برنامه یاد بعضی نفرات
 
مراسم رونمایی از چهارمین آلبوم یک گروه موسیقی با دغدغه‌های اجتماعی برگزار شد
چهارمین طلوع خورشید سیاه با آلبوم «دوگانه سوز»
موسیقی ما روز گذشته (جمعه اول دی) مراسم رونمایی «دوگانه‌سوز»، چهارمین آلبوم گروه «خورشید سیاه» با حضور اهالی موسیقی و اعضای گروه در کافه لاکی کلاور برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم، مجری پس از خوشامدگویی به مهمانان ضمن اشاره به همزمانی و انطباق آلودگی شدید هوای شهر تهران و رونمایی آلبوم دوگانه‌سوز، بن‌مایه‌های این دو رخداد را مشترک دانست و سپس از فرشاد رمضانی (نوازنده پیشکسوت گیتارباس و سرپرست گروه راک دگردیس) خواست تا کمی درباره آلبوم جدید خورشید سیاه صحبت کند.
 
فرشاد رمضانی درباره وضعیت این روزهای موسیقی و همچنین کیفیت آلبوم «دوگانه‌سوز» گفت: «همه می‌دانیم که این روزها کار جدی در موسیقی دشوار است و خورشید سیاه موسیقی‌اش جدی و دغدغه‌مند است. آنها به شدت دغدغه مسائل محیط‌زیست، اجتماعی، سیاسی و... را دارند.»
 
رمضانی با اشاره به اینکه با گوش کردن به این آلبوم متوجه ظرافت‌ها و نکته‌بینی‌های نهفته در آهنگ و اشعار قطعات شده و با ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم گفت: «به‌نظر می‌رسد اشعار کیفیت هنری مطلوبی دارند، از ایهام و کنایه در آن‌ها به‌درستی استفاده شده و تلفیق صحیح شعر فارسی و موسیقی راک به دلپذیری آثار کمک زیادی کرده است.»
 
در ادامه برنامه از نیما جوان (مدیر پخش و نشر جوان) دعوت شد تا پشت تریبون قرار بگیرد. جوان پس از ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم گفت: «امروز می‌خواهم یک حرف تکراری بزنم و بر این تکرار تأکید کنم، چراکه هرچه گفته شود باز هم کم است. عزیزان کپی رایت را رعایت کنید و به فرزندانتان بیاموزید که کپی‌رایت را محترم بشناسند چرا که در غیر این‌صورت آثار جدی هنری هیچ‌ دوامی نخواهند یافت و هنرمندان نمی‌توانند به‌کارشان ادامه دهند. من دوستی دیرینه‌ای با اعضای گروه «خورشید سیاه» دارم و به آنها به‌خاطر چهارمین طلوع خورشید سیاه تبریک می‌گویم.»
 
ژوبین عسگریه، نوازنده دیجیریدو و آهنگساز هم ضمن تبریک به اعضا و علاقه‌مندان خورشید سیاه به‌مناسبت رونمایی آلبوم «دوگانه‌سوز» گفت: «درباره این آلبوم می‌توان زیاد سخن گفت اگرچه معمولاً ترجیح می‌دهیم همه آلبوم را شنیده باشند و بعد درباره‌اش سخن بگویند اما همه آن‌چه می‌شد درباره آن صحبت کرد را فرشاد رمضانی و نیما جوان گفتند. من فقط امیدوارم این آلبوم به‌خوبی شنیده شود و آن‌گونه که استحقاقش را دارد موفقیت کسب کند.»
 
سپس سهند آدم‌عارف مجری مراسم ضمن اشاره به غافلگیری خورشید سیاه و اعلام این‌که قرار است گروه، پنج ترک از قطعات آلبوم را اجرا کند درباره «دوگانه‌سوز» گفت: «پس از شنیدن آهنگ‌های «دوگانه‌سوز» این‌طور به‌نظر می‌رسد که گروه خورشید سیاه به‌طور کامل پوست انداخته و به مرزهای پختگی یک گروه حرفه‌ای موسیقی رسیده است. دغدغه‌هایشان را عمومیت بخشیده‌اند و حالا علاوه بر معضلات محیط‌زیست، معضلاتی همچون حاشیه‌نشینی، فساد، فقر و... را درونمایه قرار می‌دهد.»
 
این مراسم با دعوت از طاهر علی‌رمضانی (سرپرست گروه و نوازنده گیتارباس)، جهانگیر رها (خواننده و آهنگساز)، آرش اسلامی (نوازنده لیدگیتار) و علی فره‌مند (نوازنده درامز و کاخن) روی سن ادامه پیدا کرد.
 
طاهر علی‌رمضانی ابتدا ضمن تشکر از همه کسانی که در سال‌های اخیر با گروه «خورشید سیاه» همراه بوده‌اند، به همه مهمانان خوش‌آمد گفت و ارتباط عمیق میان هنرمندان را مهم‌ترین عامل رشد آثار هنری دانست. جهانگیر رها هم با اشاره به زلزله اخیر و آلودگی هوا و همزمانی این رخدادها با رونمایی آلبوم، به مهمانان و اساتیدی که در جمع حضور دارند خوش‌آمد گفت.
 
گروه خورشید سیاه در این مراسم رونمایی، پنج قطعه «لالالا»، «می‌خوای بری کوه»، «پشت شالیزار»، «جیگی‌جیگی» و «دختر کافه‌چی» را برای نخستین بار اجرا کردند که به‌شدت مورد تشویق حاضران قرار گرفت. تشویق‌ها و ابراز احساسات هنگام اجرای آخرین قطعه یعنی «دختر کافه‌چی» به اوج خود رسید و تماشاگران چند دقیقه به‌صورت ایستاده اعضای گروه را تشویق کردند.
 
آلبوم «دوگانه‌سوز» را استودیو و موسسه فرهنگی‌هنری سی‌لحن باربد تولید و منتشر کرده و پخش این آلبوم به عهده پخش جوان بوده است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 - 17:57

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چهارمین طلوع خورشید سیاه با آلبوم «دوگانه سوز» | موسیقی ما