برنامه یاد بعضی نفرات
 
در برنامه «فرمول یک» با اجرای علی ضیاء عنوان شد
مادر محسن یگانه: انتخاب اول محسن، هنر بود
موسیقی ما - «رویا یزدان‌پناه» همسر شهید «محمدرضا یگانه» که مادر «محسن یگانه» خواننده سرشناس موسیقی پاپ است، سه‌شنبه چهارم مهرماه در برنامه «فرمول یک» با اجرای علی ضیاء، سخنان جالبی درباره حضور فرزندش در عرصه موسیقی، شهید حججی و دیگر مدافعان حرم و وضعیت جوانان امروزی گفت.

یزدان‌پناه در ابتدای این برنامه با اشاره به این‌که در زمان شهادت همسرش 21 سال داشته، در این باره که چطور راضی شده همسرش به جبهه برود، اظهار کرد: «فضای آن زمان به گونه‌ای بود که هر کسی در هر شرایطی باید این پیش‌بینی را می‌کرد. کسی نمی‌توانست بگوید من فرای جامعه در یک گوشه می‌ایستم و با جنگ کاری ندارم. جنگ تمام ریشه‌ها، برگ‌ها و ساقه‌های جامعه ما را درگیر کرده بود. من سه فرزند داشتم اما «آن کس که تو را شناخت جان را چه کند، فرزند و عیال و خانمان را چه کند، دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی، دیوانه‌ی تو هر دو جهان را چه کند...» آن زمان مسائلی چون فرزند و همسر جوان داشتن بی‌رنگ بود و رنگ، رنگ فرمان امام (ره) بود. زمان جنگ همبستگی و شهادت و ایثار بسیار زیادی در جامعه‌مان حاکم بود.»

او افزود: «به همسر شهید حججی رشک می‌برم که در شرایط خیلی بهتری از شرایط آن زمان ما با همسرش به توافق رسید که او برود و جان خود را فدا کند. من شهید حججی‌ها را ستایش می‌کنم و به همسر آنها بابت انتخاب سختشان تبریک می‌گویم. جوانان امروز با عشقی حسینی که در دل دارند، با موجی از فرهنگ‌هایی که از بیرون وارد می‌شود هم‌چون پیام‌های ماهواره روبرو هستند و جنگ درونی در آنها شکل گرفته است.»

این مدرس دانشگاه ادامه داد: «من شرایط سختی داشتم. سه فرزند داشتم که دلم می‌خواست بنا به فرمایش امام از آنها انسان بسازم. انسان‌هایی که برای جامعه مفید باشند. انسان‌هایی که نه این‌که بخواهم شعاری بگویم راه پدرشان را ادامه بدهند، بلکه افرادی که راه انسان‌ها را ادامه بدهند و انسانی زندگی کنند.»

مادر محسن یگانه یادآور شد: «دختر بزرگم متخصص زنان و دختر دومم دندانپزشک است. محسن هم از بچگی فرزند بسیار مقبولی بود. اگر ما از شیوه‌های کسب مقبولیت اجتماعی در جامعه آن زمان برای جوانانی که می‌خواستند در جامعه پذیرفته شوند صحبت کنیم، محسن دقیقاً در همان مسیر بود تا زمانی که وارد دانشگاه و آنجا با یک فضای جدید که غریب بود و اصلاً نمی‌توانم بگویم شبیه فضای خانه بود، روبرو شد و این موضوع انتخاب او را تغییر داد.»

او با بیان این‌که انتخاب اول محسن هنر بود اما من برای او تکلیف تعیین کرده بودم که مهندس شود، افزود: «هنر زیباست، خدا زیباست و زیبایی را هم دوست دارد. هنر هم زیباست، این‌که او به سمت هنر برود چالش بزرگی برای من و خانواده بود. اما او این انتخاب را کرد و انتخاب خوبی بود.»

مادر یگانه در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا این انتخاب محسن باعث طرد شدن او نشد؟، اظهار کرد: «او هنوز هم چالش دارد. جامعه ارزشی ما و کسانی که در بحث‌های ارزشی جنبه افراط را پیش می‌گیرند، نمی‌خواهند بپذیرند او اول یک انسان است، بعد یک جوان، بعد محسن یگانه که فرزند شهید است. این‌ها اولویت‌بندی دارد. اول بگذاریم او خودش باشد و حق انتخاب داشته باشد که من اعتراف می‌کنم این حق را از او گرفتم. دیگر نمی‌توانستم در زمانی که او خودش به این یقین رسیده که این مسیری نیست که می‌خواهد خودش را شکوفا کند و پتانسیل‌هایش را از بالقوه بالفعل دربیاورد. راهی بود که انتخاب کرد و در این زمان با تعارضات خانواده و بعضاً مخالفت‌هایی مواجه شد، اما خیلی پایدار، با ممارست و می‌توانم بگویم با تلاش فوق‌العاده به اینجایی رسید که الان هست.»

در ادامه ضیاء به گفتگویش با یگانه برای عید اشاره کرد و گفت: «نزدیک به عید با هم گفتگویی کردیم که متأسفانه هیچ‌وقت پخش نشد و او از این بابت از من ناراحت است و هر کاری که کردم از دلش درنیامد. او همیشه می‌گفت دم دمای عید حالم خوب نیست.»

یزدان‌پناه در این خصوص گفت: «23 اسفند 64 در عملیات والفجر 8 پدرش به شهادت رسید و سال‌تحویل تشییع پیکر او بود. این یک هفته نمی‌توانم بگویم یک نوستالژی، چون این واژه خیلی غریب است، این حس غریب‌تر از واژه نوستالژی است و نمی‌توانم بگویم با آن به سمت ساختن آن آهنگ رفته است. بلکه با حسی بالاتر و عمیق‌تر کاری ساخت که از آن طرف آب هم کامنت‌ها سرازیر شد. فرزندان غیرشاهد استقبال کردند. شاید بگویم آن لحظه به داشتن چنین پسری افتخار کردم که آن لحظه آن حس را آنقدر زیبا در خود شکل داد و به تصویر کشید و این حس را به همگان نشان داد. چون این حس می‌تواند درونی و برای خود او باشد اما وقتی این رنج را به خودش می‌دهد که این حس را بیرون بیاورد، کار او سخت تر می‌شود. آن‌قدر این انرژی زیاد بود و سخت بود که در زمان اجرای این آهنگ گریه‌اش را دیدید.»

ضیاء نیز بیان کرد: «بله او در آن گفتگو هم گریه کرد و بعد از آن هم به من گفت شماها همیشه سر سفره هفت‌سین پدرهایتان پیشتان بوده، اما من هیچ‌وقت سر سفره هفت سین پدرم را ندیده‌ام.»

یزدان پناه در این خصوص تاکید کرد: «باور می‌کنید آقای ضیاء، او هیچ‌وقت این جمله را به من نگفته است. شاید با شما خیلی راحت بوده و احساس کرده درکش می‌کنید. این درک را در شماها می‌بیند. او چنین آدمی است که اگر درک را در طرف مقابلش نبیند حرفش را به او نمی‌زند و در هر جَوی این طور صحبت نمی‌کند.»

ضیاء نیز با تشکر دوباره از محسن یگانه او را یک اتفاق مهم و درخشان در موسیقی پاپ ایران دانست.

مادر یگانه همچنین در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا غیر از این اثرِ پسرش، دیگر آثار او را گوش نمی‌کند؟ گفت: «چرا، او کاری به نام «گله‌ی کرکس‌ها» درباره فلسطین و کاری درباره سید و سالار شهیدان حضرت ابی‌عبدالله امام حسین (ع) ساخته که دوست دارم.»

او در بخش دیگری از سخنانش درباره شهدای مدافع حرم، بیان کرد: «این تقارن‌ها خیلی کم پیش می‌آید، هفته دفاع مقدس، محسن حججی و حسین (ع). مدافع حرمی که از حرم حضرت زینب (س) در بیرون مرزها دفاع کرده است. تاریخ تصویر مشابه این شهید با چهره باصلابت در کنار جلادش را کمتر تجربه کرده است. باید به خود ببالیم که چنین همسرانی داریم که شوهرانشان شهید حججی‌ها هستند.»

برنامه تلویزیونی «فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیاء و به تهیه کنندگی افشین حسین‌خانی، در نیمه دوم سال از شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 تا 18 از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1396 - 22:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 6 مهر 1396 - 17:39

عشقه است #نابغه_پاپ

پنجشنبه 6 مهر 1396 - 19:41

برترینننننننننننننننننننننننن خواننده دنیااااااااااااااا
صداش آرامش محضهههههههههههههههههههه
خاکی ترینننننننننننننی محسن جوننننننننننننننننننننننننن
ممنونم ازت بخاطر آهنگ های فوق العاده ای ک از همون اول راه تا همین الان ساختی
از نشکن دلموووووووووووو و اسکله تا همین حالا
ترک بعد تو هم عالی بود دوستان گوش کنید ضرر نمیکنید

جاست یگانه تا ابد

پنجشنبه 6 مهر 1396 - 19:49

درود بر خانم رویا یزدان پناه
بهترین فرزاند هارو تحویل جامعه داده دو تا دکتر
و یدونه
بهترین خواننده موسییقی پاپ

جمعه 7 مهر 1396 - 11:54

بی نظیر این مرد..
بدون تکیه به تلویزیون و تیتراژ خوانی ب همه موفقیت هاش رسیده و بازم میرسه
تنها با تلاش های بسیار زیادی ک داشته به این نقطه اوج رسیده.
سلطان موسیقی پاپ بدون شک
عاشقتم محسن<

شنبه 8 مهر 1396 - 15:15

شماهم خیییلی لایییییک داری داداش ☆○○○ امیدوارم یه روز امثال شما و داداش احسان روهم تو سینما و نمایش خانگی ببینیم مثل داداش بنیامین و فرزاد و استادان یزدانی و فلاحی ☆☆☆○○○○○○○○○○

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مادر محسن یگانه: انتخاب اول محسن، هنر بود | موسیقی ما