامه یاد بعضی نفرات
 
نخستین همکاری آهنگساز فیلم «شب های روشن» با بهمن فرمان‌آرا
پیمان یزدانیان: شاید موسیقی «دل دیوانه» را با ارکستر فیلارمونیک پراگ ضبط کنیم
موسيقى ما - پيمان يزدانيان ساخت موسيقى متن فيلم سينمايى «دل ديوانه»، آخرین ساخته بهمن فرمان‌آرا را برعهده گرفت.

«دل دیوانه» نهمین ساخته بهمن فرمان‌آرا است که دی و بهمن ۹۵ در شهرستان رامسر فیلمبرداری شد و پیش‌تر بنا بود احمد پژمان آهنگسازی این فیلم را برعهده داشته باشد.

پیمان یزدانیان درباره این تجربه که اولین همکاری مشترک او و بهمن فرمان‌آرا محسوب می‌شود، به «موسیقی ما» می‌گوید: «آشنایی من با جناب فرمان‌آرا به این پروژه برنمی‌گردد و سال‌ها افتخار دوستی با ایشان را در معاشرت‌های خانوادگی داشته‌ام. البته که همکاری با او آرزوی دیرینه من بوده و خودشان هم همیشه اذعان داشته‌اند که به این همکاری علاقه‌مند و منتظر یک فرصت مناسب هستند. زمانی که این فیلم کلید خورد و اخبارش روی سایت‌ها منعکس شد، دلم برای ساخت موسیقی این فیلم پرکشید. یک اس‌ام‌اس شخصی برای آقای فرمان‌آرا فرستادم و گفتم چقدر خوب می‌شد اگر من افتخار ساخت موسیقی این فیلم را داشتم. ایشان هم گفتند که از قبل با احمد پژمان صحبت کرده‌اند. من هم گفتم چقدر عالی و امیدوارم برای فیلم‌های دیگر افتخار این همکاری را داشته باشم. خلاصه گذشت، تا اینکه من سال گذشته برای دو فیلمی که در بخش «نوعی نگاه» فستیوال کن داشتم، به فرانسه رفتم. علاوه بر آن، از من دعوت شده بود تا فیلم «24 فریم» عباس کیارستمی را هم ببینم که همانجا متوجه شدم آقای فرمان‌آرا هم به دیدن این فیلم دعوت شده‌اند. ایشان از من خواستند دیداری داشته باشیم و در همان دیدار بود که گفتند به خاطر مشکلاتی که وجود داشته، آقای پژمان نمی‌توانند این موسیقی را بسازند و با توجه به این‌که مدت‌ها قرار بود همکاری داشته باشیم، می‌خواهم که خودت موسیقی این فیلم را بسازی. من هم خیلی خوشحال شدم و با هم به ایران برگشتیم و فیلم را دیدیم و شروع به صحبت درباره داستان و حال و هوا و تصاویر فیلم کردیم و متوجه شدم که دیدگاه‌مان در خیلی از بخش‌ها به هم نزدیک است.»
 
یزدانیان درباره نوع موسیقی‌ای که برای این فیلم در نظر گرفته می‌گوید: «با دیدن فیلم، متوجه نخ تسبیحی شدم که کارگردان در تمامی موارد ساخت این فیلم (همچون نوع فیلمبرداری، دکوپاژ، داستان، بازی‌ها و...) لحاظ کرده‌اند و این مفهوم خودبه‌خود به من کمک کرد تا تم‌هایی را برای «دل دیوانه» بنویسم. الان هم کار در مرحله تنظیم ارکسترال این تم‌ها قرار دارد. هنوز قطعی نیست اما به احتمال دارد این اثر را با «ارکستر فیلارمونیک پراگ» اجرا و ضبط کنیم.»
 
فاطمه‌ معتمدآریا، بهمن فرمان‌آرا، علی نصیریان، لیلا حاتمی، صابر ابر، علی مصفا، رویا نونهالی، داریوش اسدزاده، پانته‌آ پناهی‌ها، مریم بوبانى، اصغر پیران و سیاوش چراغی‌پور در آن به ایفای نقش پرداخته اند. فرمان‌آرا، همچنین نویسنده و تهیه‌کننده «دل دیوانه» نیز هست.
 
سایر عوامل اصلی این فیلم که به زودی آماده نمایش خواهد شد عبارتند از جانشین تهیه کننده و مجری طرح: ماهان حیدری، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: مانفرد اسماعیلی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، صدابردار: ساسان نخعی، طراح صحنه: کیوان مقدم، طراح لباس: سارا سمیعی، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، عکاس: مسعود اشتری، فیلمبردار پشت صحنه: الی حیدری، منشی صحنه: غزل رشیدی، مدیر تولید: وحید مشاری، مدیر تدارکات: جواد راهزانی، تدوین و صداگذاری: عباس گنجوی، طراح تیتراژ: ساعد مشکی، جلوه‌های ویژه بصری: سینا قویدل، مدیر روابط‌ عمومی و مشاور رسانه‌ای: عسل عباسیان.
 
پیمان یزدانیان (آهنگساز و نوازنده پيانو) تا کنون هفت آلبوم موسيقى منتشر كرده و با اكثر كارگردان‌هاى به نام همچون مسعود کیمیایی، عباس کیارستمی، کمال تبریزی، اصغر فرهادى، فرزاد موتمن و... همكارى كرده است. اين هنرمند سال گذشته براى فيلم سينمايى «بدون تاريخ، بدون امضا» ساخته وحيد جليلوند در سى و پنجمين جشنواره فيلم فجر، براى هفتمين بار نامزد دريافت سيمرغ بلورين بهترين موسيقى متن شد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1396 - 14:53

دیدگاه‌ها

سه شنبه 3 مرداد 1396 - 16:53

.موفق باشی پیمان عزیز.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیمان یزدانیان: شاید موسیقی «دل دیوانه» را با ارکستر فیلارمونیک پراگ ضبط کنیم | موسیقی ما