برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده کلاسیک ایتالیا با عود و گیتار روی صحنه رفت
حضور مارکو بیزلی با یک اجرای پژوهشی در فرهنگسرای نیاوران
موسیقی ما - مارکو بیزلی، خواننده ایتالیایی آواز کلاسیک همراه با اعضای گروهش در فرهنگسرای نیاوران، در سومین شب از برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به اجرای موسیقی پرداخت.
 
مارکو بیزلی، خواننده ایتالیایی آواز کلاسیک است که پژوهش‌های فردی او در باب تولید آوازی و وضوح متن‌های خوانده شده مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است و در سال ۲۰۰۹‌، اتحادیه‌ سالن‌های تئاتر و کنسرت هلند او را کاندید بهترین اجرای سال کرد.
 
او همراه با فابیا اکورسو، ویتو دو لورنزی و استفانو روکو به همراه سازهای کوبه‌ای، عود و گیتار ایتالیایی به اجرای موسیقی پرداخت تا به این ترتیب با آوازهای خودش در هم آمیخته و شب به یاد ماندنی را برای مخاطبان خود رقم بزنند. نواختن سازهای کوبه‌ای خاص ایتالیا هم از جمله بخش‌هایی بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.
 
اجرای بیزلی بیشتر شکل یک اجرای پژوهشی را در خود داشت و به نوعی شبیه یک نمایش بود. در بخش‌های مختلف اجرا، میان آوازخوانی بیزلی نوازندگان به زبان ایتالیایی با او سخن گفته و خواندنش را قطع می‌کردند و پس از رد و بدل شدن گفت‌وگوهایی کوتاه میان آنها، اجرا به روال سابق خود برمی‌گشت.
 
بیزلی آلبوم‌های متعددی را منتشر کرده که  بیشتر آنها را با همکاری گروه «آکوردون»‌ که در سال ۱۹۸۴ با همراهی گویدو مورینی و استفانو روکو  تشکیل داد‌ ضبط کرده‌است. او در سال ۲۰۱۴ گروه را ترک کرد تا  مسیری شخصی‌تر و مستقل را بدو‌ن ارتباط با نام گروه در پیش گیرد اما همکاری‌اش با روکو همچنان ادامه دارد. آلبوم او با نام «داستان نیمه‌شب» در سال ۲۰۱۳ منتشر شد که در آن، آواز بیش از پیش در قالب صدای یک روایت است؛ داستانی ژرف که با یک صدا حکایت می‌شود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1396 - 14:15

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حضور مارکو بیزلی با یک اجرای پژوهشی در فرهنگسرای نیاوران | موسیقی ما