برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آهنگسازی جواد بطحایی
آلبوم «شب زیبا» با صدای «سالار عقیلی» منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم «شب زیبا» با صدای «سالار عقیلی» و آهنگسازی «جواد بطحایی»، منتشر شد. این اثر برای گروه سازهای ایرانی به علاوه ویولنسل طراحی شده است؛ شب زیبا را در مایه اصفهان می‌شنویم سه تصنیف و یک چهارمضراب گروهی نیز دیگر آهنگ‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

آلبوم جدید «سالار عقیلی» با عنوان «شب زیبا»، توسط مرکز «پخش رها» منتشر شده و در دسترس موسیقی دوستان قرار گرفته است. این آلبوم مشتمل بر هفت قطعه «تصنیف بگو به باران»، «آواز شب اختر شکنان»، «تصنیف شب زیبا»، «آواز شعر رنگین»، «سرافشان-چهار مضراب»، «فرود» و «تصنیف افسانه های شاد» می باشد که به آهنگسازی «جواد بطحایی» و بر اشعاری از «محمدرضا شفیعی کدکنی» و «نوذر پورنگ» ساخته و پرداخته شده است
.
در این اثر هنرمندان سرشناس موسیقی کشورمان، ارسلان کامکار (عود)، شاهو عندلیبی (نی)، نوید دهقان (کمانچه، کمانچه آلتو)، حسین حدت (تار)، امین گلستانی (تارباس)، فرهاد صفری (تمبک و کوزه)، شهریار نظری (دف)، پارامیس رحمانی (قیچک آلتو)، آتنا اشتیاقی (ویولنسل)، نیما بطحائی (سنتور باس) و جواد بطحائی (سنتور)، به نوازندگی پرداخته و آواز «سالار عقیلی» را همراهی کرده اند.
 
جواد بطحایی در توضیح آلبوم آورده است: «همواره پیوند شعر و موسیقی بخشی تفکیک‌ناپذیر در هنر ایران زمین بوده است. نجواهای مادرانه، زمزمه های روستاییان و شالیکاران، مناجات و سوز و گدازهای عاشقان و عارفان همه با شعر و موسیقی از نهاد مردمی بر می آمده که با عمق جان آن را احساس و بیان می کردند اما به نظر من در گستره ادبیات هر شعر و غزل، دارای رنگ، روح، گرما، طراوت، عمق و لطافت خاصی است و چنین خواصی در دستگاه ها و آوازهای موسیقی ما نیز وجود دارد. به طور مثال اصفهان آوازی است رمانتیک، لطیف، با سرمایی لذت بخش و به رنگ آبی به طوری که مفاهیم عشق، امید، مهربانی، خلوص و گذشت و همدلی در آن نمودی پر رنگ دارد.
 
چنانچه این موسیقی در پیوند با اشعاری که چنین ویژگی هایی نیز در آن وجود داشته باشد (به عبارتی یکسان شدن رنگ شعر و موسیقی) این پیوستگی می تواند تاثیر عمیق تری در شنوندگان و صاحبدلان و اهل ذوق و ادب و موسیقی ایجاد کند. امید است این نگاه، و معنی توانسته باشد در این آلبوم رضایت خاطر شنوندگان فرهیخته و علاقمندان شعر و موسیقی را فراهم کند.»

آلبوم «شب زیبا» با صدای «سالار عقیلی»، از سوی «مرکز پخش رها» منتشر شد. علاقه‌مندان می توانند نسخه دیجیتال این آلبوم را از طریق سایت «ریتمو Ritmo.ir»، به صورت آنلاین و قانونی دانلود کنند.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مرداد 1396 - 13:28

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «شب زیبا» با صدای «سالار عقیلی» منتشر شد | موسیقی ما