برنامه یاد بعضی نفرات
 
برای اولین‌بار و به صورت اختصاصی «از موسیقی ما» بشنوید و دانلود کنید
قطعه «بار دگر فراموشی» با صدای همایون شجریان و موسیقی «فردین خلعتبری» منتشر شد
موسیقی ما - نسخه اصلی قطعه «بار دگر فراموشی» با صدای همایون شجریان و شعر و موسیقی «فردین خلعتبری» برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار گرفت.
 
به گزارش «موسیقی ما» این تصنیف که موسیقی تیتراژ پایانی فیلم‌سینمایی «یک گزارش واقعی» (به کارگردانی داریوش فرهنگ) است، چندی پیش با کیفیت پایین و با نام «عاشقی» در برخی سایت‌ها منتشر شده بود. همچنین نام عوامل تولید این اثر هم به شکل کامل و صحیح عنوان نشده بود.
 
شعر و موسیقی قطعه «بار دگر فراموشی» اثری از فردین خلعتبری است و ضبط این کار در استودیو صبا و توسط «قاسم عابدین» و میکس و مسترینگ آن هم توسط «کاوه عابدین» انجام شده است.

فردین خلعتبری درباره جزئیات تولید قطعه «بار دگر فراموشی» و همچنین انتشار نسخه بی‌کیفیت آن در فضای مجازی گفت: «چندی پیش متوجه شدم نسخه بی‌کیفیت قطعه‌ای که با «همایون شجریان» در پائیز سال 88 برای تیتراژ فیلم‌سینمایی «یک گزارش واقعی» به کارگردانی آقای داریوش فرهنگ و تهیه‌کنندگی آقای منوچهر شاهسواری ساخته بودیم، منتشر شده است. این فیلم در زمان خودش اکران نشد و چندی پیش از طریق شبکه نمایش خانگی به دست مخاطبان رسید.»
 
آهنگساز «مدار صفر درجه» ادامه داد: «حدود دو هفته پیش دیدم که نسخه بی‌کیفیت این قطعه با صدای همایون شجریان در برخی سایت‌ها قرار گرفته است. سایت‌های معتبر لطف کردند و نسخه قبلی این کار -که کیفیت آن مونو بود- را حذف کردند. چند روز بعد حمیدرضا منبتی (سردبیر سایت موسیقی ما) درباره جزئیات این کار با من صحبت کرد. به او گفتم که انتشار این آهنگ بی‌کیفیت از طرف من یا همایون شجریان یا تهیه‌کننده فیلم صورت نگرفته است. باز هم از او تشکر می‌کنم که آن نسخه را در سایت «موسیقی ما» منتشر نکرد و دست نگه داشت و به انتشار نسخه اصلی این اثر کمک کرد. امیدوارم این قطعه که با اسم واقعی «بار دگر فراموشی» و با کیفیت خوب منتشر می‌شود، جایگزین آن قطعه بی‌کیفیتی شود که به گوش مخاطبان رسیده است.»
 
خلعتبری همچنین درباره سرایش ترانه این قطعه گفت: «من اساساً باور ندارم که ترانه‌سرا یا شاعر هستم. اینها یک‌سری کلماتی است که منطبق بر ملودی جاری می‌شود و من مرتب‌شان می‌کنم و مطمئناً از نگاه شعرا می‌تواند ایرادهای زیادی داشته باشد. چیزی که باعث می‌شود گاهی این کار را انجام دهم، احساس هماهنگ موسیقی و شعر است. خیلی از شعرا هم گاهی اوقات ملودی‌هایی را می‌سازند که با شعرشان عجین است. نه آنها با ساختن آن آهنگ‌ها آهنگساز می‌شوند و نه من با گفتن این شعرها، شاعر.»
 
این آهنگساز توانا نهایتاً در پاسخ به سوال خبرنگار «موسیقی ما» بابت زمان احتمالی انتشار آلبوم مشترکش با همایون شجریان گفت: «تمام کارهای این آلبوم انجام شده و انتشار آن به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی ناشر محترم بستگی دارد.»
 
قطعه «بار دگر فراموشی» با صدای همایون شجریان و موسیقی و شعر فردین خلعتبری را برای اولین‌بار از اینجا بشنوید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1396 - 20:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 21 شهریور 1396 - 12:13

خیلی ممنون آقای خلعتبری بابت این کار زیبا و این کیفیت جدید.کنار هم گذاشتن کلماتتان هم بدجور به دلمان نشست. همایون عزیز هم عالی و پراحساس مثل همیشه
بی تو خان آخرین چگونه بگذرد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعه «بار دگر فراموشی» با صدای همایون شجریان و موسیقی «فردین خلعتبری» منتشر شد | موسیقی ما