برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور در غرفه سایت «موسیقی ما» در نمایشگاه مطبوعات عنوان شد
علی اوجی: دهمین آلبوم «رضا یزدانی» نهایتاً تا دو هفته آینده منتشر می‌شود
موسیقی ما طی روزهای آینده قرار است دهمین آلبوم «رضا یزدانی» به نام «درهم» به بازار عرضه شود. این اثر به تهیه‌کنندگی «علی اوجی» این روزها در نوبت انتشار قرار دارد و به زودی تاریخ دقیق نشر آن اعلام می‌شود. علی اوجی در جریان بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات مهمان غرفه سایت «موسیقی ما» و در جریان گفتگویی که با خبرنگار ما داشت توضیحاتی را درباره این اثر عنوان کرد. او همچنین نکات جالبی را درباره جشن سالانه «موسیقی ما» بیان کرد که در ادامه می‌خوانید:
 
  • *تاریخ انتشار آلبوم رضا یزدانی مشخص شد؟
از امروز که صحبت می‌کنیم نهایتاً تا دو هفته دیگر آلبوم رضا منتشر می‌شود و شاید هم زودتر باشد. فکر می‌کنم نهایتاً تا دو سه روز آینده تاریخ دقیق را اعلام می‌کنیم.
 
  • *نکند از آن آلبوم‌هایی باشد که صبح از خواب بیدار شویم و ناگهان در مغازه‌ها فروخته می‌شود؟!
شاید هم آنطور باشد! (خنده)
 
  • *کنسرت این کار هم که دوم آذرماه است؟
روز گذشته بلیت‌فروشی را شروع کردیم و فکر می‌کنم با توجه به استقبال خوب از این کنسرت، برنامه تمدید شود. در این کنسرت قطعات آلبوم جدید را اجرا می‌کنیم و به نظرم این برنامه اتفاق ویژه‌ای خواهد بود.
 
  • *الان که مهمان غرفه سایت «موسیقی ما» هستید دوست دارم کمی هم ما را نقد کنید و هر نقطه نظری که دارید بگویید.
نقد من به «موسیقی ما» این است که همه شما خیلی گل هستید! (خنده). از اولین سال که «موسیقی ما» افتتاح شد من در کنار این سایت بودم. آن زمان تهیه‌کننده موسیقی بودم و الان هم تهیه‌کننده موسیقی هستم. این رسانه از ابتدا قدم‌های درستی برداشت و با تیمی که جمع کرد و بچه‌هایی که دارد توانست دریچه نویی را در زمینه رسانه موسیقی به عالم موسیقی باز کند. عالمی که بسیار محجور است و برای مردم و حتی فعالانش فضای گُنگی دارد. «موسیقی ما» توانست پارچه حریر روی عیب‌ها بیندازد و در زمینه رسانه کار ویژه‌ای انجام داد و امیدوارم با همین روند جلو برود و موفق باشد. خود من حتی در خارج از کشور که هستم حتی برای تست اینترنت خودم از آدرس «موسیقی ما» استفاده می‌کنم و اهالی موسیقی هم همیشه در این سایت جستجو می‌کنند. چون این رسانه حرف درست می‌زند و اهل باندبازی نیست. برخی از دوستان اینطور هستند اما شخص هستند ولی موضوع صحبت ما «موسیقی ما» است که اصلاً اینطور نیست. همین باعث می‌شود که من خودم را جزئی از «موسیقی ما» بدانم و از کارکردن با آنها لذت می‌برم. امروز هم در این ترافیک و شلوغی وظیفه خودم دانستم که به غرفه «موسیقی ما» بیایم چون احساس کردم که اینجا برای خودم است.
 
  • *25 آذر چهارمین دوره جشن سالانه «موسیقی ما» برگزار شد و خودتان در دوره سوم هم حضور داشتید. درباره این جشن چه نظرات و پیشنهادات و انتقاداتی دارید؟
من در دو دوره این جشن حضور داشتم و یک دوره هم کانادا بودم و اگر آن سفر پیش نمی‌آمد حتماً در هر سه دوره جشن «موسیقی ما» شرکت می‌کردم. من اگر نکته‌ای داشته باشم به مردم اعلام نمی‌کنم و به شما که در پشت صحنه هستید عنوان می‌کنم. به نظرم باید نقص‌های خودمان را در پشت صحنه درست کنیم. اما درباره این حرکت باید بگویم که جای جشن سالانه «موسیقی ما» در موسیقی ایران خالی بود و به تشویق اهالی موسیقی و ارتقای فضای موسیقی کمک می‌کند که هر دو این موارد هرکدام ده شاخه دارند. از کارآفرینی تا امید در جوان هنرمند تا نگاه کارشناسانه به آثار هنری در این مراسم وجود دارد. من فکر می‌کنم این جشن باید تداوم داشته باشد چون کمک می‌کند موسیقی تداوم داشته باشد. هر جشن ضعف و قوت‌های خودش را دارد. برای خود من که تجربه برگزاری جشن دنیای تصویر در سال‌های متعدد را داشتم دیدم که برخی بچه‌های موسیقی می‌گویند این جشن کار خاصی نیست و فقط یک سالن گرفته‌اند و چند نفر دعوت شده‌اند. در حالی که این دیدگاه کاملاً اشتباه است. ماه‌ها وقت و ساعت‌ها انرژی صرف این جشن می‌شود. من می‌دانم که بچه‌های «موسیقی ما» از جیب خودشان و اموال شخصی که دارند برای برگزاری و تداوم این جشن هزینه کرده‌اند و خون دل‌ها خورده‌اند. موافقت‌ها و مخالفت‌های پیش‌برنده و بازدارنده داشتند تا این نهال و نحیف چهار ساله شود. وظیفه اهالی موسیقی این است که از این نهال حمایت کنند و آن را به درخت تنومندی تبدیل کنند که همه از میوه و ثمره‌اش استفاده کنند.
 
  • *فکر می‌کنید رضا امسال هم موفق به کسب تندیس طلایی «موسیقی ما» شود؟
رضا یزدانی با آلبوم «دوئل در آینه» شانس زیادی برای موفقیت در جشن «موسیقی ما» دارد و در استایل خودش خواننده منحصر به فردی است. او هجده سال است که فعالیت حرفه‌ای انجام می‌دهد و اگر بچه بود الان باید دانشگاه می‌رفت! آلبوم دوئل در آینه هم بسیار موفق بود.
 
  • *اما فکر می‌کنم به آلبوم «درهم» هم امیدواری بالایی داشته باشید.
در آلبوم «درهم» استانداردهای بیشتری رعایت شده و دو کار از «احمد شاملو» در این مجموعه است و می‌تواند نوید یک کار نو را بدهد. برای اولین‌بار ده قطعه با نه ترانه‌سرا و شاعر در این مجموعه حضور دارند و رضا از ملودی‌های جدید استفاده کرده است. این نشان می‌دهد که سلایق متفاوت در این آلبوم لحاظ شده‌اند. ولی امیدوارم امسال جایزه بهترین تهیه‌کننده را هم ببرم چون من به معنای واقعی یک آلبوم را تهیه می‌کنم و تلاش زیادی می‌کنم. حیطه تهیه‌کنندگی آلبوم یک تخصص است و باید تهیه‌کنندگی آلبوم کاملاً تفکیک شود. 
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1396 - 12:35

دیدگاه‌ها

شنبه 13 آبان 1396 - 11:32

ای جانم رضا یزدانی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی اوجی: دهمین آلبوم «رضا یزدانی» نهایتاً تا دو هفته آینده منتشر می‌شود | موسیقی ما