برنامه یاد بعضی نفرات
 
در دومین روز سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تریوی «اکشیکلن» روی صحنه رفت
آواهایی از سرزمین چنگیزخان
موسیقی ما- تریو مغولستانی «اکشیکلن» در دومین روز برگزاری جشنواره موسیقی فجر، آواهایی از سرزمین «چنگیزخان» را به اجرا درآوردند. محوریت این اجرا بر پایه یکی از سازهای سنتی مغولستان با نام «مورین خور» بود؛ مورین خور سازی کمانچه مانند است که توسط آرشه به صدا در می‌آید.

گروه سه نفره «اِکشیکلِن» از 20 سال پیش فعالیت‌های خود را آغاز کرده و در تمام این مدت در آثار خود بر موسیقی معاصر تمرکز داشته ‌است. آن‌ها ابعاد صوتی آثار آهنگسازان معاصر مغولستان را با تنظیم‌های متمایز و برجسته و با سازهایی از مغولستان و تکنیک‌های آوازی آسیای مرکزی در هم‌آمیخته و اجرا کرده‌اند. مردم مغول، قوم موزیکالی هستند. در هر چادر مغولی آهنگ‌هایی که از نسل‌های پیش از خود به ارث برده‌اند شنیده می‌شود. بسیاری از آوازهای محلی مغولی کیفیت بالایی دارند و گنجینه‌ای از موسیقی به شمار می‌روند که ارزش آنها قابل سنجش نیست.

این گروه، موسیقیِ دلنشین و منحصربه فرد مغول‌ها را اجرا کردند و مخاطب را با خود به علفزارهای مغولستان و صلح و آرامش آن بردند. مغولستان داخلی سرزمین بسیار پهناوری است و سبک‌های زندگی آن در مناطق مختلف متفاوت است و همین باعث خلق آوازهای مختلف در این منطقه شده است. این گروه در کنسرت خود در جشنواره، آوازهای محلی مغولستان را که شامل موضوعاتی درباره احساس غربت، خانواده، ستایش طبیعت، عشق، جنگ و... می‌شد، به اجرا درآورد.

گروه سه نفره «اِکشیکلِن» متشکل از عمرتووشین، اوگانیاتسندو اچیر و تیمورسای خان جانلا و در این کنسرت ابعاد صوتی آثار آهنگسازان معاصر مغلوستان را با تنظیم‌های متمایز و برجسته و با سازهایی از مغولستان و تکنیک‌های آوازی آسیای مرکزی در هم‌آمیخته و اجرا کردند.
تاریخ انتشار : جمعه 22 دی 1396 - 14:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آواهایی از سرزمین چنگیزخان | موسیقی ما