برنامه یاد بعضی نفرات
 
در هفدهمین نشست آیین آواز معصومه مهرعلی سخن‌رانی می‌کند
بهرام باجلان به همراه مسعود جاهد روی صحنه می‌رود
موسیقی ما - هفدهمین نشست «آیین آواز» در حالی روز سه‌شنبه نوزدهم دی ماه در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار می‌شود. در این برنامه که توسط کانون موسیقی ارسباران برگزاری می‌شود، «بهرام باجلان» به عنوان مه‌مان ویژه این ماه روی صحنه خواهد آمد. همچنین معصومه مهرعلی درباره «کیفیت و مرزهای تقلید در آواز ایرانی» با علی شیرازی کار‌شناس مجری برنامه به مباحثه می‌پردازد.

نشست تخصصی آموزشی «آیین آواز» از نیمه اول سال گذشته با هدف تجلیل از پیشکسوتان عرصه آواز و معرفی چهره‌های ناشناخته یا کمتر شناخته‌شده جوان و می‌انسال فعال در این رشته و همچنین ارائه مباحث فنی و تئوریک آواز ایرانی توسط کانون موسیقی ارسباران راه‌اندازی شد.

 «باجلان» در این نشست آوازی بداهه را با همراهی مسعود جاهد نوازنده نی اجرا خواهد کرد. نشست تخصصی آموزشی آیین آواز از نیمه اول سال گذشته با هدف تجلیل از پیشکسوتان عرصه آواز و معرفی چهره‌های ناشناخته یا کمتر شناخته‌شدۀ جوان و می‌انسال فعال در این رشته و همچنین ارایه مباحث فنی و تئوریک آواز ایرانی راه‌اندازی شده است.

بهرام باجلان متولد ۲۰ آذر ۱۳۳۸ در تهران است. او موسیقی را نزد پدر و دایی خود با شاهنامه‌خوانی آغاز کرد و از محضر استادان بزرگی چون زنده‌یاد اصغر بهاری، استاد نصرالله ناصح‌پور، استاد عبدالوهاب شهیدی و زنده‌یاد حسین عمومی بهره برد. او علاوه بر آواز با ساز «سه تار» نیز آشنایی دارد. باجلان پس از انتشار آلبوم‌هایی مانند «چشمه‌ساران» و «سرو ماه»، در سال ۱۳۷۸ به سوئد رفت و در دانشگاه استکهلم علاوه بر تدریس سه تار در این دانشگاه، مشغول تحصیل موسیقی و صدا‌سازی شد. وی تاکنون کنسرت‌هایی در کشورهای آلمان، سوئد و آمریکا برگزار کرده است.

فرهنگسرای ارسباران در ضلع شمال غربی پل سیدخندان، خیابان جلفا قرار دارد و ورود به این سلسله جلسات برای عموم افراد، آزاد و رایگان است.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1396 - 14:03

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بهرام باجلان به همراه مسعود جاهد روی صحنه می‌رود | موسیقی ما