برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده قطعه «جبران» در آستانه اربعین حسینی به «موسیقی ما» گفت
شاهد صادقپور: تمام تلاش ما توجه به محتوای شخصیتی حضرت حرّ بود
موسیقی ما چندی پیش و در آستانه ایام اربعین حسینی جدیدترین قطعه «شاهد صادقپور» به نام «جبران» منتشر شد. اثری که ترانه‌اش سوژه متفاوتی نسبت به کارهای مناسبتی مرسوم برای ماه‌های محرم و صفر داشت و موزیک‌ویدئوی این کار هم چند اِلِمان سوال‌برانگیز برای مخاطبان داشت. از جمله استفاده از نماد مار و عقاب و یک دستمال زرد رنگ باعث ایجاد سوالاتی برای بینندگان ویدئوی جبران با صدای شاهد صادقپور شده بود. برای اطلاع از جزئیات این اثر سراغ شاهد صادقپور رفتیم و دقایقی را با او گپ زدیم که در ادامه می‌خوانید:
 
شاهد صادقپور ابتدا درباره شکل‌گیری این کار گفت:«همانطور که می‌دانید موسسه مأوا حدوداً دو سال است که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کند و به نظرم تا امروز کارهای خیلی خوبی را از این مرکز شنیده‌ایم. موسسه مأوا در حوزه‌های مختلفی نظیر آثار پاپ، سرود، آکاپلا و حتی موسیقی سنتی در فعالیت دارد. یک سال پیش از سوی این مجموعه پیشنهاد تولید اثری با موضوع حضرت «حُرّ» به من داده شد. در ابتدا شتاب‌زده عمل نکردم و حدود ده روز مطالعه و مشورت با دوستان داشتم. به دلیل علاقه‌ای که به نشر فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) دارم این کار را در نهایت قبول کردم. این پروژه موضوع خیلی خاصی داشت و سعی کردیم حتماً بیانگر یک پیام باشد. شاید خیلی از افراد جامعه حضرت حرّ را نشناسند ولی تمام تلاش ما توجه به محتوای شخصیتی ایشان بود و خوشبختانه در بخش ترانه شک ندارم که پیام منتقل شده است. در زمینه موسیقی هم بازخورد خوبی از این کار دریافت کردیم.»
 
او سپس جزئیات ویدئوی جبران را اینگونه تشریح کرد: «درباره ویدئو هم باید توضیحاتی را عنوان کنم و به دو سوال عمده دوستان و مخاطبان پاسخ بدهم. این دو سوال عمده درباره استفاده از نماد مار و عقاب در ویدئوی قطعه جبران است. ما برای اینکه بتوانیم نماد شَر را نشان دهیم از این دو کاراکتر استفاده کردیم. سوال دیگر مخاطبان هم درباره استفاده از آن دستمال زرد در انتهای ویدئو بود. طبق روایات محکم در واقعه کربلا زمانی که حرّ مورد اصابت قرار گرفت، حضرت سیدالشهدا(ع) دستمال خود را بر سر حرّ بستند و پیکر او با همان دستمال به خاک سپرده شد.»
 
صادقپور در ادامه گفت: «در روایت‌ها آمده که برای بازکردن و برداشتن دستمال تصمیم گرفتند. چون آن دستمال را باز کردند، خون از سر حرّ جاری شد به طوری که از آن خون قبر پُر شد و چون دستمال را بستند خون بند آمد و چون دوباره باز کردند، خون جاری شد. نهایتاً هر کاری کردند تا بتوانند جریان آن خون را به غیر از همان دستمال بند بیاورند میسر نشد. همین جا بود که متوجه شدند این قضیه موهبت الهی به حضرت حرّ بوده است.»
 
این خواننده جوان نهایتاً اعلام کرد:«از وحید وحیدامینی بابت کمک به تولید یک کار آوانگارد و متفاوت تشکر می‌کنم و تمام سعی ما نمایش مسیر خیر و شر با تصاویر مدرن به مخاطبان بود و قطعاً تمام دوستان وظایف خود را در پروژه جبران به خوبی انجام دادند و اگر ضعفی وجود دارد از جانب بنده است. از موسسه مأوا هم که حامی این قطعه بود تشکر می‌کنم. همچنین از نیما علامه برای تنظیم و میکس خوب این قطعه قدردانی می‌کنم. در نهایت هم از سایت «موسیقی ما» بابت حمایت همه جانبه از انتشار آثار تشکر ویژه دارم.»
 
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1396 - 00:01

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 17 آبان 1396 - 09:49

خيلي ترانه ضعيفي داشت .
بهتره علاوه بر تمركز روي محتوا روي فرم و ساختار ترانه هم دقت كنن

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شاهد صادقپور: تمام تلاش ما توجه به محتوای شخصیتی حضرت حرّ بود | موسیقی ما