برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوزدهم شهریور ماه
«حسین علیزاده» در جشن خانه سینما تجلیل می‌شود
موسیقی ما - «حسین علیزاده» آهنگساز و نوازنده برجسته موسیقی ایران در نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران در کنار سیروس ابراهیم‌زاده و کیانوش عیاری تجلیل می‌شود و جایزه سیف‌الله داد نیز به پاس یک عمر خدمت به فرهنگ و هنر ایران به دکتر محمدحسن خوشنویس اهدا خواهد شد.
 
این مراسم با حضور سینماگران، مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی و هنری کشورمان بعدازظهر روز یکشنبه 19 شهریورماه از ساعت 19:30 در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.
 
حسین علیزاده متولد اول شهریور 1330 در تهران، ردیفدان، آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده و مدرس موسیقی کشور است. او پس از طی هنرستان موسیقی به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و همزمان در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی نیز به تحصیل و اجرای کنسرت پرداخت. وی همچنین در دانشگاه برلین نیز تحصیل کرده است.
 
علیزاده علاوه بر آثار موسیقیایی ماندگار کشور، موسیقی متن فیلم‌های دلشدگان، گبه، ابر و آفتاب، مدرسه‌ای که باد برد، ایران سرای من، زشت و زیبا، دختران خورشید، عشق طاهر، لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند، نیوه مانگ، آواز گنجشک‌ها، ملکه، در چشم باد و آسمان زرد کم عمق را ساخته است.
 
علیزاده بخشی از موسیقی متن فیلم «پادشاهی بهشت» رایدلی اسکات را نیز در سال 2005 ساخته است و به خاطر آثارش بارها سیمرغ بلورین بهترین موسیقی فیلم فجر را در فیلم‌های  (گبه)1374، (زشت و زیبا)1377، (آواز گنجشک‌ها)1387، 1390 (ملکه) از آن خود ساخته و نامزد دریافت سه جایزه "گرمی " نیز بوده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1396 - 10:46

دیدگاه‌ها

سه شنبه 14 شهریور 1396 - 17:17

استاد بی نظیر موسیقی ایران

سه شنبه 14 شهریور 1396 - 17:17

هنرمند بزرگ ، آقا ، مرد ، تکرارنشدنی

چهارشنبه 15 شهریور 1396 - 09:04

جانم استاد❤❤

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «حسین علیزاده» در جشن خانه سینما تجلیل می‌شود | موسیقی ما