برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفتگو با کارگردان این فیلم‌سینمایی از متن تا حاشیه همکاری با خواننده «آینه قدی» بررسی شد
محمدرضا خردمندان: «بیست و یک روز بعد» با صدای مهدی یراحی ماندگار شد
موسیقی ما - «مهدی یراحی» تابستان امسال و در دومین تجربه سینمایی‌اش با پروژه فیلم‌سینمایی «بیست و یک روز بعد» همکاری کرد. اثری اجتماعی که با استقبال منتقدان سینما مواجه شد و در گیشه هم فروش خوبی داشت. مهدی یراحی برای این پروژه قطعه‌ای با ترانه و ملودی «امیرعلی بهادری» و تنظیم «هومن نامداری» اجرا کرد که این کار هم مورد توجه مخاطبان موسیقی و طرفدارانش قرار گرفت. برای این اثر ویدئوی خوش‌ساختی به کارگردانی «سپهر وکیلی» تهیه شد که در آن خود مهدی یراحی هم حضور داشت و به نوعی تداعی‌گر سکانس‌های فیلم بیست و یک روز بعد بود. پس از اکران این فیلم به سراغ محمدرضا خردمندان رفتیم و دقایقی را با این کارگردان درباره همکاری‌اش با مهدی یراحی گپ زدیم که در ادامه می‌خوانید:
 

*دغدغه‌های اجتماعی یراحی انگیزه همکاری ما
موسیقی ما در گفتگو با محمدرضا خردمندان، کارگردان فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به بررسی ابعاد این همکاری پرداخت. این کارگردان در پاسخ به دلایل انتخاب مهدی یراحی به عنوان خواننده این تیتراژ گفت:«از ماه‌ها پیش در مجموعه «باشگاه فیلم سوره» برنامه‌ریزی دقیقی برای اکران موفق فیلم «بیست و یک روز بعد» شده بود و بخشی از این برنامه به انتخاب یک خواننده درست برای تیتراژ فیلم برمی‌گشت. در ابتدای تصمیم‌گیری برای انتخاب خواننده تیتراژ فیلم، مهدی یراحی به دلیل تجربه موفق خوانندگی برای فیلم «نفس» همواره اصلی‌ترین گزینه مدنظر تیم تهیه و تولید فیلم بود. از سویی دغدغه ما برای طرح یک مسئله مهم اجتماعی در فیلم «بیست و یک روز بعد» که امروز بخش مهمی از جامعه درگیر آن است و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، نیاز به همراهی خواننده‌ای داشت که در حوزه هنر برای خود مسئولیت اجتماعی قائل باشد و مهدی یراحی به خوبی در آثار این سال‌هایش نشان داده نسبت به دغدغه‌های اجتماعی مردم شهر و کشورش بی‌توجه نبوده و نیست. به اعتقاد من همین مسئله نیز سبب شده تا او را در میان خوانندگان این سال‌ها متمایز کند‌‌.
 
 
*یراحی اولین و بهترین انتخاب بود
این کارگردان در ادامه افزود:«همه اینها تیم تهیه و تبلیغات فیلم را به این نتیجه رساند تا در اولین انتخاب به این خواننده پیشنهاد تماشای «بیست و یک روز بعد» را بدهند. یراحی اول از همه فیلم را دید و خدا را شکر بسیار دوست داشت و در اولین جمله بعد از تماشای فیلم به من گفت:من خودم را مخاطب این فیلم دیدم!»

 
*موسیقی باید تکمیل‌کننده فیلم باشد
خردمندان در ادامه گفت:«همین همراهی مهدی یراحی با حس و حال فیلم، زمینه پیشنهاد ما برای خوانندگی تیتراژ را فراهم کرد و او نیز پس از تأملاتی پذیرفت. آن چیزی که ما مدنظر داشتیم متمایز از دیگر همکاری‌هایی بود که این روزها در سینمای ایران با حوزه موسیقی متداول شده است. تیم تهیه ما صرفاً این فکر نمی‌کرد که یک قطعه برای کار ساخته و منتشر شود. ما بیش از هر چیز به یک ایده تبلیغاتی تکمیل‌کننده و هنرمندانه برای فیلم فکر می‌کردیم تا پیام فیلم را برای مخاطب کامل‌تر کند. برای همین از سوی تیم تبلیغات پیشنهاد شد در کنار نشستن این موسیقی روی تیتراژ فیلم، یک ویدئوکلیپ اختصاصی با نقش‌آفرینی مهدی یراحی و در فضایی نزدیک به فیلم تولید شود. در ادامه این پروسه یکبار نیز امیرعلی بهادری «بیست و یک روز بعد» را تماشا کرد تا ترانه کار نیز کاملاً منطبق بر اندیشه فیلم سروده شود».
 

*قطعه «بیست و یک روز بعد» نمونه ایده‌آل همراهی سینما و موسیقی بودن
خردمندان درخصوص نتیجه این همکاری گفت:«همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم با ترانه و ملودی زیبای بهادری، اجرای فوق‌العاده مهدی یراحی و درنهایت ویدئوکلیپ حرفه‌ای سپهر وکیلی این قطعه به یک اثر ماندگار تبدیل شد. به گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد برخلاف نمونه‌های عمدتاً تبلیغاتی مرسوم، موسیقی و ویدئوکلیپ «بیست و یک روز بعد» به نمونه‌ای ایده‌آل و پازل تکمیل‌کننده در عرصه همراهی سینما و موسیقی کشور بدل شد».
 

* این همکاری نیز طبق همه همکاری‌های هنری برطبق قواعد حرفه‌ای شکل گرفت و پیش رفت
کارگردان «بیست و یک روز بعد» درخصوص شایعه همکاری بدون دستمزد مهدی یراحی در این پروژه نیز خاطرنشان کرد:«برخلاف آن‌ چیزی که از گفتگوی پیشین من با یکی از رسانه‌ها برداشت شد، این همکاری نیز طبق همه همکاری‌های هنری برطبق قواعد حرفه‌ای شکل گرفت و پیش رفت. البته ما در تمام طول اکران با لطف مهدی یراحی عزیز همراه بودیم و او ما را در چند اکران مردمی همراهی کرد که ناشی از دغدغه فردی و مسئولیت اجتماعی او بود اما طبیعتاً این مسئله مجزا از قواعد حرفه‌ای هر همکاری است. لذا اساساً این شایعه را تکذیب می‌کنم و همین‌جا از او و تیم حرفه‌ایش در خلق چنین اثر ماندگاری تشکر می‌کنم.»
 

*کنسرت «بیست و یک روز بعد» اوج خلاقت یک هنرمند خلاق
خردمندان در نهایت در خصوص کنسرت سینمایی «بیست و یک روز بعد» گفت:«از لذت‌های همکاری با چنین خواننده‌ای این حجم از نگاه خلاقانه و هنرمندانه برای اثرگذاری بهتر هنر خود است. مهدی یراحی نشان داد وقتی تصمیم به همکاری در پروژه‌ای بگیرد، چون با اعتقاد و قلب خود این تصمیم را گرفته با صبوری کامل تمام تلاش خود را برای بدست آوردن بهترین نتیجه به کار می‌گیرد. کنسرت «بیست و یک روز بعد» با اجرای خاص پرفورمنس این قطعه و همراهی بازیگران فیلم به یک اجرای خاطره‌انگیز تبدیل شد و زمینه این مهم را به وجود آورد که چقدر عرصه برای همکاری‌های بیشتر سینما و موسیقی وجود دارد.»
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1396 - 13:32

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمدرضا خردمندان: «بیست و یک روز بعد» با صدای مهدی یراحی ماندگار شد | موسیقی ما