برنامه یاد بعضی نفرات
 
دیدار گروه مولانا با مردم ایران
اجرای جلیل عندلیبی و گروهش در جشنواره هد هد
موسیقی ما - بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی در حالی در شهر سنندج به پایان رسید که علاوه بر حاضرین در سینما بهمن سنندج، عموم مردم ایران از طریق شبکه سه، شما و کردستان به طور زنده شاهد اجرای گروه مولانا به سرپرستی، آهنگسازی و نوازندگی استاد محمد جلیل عندلیبی بودند.

در این اجرا علاوه بر استاد عندلیبی، سید رضا صلواتی (کردستانی) به عنوان خواننده حضور داشت، استاد بهزاد فروهری نی می نواخت، همایون پشتدار و فراز معروفی نوازندگی کمانچه را برعهده داشتند، صابر نظرگاهی به عنوان نوازنده تار حضور داشت، آراس رجبی عود می نواخت، سالار عندلیبی نوازندگی تنبک را بر عهده داشت، پیمان سلیمی فرد نوازنده سنتور بود و فرهاد عندلیبی و مختار زندسلیمی نوازندگی سازهای کوبه‌ای را بر عهده داشتند.

«نام تو جاوید ایران» و «کوردواری» دو قطعه اجرا شده از سوی گروه مولانا بود که با هنرنمایی نوازندگان و البته تحریرهای منحصر به فرد خواننده گروه باعث به وجد آمدن حاضران در اختتامیه «هد هد» شد. مردم سراسر ایران که از ساعت 20 و سی دقیقه از طریق گیرنده‌های خود شاهد این مراسم بودند با اجرای گروه مولانا صدای تشویق های ممتد حاضران در سالن را از شبکه سوم سیما، شما و کردستان شنیدند.

در پایان این برنامه از استاد محمدجلیل عندلیبی به خاطر یک عمر فعالیت هنری ارزشمند و تلاش برای اعتلای سطح موسیقی فاخر ایرانی و البته کردی تقدیر شد.

پیش از اجرای اختتامیه و در جلسه هم اندیشی رئیس سازمان صدا و سیما علی عسگری با هنرمندان و کارشناسان تعدادی از اهالی هنر سخنرانی کردند که محمدجلیل عندلیبی یکی از آنان بود. او چند ساعت پیش از پخش زنده اجرای موسیقی گروهش، با انتقاد از رویه صدا و سیما در طول چهار دهه اخیر گفت: «آیا زمان آن فرا نرسیده که موسیقی فاخر و البته تصویر نوازندگان و سازهایشان از صدا و سیما پخش شود؟ متاسفانه در برخی موارد شاهد پخش برنامه‌هایی نظیر سریال‌هایی با محتوای طلاق و اعتیاد از تلویزیون ایران هستیم که بر ذهن و روان مردم اثر سوء دارد. در این وضع چه توجیهی برای پخش نکردن تصویر ساز وجود دارد و چرا موسیقی فاخر که هنری الهی است باید با چنین محدودیت هایی رو به رو باشد.»

حاضران در جلسه هم اندیشی از سخنان کارشناسانه استاد عندلیبی قدردانی کردند و دیگر سخنرانان برنامه همچون بانو مرضیه برومند هم بر این سخنان صحه گذاشتند. شاید پخش زنده موسیقی با همراهی نوازندگان و سازهایشان در اختتامیه متاثر از این سخنان بوده باشد و شاید دوران انزوای موسیقی در صدا و سیما از هد هد بیستم به بعد تمام شود.
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1396 - 00:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای جلیل عندلیبی و گروهش در جشنواره هد هد | موسیقی ما